Varastokoulutuksella vahvistat osaamistasi varastotyössä

Varastot ja varastointi liittyvät läheisesti logistiikkaan. Yritykset siirtävät niin raaka-aineita kuin valmiita tuotteita, jotka eri kuljetusprosessien väleissä varastoidaan ennen seuraavaa siirtoa. Varastokoulutusten avulla vahvistat osaamistasi varastotyöskentelyssä ja saat uusia työkaluja varastointiin.

Varastoinnin koulutusta voivat tarvita niin varastotyöntekijät, varastonhoitajat, tavarankäsittelijät kuin varastopäällikötkin. Eri tarpeisiin on tarjolla erilaisia koulutusmuotoja aina muutaman tunnin lyhytkurssista aina varastoalan erikoisammattitutkintoihin.

Varastokoulutus tehostaa liiketoimintaa

Jotta tuotteiden logistinen siirtely sujuisi mahdollisimman jouhevasti, tarvitaan tarkkaa tietoa siitä, mitä varastosta löytyy. Tämän vuoksi varastoinnista pidetään varastokirjanpitoa. Varaston tavaroiden kirjaamista voidaan kutsua myös inventaarioksi. Varastokoulutukset kouluttavat huolellisiin ja oikeaoppiseen varatonhallintaan. Lisäksi koulutukset tehostavat logista kiertoa eli tuotteita pyritään pitämään varastossa mahdollisimman lyhyen aikaa.

Varastokoulutuksesta välineet turvalliseen työskentelyyn

Varastoinnin onnistumiseksi varastoissa tarvitaan muun muassa kuormalavoja ja kuljetuslaatikoita sekä pakkausvälinteitä. Laatikoiden ja lavojen kuljettamiseen tarvitaan puolestaan kuljetuslaitteita, kuten trukkeja ja vaunuja. varastokoulutusten avulla varastohenkilökunta on koulutettu käyttämään kuljetusvälineitä oikein ja turvallisesti - kuljetetaanhan niillä myös todella raskaita tuotteita.

Yksi varastokoulutuksista onkin trukinkuljettajan koulutus. Koulutuksessa keskitytään trukin turvalliseen ja oikeaoppimiseen kuljettamiseen.

Lisää samankaltaisia