Asiakaspalvelu koulutus

Asiakaspalvelu koulutus

Asiakaspalvelu koulutus antaa strategista osaamista

Alta löytyy tietoa aiheesta asiakaspalvelu koulutus

Asiakaspalvelun kursseista on tullut todella suosittuja, koska asiakaspalvelun toiminta määrittää monella tapaa yrityksen menestyksen tason.

Saadaksesi lisätietoja haluamastasi kurssista täytä koulutussivun alalaidassa oleva yhteydenottopyyntölomake. Tämän jälkeen koulutuksentarjoaja ottaa sinuun yhteyttä. Palvelu on maksuton.

Etkö löydä etsimääsi? Ota yhteyttä: info@koulutus.fi.

Aarteita erottuvalla palvelulla – tilaa asiakaspalvelukoulutus tästä
Sosiosolve
         
(7)
Sopimuksen mukaan
Useita paikkakuntia
Sopimuksen mukaan
Panostus asiakaspalvelun laatuun on hyvä keino erottautua. Asiakkaan halukkuus palata lisääntyy, asiakkaan kertaostos kasvaa ja markkinoinnin kustannukset pysyvät kurissa. Asiakaspalvelua...
Aito asiakaslähtöisyys
Rastor Oy
Useita paikkakuntia
Kysy seuraavaa koulutusta Rastorista
Tiedätkö miten ja missä asiakas tekee ostopäätöksensä? Tunnistatko potentiaalisen asiakkaan? Käytkö dialogia asiakkaasi kanssa? Digitaalisuus on mahdollistanut sekä asiakkaalle että...
Ammattimainen asiakaspalvelu
Benmer
         
(4)
1 päivä
395 EUR
Helsinki
7.4.2017
Ammattimainen asiakaspalvelu valmennuksessa opit tunnistamaan erilaiset luonnetyylit ja saat taidot toteuttaa onnistunutta yksilöllistä vuorovaikutusta, jossa huomioit erityylisten ihmisten odotukset kanssakäymiseltä. Valmennuksen jälkeen onnistut erilaisten...
Ammattimainen asiakaspalveluvalmennus räätälöitynä
Benmer
sop. mukaan
Useita paikkakuntia
sop. mukaan
Ammattimainen asiakaspalvelu valmennuksessa opit tunnistamaan erilaiset luonnetyylit ja saat taidot toteuttaa onnistunutta yksilöllistä vuorovaikutusta, jossa huomioit erityylisten ihmisten odotukset kanssakäymiseltä. Valmennuksen jälkeen onnistut erilaisten...
Ammattimainen viestintä eri palvelukanavissa
YritysAkatemia
1 päivä
590 EUR
Helsinki
Useita (2)
Koulutuksen tavoitteena on, että osallistujat saavat yleiskatsauksen viestintäkanavien eri muotoihin. Jokainen oppii tunnistamaan sopivimman palvelukanavan käytön eri asioille ja ammattimaisen...
Asiaa asiakaspalvelusta -webinaari: Sujuvaa asiakaspalvelua sähköpostitse, chatissa ja somessa
Marckwort Koulutusyhtiöt
2 tuntia
75 EUR
Verkossa/etänä
Viestiikö asiakaspalvelunne yhtenäisellä tyylillä? Hallitaanko asiakaspalvelussanne asiakaslähtöinen tapa kirjoittaa? Millaisen mielikuvan haluat yrityksestäsi asiakkaillesi antaa ja toteutuuko se myös asiakaskohtaamisissa...
Asiakaskohtaaminen sähköpostissa
Kaiku Helsinki
sop. mukaan
Useita paikkakuntia
sop. mukaan
Kuinka moneen väittämään uskallat vastata kyllä? Työntekijämme kirjoittavat selkeästi, ymmärrettävästi ja asiantuntevasti. He saavat viestinsä tehokkaasti läpi eivätkä tuhlaa aikaa...
Asiakaslähtöisen työyhteisön kehittäminen ja johtaminen
Kauppakamarin Koulutus
1 päivä
650 EUR
Helsinki
3.5.2017
Mitä on asiakaskeskeisyys? Asiakaskeskeisyyden myötä työyhteisössä keskitytään asioihin, jotka mahdollistavat tuloksellisen ja edelläkävijämäisen toiminnan. Tässä koulutuksessa kuulet ja oivallat miten...
Asiakaspalvelija - Ole hyvä puhelimessa
Marckwort Koulutusyhtiöt
         
