Venäjän kielen osaamisesta hyötyä usealla eri alalla

Suomen kaupan suuntautuessa yhä voimakkaammin itään, on yritysten pystyttävä vastaamaan laajentuneen kauppa-alueen mukanaan tuomiin kielivaatimuksiin. Uudistuvaan kielimaisemaan valmentaa venäjän kielen kurssi, jonka avulla eri alojen ammattilaiset hankkivat työelämässä hyödyllisen venäjän kielen taidon.

Venäjän kielen kurssilla kehität työelämässä arvokasta kielitaitoa. Tehokkaat venäjän kielen kurssit opastavat paitsi venäjän kielen myös venäläisen kulttuurin ja vuorovaikutustaitojen pariin.

Venäjän kielen kurssi avaa liiketoiminnan itään

Miltei 300 miljoonalla äidinkielisellä ja vieraskielisellä puhujallaan venäjän kieli tavoittelee maailman puhutuimpien kielten listan kärkeä vuodesta toiseen. Slaavilaisiin kieliin kuuluvan venäjän valta on vaivihkaa laajentunut myös yritysmaailman puolelle – Venäjän läheisyyden ja kasvavan kaupan vuoksi venäjän kielen merkitys Suomen yritysosaajille on kiistämätön.

Venäjän kielellä on virallinen asema Venäjän lisäksi myös monessa muussa maassa – esimerkiksi Valko-Venäjällä, Kazakstanissa ja Kirgisiassa. Venäjän kielen osaaminen avaa siis harvinaisempia kauppareittejä myös muihin venäjänkielisiin maihin, joihin yrityksillä ei ilman sopivaa kielitaitoa välttämättä ole pääsyä.

Yhteistyökumppanien kanssa venäjäksi asioiminen helpottuu, kun sekä suullinen että kirjallinen kielitaito on sujuva ja harjaantunut. Venäjän kielen kurssi on oiva tapa oikoa kielen mutkat suoriksi ja opiskella kieltä, jonka osaaminen tulee aitoon tarpeeseen. Eri kielikouluttajat ympäri Suomen tarjoavat monipuolisia ja työelämän venäjän kieltä harjoittavia kursseja.

Kielikoulutus tehostaa Venäjän vuorovaikutus- ja työkulttuurituntemusta

Yrityksen kilpailukyky kansainvälisillä markkinoilla on yleensä suoraan verrannollinen paitsi ammattitaitoiseen henkilöstöön ja laadukkaaseen palveluun ja tuotantoon myös kykyyn esiintyä ja myydä tehokkaasti. Iso osa tehokasta yrityksen esiintymistä on aukoton ja luonteva kielitaito.

Venäjän kielen kurssi huolehtii ammattilaisten venäjän kielen sujuvuudesta ja palaverinkestävistä vuorovaikutustaidoista. Kouluttautumalla venäjän kielessä työnantajat työntekijöineen panostavat kykyynsä markkinoida omaa ammattitaitoaan vieraalla kielellä yhtä tehokkaasti kuin omallakin kielellään.

Sovittamalla yrityksesi kielivarannot asiakkaiden ja yhteistyökumppaneiden kanssa yhteen osoitat myös kunnioitusta heidän kieltä ja kulttuuriaan kohtaan. Venäjän kielen kurssi antaa tärkeää tietoa kielen lisäksi myös venäläisestä kulttuurista, historiasta sekä tapa- ja työkulttuurista. Tietämällä, mistä eri tavat juontavat juurensa, pystyt myös hienovaraisempaan ja yhteistyökumppaneita kunnioittavaan liiketoimintaan.

Venäjän kielen kursseista on paljon hyötyä Suomessakin

Venäjän kielen opiskelu nostaa siis sekä työntekijän että työnantajan profiilia erityisesti itään suuntautuvilla yritysmarkkinoilla, mutta vaikuttaa positiivisesti jo Suomen sisäisilläkin työmarkkinoilla. Suomeen saapuu joka vuosi runsaasti venäläisiä työntekijöitä – venäjän kielen taidolla on siis maamme rajojen sisälläkin suuri hyöty.

Venäjän kielen taidolla yrityksen on mahdollista palkata itselleen venäläistä tieto-taitoa ja työntekijöitä, joita kielitaidoton työnantaja ei välttämättä saisi.

Venäjänkielen taitoinen henkilöstö pystyy lisäksi vastaamaan Suomeen suuntautuvan venäläisen turismin mukanaan tuomiin haasteisiin. Asiakaspalvelun tarjoaminen venäjäksi myös Suomessa takaa turismin jatkuvuuden myös tulevaisuudessa.

Aloita alkeista tai virkistä vanhoja venäjän kielen taitojasi kielikurssilla

Venäjän kielen kurssi auttaa sekä venäjän kielen alkeiden ja perustason vuorovaikutustaitojen opettelussa että jo olemassa olevien, mutta ruostuneiden kielimuttereiden kiristämisessä. Kurssi antaa pehmeän laskun venäjän kielen pariin erilaisten käytännön simulaatioiden, harjoitusten ja verkkotehtävien avulla.

Haluatko oppia asiakaspalveluammattiin sopivia venäjän kielen taitoja vai onnistuuko kielen opiskelu parhaiten omassa rauhassa verkko-opiskeluna tai DVD-kurssina? Konstit venäjän kielen opiskeluun ovat monet. Eri kielikouluttajien tarjoamiin kurssivaihtoehtoihin kuuluu mm. seuraavanlaisia aiheita:

• yleinen käytännön venäjän kielitaito
  • asiakaspalvelutilanteiden venäjä
  • sähköpostiviestiviestintä venäjäksi
  • suulliset ja kirjalliset venäjän taidot.

Lähes kaikille kursseille on yhteistä niiden sopivuus nimenomaan työelämän kielitaitojen harjoitteluun. Kursseilla opit niin tahdikkaan sähköpostiviestin kirjoittamisen kuin kohteliaan asiakaskohtaamisen perusteet. Koulutuksessa tapahtuvan kuivaharjoittelun jälkeen oikean elämän kielitilanteet sujuvat ammattitaidolla ja ilman paniikkia.