MBA-stipendi myönnetään ensimmäistä kertaa

Innovatiivistä ja vastuullista johtamista tarvitaan. MBA-stipendillä halutaan tukea motivoituneen osaajan kehitysmatkaa.

MBA-stipendi myönnetään ensimmäistä kertaa

Elinikäinen oppiminen on paitsi puhuttava teema, myös todellisuutta. Uuden oppimista, tiedon soveltamista ja osaamisen kehittämistä tarvitaan niin organisaatioissa kuin koko maailmassa tapahtuvien muutosten ja kehityksen vuoksi. Ajantasaisella osaamisella pystytään ratkomaan tulevaisuuden haasteita entistä paremmin, osaajat ovat motivoituneita ja voivat hyvin. Suunnitelmallisen osaamisen kehittämisen ja työelämässä saadun kokemuksen lisäksi nuorena opiskeltu ja vapaa-ajalla opittu ovat kaikki tärkeä osa jatkuvan oppimisen kokonaisuutta.

Elinikäinen oppiminen on olennainen osa myös johtajuutta. Aalto University Executive Education (Aalto EE) myöntää stipendin, joka kattaa Aalto MBA for Executives -ohjelman. Tällä halutaan tukea motivoituneen osaajan kykyä johtaa ja kehittää organisaatioita vastuullisella ja innovatiivisella tavalla.

Vastuullisuutta ja innovatiivisuutta tukemassa

MBA-stipendi jaetaan vuonna 2020 ensimmäistä kertaa. Stipendillä halutaan tukea innovatiivista ja vastuullista johtamista sekä elinikäistä oppimista. Vastuullisuus onkin noussut koko Aalto MBA for Executives -ohjelman keskeiseksi ja kantavaksi teemaksi.

Stipendin saajaksi etsitään johtajaa, joka suhtautuu intohimoisesti osaamisensa kehittämiseen ja jolle vastuullisuus on tärkeä osa liiketoimintaa. Kyseessä on upea tilaisuus motivoituneelle ja kokeneelle osaajalle.

– Stipendin saajaksi etsimme henkilöä, jolta löytyy jo runsaasti kokemusta, mutta myös intoa vahvistaa omaa osaamistaan ja halua oppia uutta. Etsimme kandidaattia, jolta löytyy syvyyttä ja sielukkuutta, kertoo Aalto EE:n Associate Business Area Director Katri Koivula.

Tartu mahdollisuuteen

Haluaisitko vahvistaa omaa osaamistasi suorittamalla kansainvälisesti tunnustetun huippuohjelman? Sinullakin on nyt ainutlaatuinen mahdollisuus hakea stipendiä opintojesi rahoittamiseksi.

– Tässä on nyt tarjolla ainutlaatuinen mahdollisuus päästä suorittamaan Aalto EE:n arvostettu ja laadukas tutkinto-ohjelma. Toivomme löytävämme runsaasti potentiaalisia hakijoita, jotta stipendi saadaan ohjattua parhaalle mahdolliselle kandidaatille, sanoo koulutus.fi:n Communications Manager Emma Niemi.

Stipendi on suunnattu henkilölle, jolla on vähintään alempi korkeakoulututkinto ja kolmen vuoden työkokemus valmistumisensa jälkeen. Lisäksi hakijalta edellytetään hyvää englannin kielen taitoa. Stipendin saadakseen hakijan tulee olla asunut Suomessa vähintään 24 kuukauden ajan ja hänen on kyettävä aloittamaan opinnot tammikuussa 2021.

Alumnien kommentteja

"Suosittelen Aalto MBA -ohjelmaa ja suosittelen myös aloittamista saman tien. En olisi nykyisessä työssäni Futuricella ilman MBA-tutkintoa.”

– Saku Viita-aho, Business Advisor, Futurice

"Design-alan yritykset tarvitsisivat kasvun ja kansainvälistymisen tueksi tismalleen niitä oppeja, joita Aalto MBA -ohjelma tarjoaa.”

– Suvi-Elina Enqvist, Global Project Lead, Marimekko

"Aiemmin intuitioni pohjautui vahvaan työkokemukseen ja mutu-tuntumaan. Nyt se pohjautuu tietoon.”

– Mikko Lassila, Director of Business Development, UPM Biocomposites

"Voin keskustella talousjohtajan kanssa investoinneista ja esittää ehdottoman pitävät perustelut, kun olen eri mieltä.”

– Andreas Slotte, Kestävän kehityksen päällikkö, Helsingin Satama Oy

"Aalto MBA muutti ajatteluani perinpohjaisesti. Sain itseluottamusta ja taitoja, joiden ansiosta pystyin tarttumaan töissä kiinnostaviin uusiin haasteisiin.”

– Kristiina Thure, Talouspäällikkö, Varma

Voit tutustua Aalto MBA for Executives -ohjelmaan täällä. Mikäli haluat lukea enemmän alumnien kokemuksista, löydät kattavia haastatteluja Aalto EE:n sivuilta.