Avoimet kurssit ja koulutukset

Mitä vielä odotat? Hae koulutukseen vaikka heti.

Olisiko aika päivittää tai täydentää omaa osaamistasi? Tässä on mahdollisuutesi. Avoimet koulutukset pidetään tiettynä ajankohtana tietyssä paikassa. Ilmoittaudu mukaan ja kehity ammattilaisena!
Näyttää 1-20 koulutusta 2042 tuloksesta
Näyttää 1-20 koulutusta 2042 tuloksesta
...

Avoimet työelämän kurssit ja koulutukset auttavat kehittymään

Työelämän täydennyskoulutuksia järjestetään monella eri tavalla ja monessa eri muodossa. Erilaisia koulutustarpeita ja työtehtäviä varten löytyy erilaisia koulutuksia ja toteutuksia. Osa soveltuu nimenomaan yksilöille, osa suuremmille ryhmille ja työyhteisöille.

Täydennyskoulutus soveltuu sinulle, joka haluat päivittää osaamistasi tai ottaa haltuusi jonkin uuden osa-alueen, josta on sinulle hyötyä työelämässä.

Milloin avoin kurssi on sopiva täydennyskoulutusmuoto?

Kun etsit työelämän koulutusta vain itsellesi, kannattaa sinun tutustua avoimeen kurssitarjontaan. Olemme koonneet Koulutus.fi-palveluun eri toimijoiden avointa koulutustarjontaa. Sivustollamme sinun on helppo selata koulutusvalikoimaa esimerkiksi aiheen, ajankohdan tai paikkakunnan perusteella. Tiettynä päivämääränä alkavat kurssit löydät kurssikalenteristamme.

Avoin kurssitarjonta sopii erityisen hyvin teknisten taitojen, kuten esimerkiksi erilaisten tietokoneohjelmien, välineiden sekä myös kielten opiskeluun. Samasta aiheesta kiinnostuneet, suhteellisen samalla taitotasolla olevat henkilöt kohtaavat toisensa kurssilla ja opettelevat uusia taitoja yhdessä, samaan tahtiin.

Löydät kustakin koulutusesittelystä tarkemmat tiedot koulutuksen sisällöstä, hinnasta ja toteutuksesta. Esittelyissä on listattuna osallistujilta mahdollisesti vaadittavat ennakkotaidot. Mikäli haluat tietää lisää koulutuksesta tai jokin asia jää askarruttamaan mieltäsi, voit halutessasi kysyä lisätietoja esittelyjen alalaidasta löytyvällä yhteydenottolomakkeella. Koulutuksen kouluttaja vastaa mahdollisiin kysymyksiisi suoraan.

Avoin koulutus yksi vaihtoehto monien joukossa

Avoimen kurssin osallistujat ovat yleensä eri organisaatioista. Tämä kurssimuoto on siis juuri sopiva sinulle, jos haluat vaihtaa ajatuksia mahdollisesti vastaavissa tehtävissä olevien muiden organisaatioiden työntekijöiden kanssa.

Muut koulutusmuodot soveltuvat eri tarpeisiin. Ennen kuin lähdet etsimään itsellesi sopivaa koulutusta, tutustu eri koulutustyyppeihin ja mieti, millaisesta koulutuksesta olisi sinulle eniten hyötyä.

Räätälöity eli asiakaskohtainen koulutus

Kun henkilöstökoulutuksen tavoitteena on vahvistaa organisaation sisäistä toimivuutta, esimerkiksi vuorovaikutustaitoja tai vaikkapa tiimityön sujuvuutta, saatte parhaan tuloksen teille räätälöidystä kurssista. Tällaiseen asiakaskohtaiseen koulutukseen osallistuvat vain ne, joille täydennyskoulutus on tilattu eikä tilauskurssin ajankohtaa löydy järjestäjän koulutuskalenterista.

Verkkokurssit

Myös verkkokurssit soveltuvat erilaisten teknisten työkalujen opetteluun. Etäopiskeluna tapahtuvan koulutuksen toteutusmuodot vaihtelevat kurssista toiseen, mutta yleistä verkkokursseille on se, että ne tapahtuvat joltain osin etänä, yleensä verkossa. Verkkokurssi mahdollistaa opiskelun paikasta ja ajasta riippumatta.

Oppisopimus työssä oppimiseksi

Oppisopimuskoulutuksessa opiskelijalla tulee olla työpaikka ja työnantajan suostumus oppisopimusopintojen suorittamiseksi. Opiskelija suorittaa teoreettisia opintoja kouluttajan opastuksella, mutta pääosa oppimisesta tapahtuu työpaikalla käytännön työtehtävien parissa.

Työvoimakoulutus työttömyyden estämiseksi

Työvoimakoulutus on suunnattu työttömille ja työttömyysuhan alla oleville henkilöille. Työvoimakoulutus tapahtuu pääosin kokopäiväisesti oppilaitoksessa eli opiskelijan on mahdollista opiskella intensiivisesti. Työvoimakoulutus mahdollistaa uuden ammatin opettelun työelämän muuttuneiden tarpeiden mukaisesti.