(2)
0,5-2 pv
Useita paikkakuntia
sop. mukaan
Tämän innostavan ja osallistavan koulutuksen aikana oivallat, opit ja kehityt! Koulutuksen sisältö: Puhelun eri vaiheet Puhelin mielikuvan luojana Puhelinkommunikoijatyypit Vuorovaikutustaidot...
Asiakaspalvelijan henkilöturvallisuuskoulutus
Securitas Oy
Sopimuksen mukaan
Useita paikkakuntia
sop. mukaan
Työyhteisössä turvallisuuden tunne on laadunvarmistaja ja työtehon edistäjä. Securitaksen avulla huolehdit asiakaspalveluhenkilöstösi turvallisuustaitojen ylläpitämisestä ja kehittämisestä monipuolisella koulutuksella niin puhelin...
Asiakaspalvelijan turvallisuuskoulutus
Securitas Oy
sop. mukaan
Useita paikkakuntia
sop. mukaan
Asiakaspalvelijan turvallisuuskoulutuksessa käsitellään yleisimpiä asiakaspalvelijan kohtaamia haastavia asiakastilanteita, niiden syntymisen ehkäisyä ja niissä toimimista. Koulutuksessa käsitellään erilaisia asiakastyyppejä ja sitä miten omalla...
Asiakaspalvelu ja vuorovaikutustaidot hoitotyössä
Amiedu
1 päivä
Helsinki
sopimuksen mukaan
Tavoitteena on, että hoitotyöntekijät tiedostavat oman vuorovaikutuksensa ja dialogin merkityksen asiakastyössä. Hoitohenkilökunta saa keinoja ja työvälineitä kohdata haastavia asiakaspalvelutilanteita....
Asiakaspalvelu sähköpostitse
Marckwort Koulutusyhtiöt
sop. mukaan
Useita paikkakuntia
sop. mukaan
Yhä suurempi osa asiakaskontakteista tapahtuu sähköpostin välityksellä. Sähköpostipalvelun laatuun panostaminen on panostus myyntiin, asiakastyytyväisyyteen ja positiivisen yrityskuvan vahvistamiseen. Marckwort Koulutusyhtiöillä...
Asiakaspalvelua ruotsiksi puhelimitse ja sähköpostitse
Marckwort Koulutusyhtiöt
1 päivä
330 EUR
Espoo
30.5.2017
Ruotsin kielen koulutuksessa perehdyt puhelin ja sähköpostikieleen   monipuolisten simulaatioharjoitusten ja kirjallisten harjoitusten avulla. Koulutuksen aikana saat työkalut palvelemaan asiakkaita...
Asiakaspalvelua suomeksi
Axxell
Espoo
Kiinnostaako sinua työ kaupassa? Onko sinulla suomen kieli A2.2? Jos et ole vielä löytänyt työ tai opiskelupaikkaa suomen kielen opintojen...
Asiakaspalvelukoulutus
Marckwort Koulutusyhtiöt
         
(10)
sop. mukaan
Useita paikkakuntia
sop. mukaan
Asiakaspalvelukoulutus lisää asiakastyytyväisyyttä ja myyntiä sekä nostaa työn tuloksellisuutta. Se lisää työmotivaatioita sekä työssä viihtymistä. Asiakaspalvelukoulutus keskittyy vahvistamaan kunkin valmennettavan...
Asiakaspalvelukoulutus - Sujuvaa asiakaspalvelua sähköpostitse
Marckwort Koulutusyhtiöt
         
(10)
0,5 päivää
290 EUR
Espoo
Yhä suurempi osa asiakaskontakteista tapahtuu sähköpostin välityksellä. Sähköpostipalvelun laatuun panostaminen on panostus myyntiin, asiakastyytyväisyyteen ja positiivisen yrityskuvan vahvistamiseen.  Koulutus sopii...
Asiakaspalvelukoulutus yritykselle - Vaativat asiakastilanteet hallintaan
Marckwort Koulutusyhtiöt
         
(4)
sop. mukaan
Useita paikkakuntia
sop. mukaan
Yrityksesi imago ja menestyminen riippuvat asiakaspalvelustanne. Selviävätkö asiakaspalvelijanne kiitoksella myös vaativista asiakaspalvelutilanteista? Kurssilla käsitellään mm. seuraavia aihealueita:  Mistä vaativat tilanteet...
Asiakaspalvelun ABC
MERCURIA Kauppiaitten Kauppaoppilaitos
3 päivää
390 EUR
Vantaa
Sopimuksen mukaan
Kuunteletko asiakasta? Entä kuunteleeko asiakas sinua? Oletko riittävän vakuuttava asiakaspalvelutilanteissa?Osaatko huomioida erilaisia asiakastyyppejä? Entä kuinka varmistat asiakkaasi tyytyväisyyden palvelutilanteessa? Miten...
Asiakaspalvelun palvelukulttuuri 3 op
Aikuis- ja täydennyskoulutuspalvelut AIKOPA
Omaan tahtiin
45 EUR
Verkossa/etänä
Jatkuva haku
Asiakaspalvelun verkkokurssilla syvennät asiakaspalvelun palvelukulttuurin osaamistasi. Tämä opintojakso suoritetaan tekemällä itsenäisesti harjoituksia ja projekteja sekä seuraamalla virtuaaliopetusta. Opintojakson voit suorittaa oman...
Asiakaspalvelun ruotsi
MERCURIA Kauppiaitten Kauppaoppilaitos
Noin kuukausi
190 EUR
Vantaa
Asiakaspalvelun ruotsi kurssin suorittanut osaa palvella asiakasta tyypillisimmissä asiakaspalvelutilanteissa ruotsin kielellä. Kurssi kasvattaa sanavarastoa asiakaspalvelu ja myynnin alueelta. Opit myös hyödyllisiä fraaseja ja ennen...
Asiakaspalvelun tietoisku
MERCURIA Kauppiaitten Kauppaoppilaitos
0,5 päivää
Vantaa
Sopimuksen mukaan
Mitä ja miten puhut asiakkaillesi? Mikä voi tehdä asiakaskohtaamisesta haasteellisen ja miten siihen tulisi suhtautua? Millä keinoilla selviät hankalissakin palvelutilanteissa,...
Asiakaspalvelun verkkokurssi
Marckwort Koulutusyhtiöt
189 EUR
Verkossa/etänä
Oman aikataulun mukaan
Haluatko kokeilla, miten pelillistäminen voi opettaa asiakaspalvelutaitoja? Asiakaspalvelukoulutus auttaa osallistujia oivaltamaan omat vahvuudet ja kehitettävät alueet asiakaspalvelijana. Verkkokurssi sisältää seuraavat...
Asiakaspalvelusta kilpailuvaltti – verkkotyökalu
Valmennustalo Virta
Omaan tahtiin
39 EUR
Verkossa/etänä
Oman aikataulun mukaan
Asiakaspalvelusta kilpailuvaltti verkkotyökalu auttaa sinua, kun haluat kehittää asiakaspalvelua yhdessä henkilöstösi kanssa. Verkkotyökalu auttaa sinua johtamaan asiakaspalvelua tehokkaasti ja innostavasti....
Asiakaspalvelutaidot ja sisäinen viestintä paremmaksi
Teatterikone
alkaen 4,5h
Useita paikkakuntia
sop. mukaan
Vaihtovirta on kahden Teatterikoneen kouluttajan vetämä  vuorovaikutustaitokoulutus , joka tarttuu mm. työyhteisön eri rooleihin ja kommunikoinnin haasteisiin. Koulutuksessa tullaan tietoiseksi...
Asiakaspalveluvalmennus
Gustav Käser Training
Kolme erillistä valmennuspäivää 3-4 viikon välein
1 830 EUR
Helsinki
Asiakaspalveluvalmennuksen tavoitteena on aktivoida osanottajien henkilökohtaista tehokkuutta ja kommunikointia sekä parantaa heidän tietoista vaikuttamistaan toisiin ihmisiin. Valmennuksen tavoitteena on myös auttaa...
Asiakaspalveluvalmennus työyhteisölle
Amiedu
sopimuksen mukaan
Useita paikkakuntia
sopimuksen mukaan
Asiakaspalveluvalmennus innostaa ja osallistaa koko työyhteisön asiakaspalvelun kehittämistyöhön. Valmennus vahvistaa hyvän sisäisen ja ulkoisen asiakaspalvelun osaamista, jolloin henkilökunnan ja asiakkaiden...
Asiakaspalveluvenäjä (6h)
Pohjois-Karjalan aikuisopisto
6 tuntia
97 EUR
Joensuu
Teetkö asiakaspalvelutytötä, ja tarvitset työssäsi venäjän kielen perustaitoja? Tällä kurssilla opit tervehdykset ja muut kohteliaisuusfraasit sekä asiakaspalvelufraasit. Kurssilla käytetään erityistä...
Asiakassuhteen arvon ja luottamuksen rakentaminen – Key Account Manager II
Kauppakamarin Koulutus
1 päivä
645 EUR
Helsinki
9.11.2017
 Asiakassuhde on yritykselle elintärkeää omaisuutta. Menestyvän yrityksen on tunnistettava asiakkuuksissa tapahtuvat muutokset entistä tehokkaammin sekä reagoitava niihin. Tässä Helsingin Kauppakkamarin...
Asiakkuuksien hoitaminen ja tehokas myyntityö
MERCURIA Kauppiaitten Kauppaoppilaitos
3 opetuskertaa
250 EUR
Vantaa
Kurssi valmentaa osallistujaa hoitamaan vastuulleen annetut asiakkuudet, myymään tuotteita/palveluja sekä tekemään asiakkuuksien hoitoon liittyviä palveluratkaisuehdotuksia. Koulutuksessa käsitellään seuraavia teemoja: Asiakkaan...
Asiakkuuksien johtaminen
Urano Oy
3,5 tuntia
590 EUR
Vantaa
13.9.2017
Koulutuksessa opit johtamaan liiketoimintaasi asiakkuuksien avulla. Tämän jälkeen myyjäsi eivät enää ole asiakasohjauksessa, vaan johtavat asiakkuuksia systemaattisesti. Asiakkaat eivät ole...
Asiantuntija asiakaspalvelijana
Valmennustalo Virta
         
(59)
Asiakkaan tarpeen mukaan 1/2-2 pv
Useita paikkakuntia
sop. mukaan
Asiantuntija asiakaspalvelijana koulutuksessa kehität tehokkaasti ammattitaitoasi asiakkaan tarvelähtöiseen kohtaamiseen. Käsittelemme koulutuksessa juuri sinun työyhteisösi palvelukysymyksiä innostavasti, kaikki mukanaolijat osallistaen. Koulutuksen...
Chat asiakaspalvelussa
Oppia.fi
0,5 päivää
460 EUR
Helsinki
11.5.2017
Chat asiakaspalvelussa koulutuksessa opit chatin viestinnälliset salat tehokkaasti. Koulutuksen teemat Puristimme chatin viestinnälliset salat kolmeen tuntiin. Tule kuulemaan muun muassa:...
Haastavan asiakkaan kohtaaminen
Securitas Oy
Sopimuksen mukaan
Useita paikkakuntia
sop. mukaan
Haastava asiakastilanne alkaa varoittamatta ja kehittyy pahimmillaan konfliktiksi, jossa henkilökunnan turvallisuus voi olla uhattuna. Tilanteen kehittyminen vaaraa aiheuttavaksi konfliktiksi on...
Haastavat asiakastilanteet
Valmennustalo Virta
sop. mukaan
Useita paikkakuntia
sop. mukaan
Onko asiakastyytyväisyys sinulle kunnia asia? Syövätkö haastavat asiakastilanteet voimiasi? Ajeletko tunteiden vuoristoradalla asiakkaittesi ohjaamana? Osaatko sanoa asiakaslähtöisesti ”ei”? Haluatko oppia säilyttämään mielenrauhasi myös epäonnistuneen...
Haastavat tilanteet asiakaspalvelussa 2
YritysAkatemia
7 tuntia
550 EUR
Helsinki
20.9.2017
Erilaiset haasteelliset tilanteet ovat usein asiakaspalvelu ja myyntityössä työskentelevälle arkipäivää. Kokemus ja ammattitaito auttavat selviämään haasteellisista tilanteista totutulla rutiinilla. Voisiko...
Haastavat tilanteet asiakaspalvelutyössä
YritysAkatemia
1 päivä
550 EUR
Helsinki
Useita (3)
Asiakaspalvelutyöhön kuuluu väistämättä haasteellisia palvelutilanteita, joissa palvelu ja vuorovaikutustaidot ovat avainasemassa. Koulutuksessa tarkastellaan työntekijän persoonan hyödyntämistä asiakaspalvelussa, rakentavia viestintätaitoja ja...
Hae uusi ote asiakaspalveluun
Jari Collin, Benmer
1-7 tuntia
Useita paikkakuntia
Sopimuksen mukaan
Jari Collin on kokenut ja osaava yritysten ja yhteisöjen kouluttaja ja valmentaja. Collin on työskennellyt Benmer yrityksessä yli 15 vuoden...
Häirinnän hallinta ja ennaltaehkäisy
Mielenrauha Koulutuspalvelut Oy
         
(32)
sopimuksen mukaan
Useita paikkakuntia
Tässä koulutuksessa keskitytään torjumaan poikkeuksellisia tai pitkäkestoisia häirintärikoksia. Ilmiönä Suomessa varsin uusi, mutta lisääntyvä sekä sitäkin vakavampi käyttäytymisen muoto. Useimmat häirintärikokset ovat...
Innostavat aamiaisbrunssit
Luotain Consulting Oy
1,5 tuntia
49 EUR
Tampere
Lehdissä manataan mantran lailla lamaa ja taantumaa. Negatiivinen tarina Suomen menestymisestä ei kuitenkaan auta meitä nousuun! Tarvitaan mahdollisuuksien näkemistä, luovien...
Ketjutyöskentelyn kehittämisohjelma (KAM)
Mercuri International Oy
         
(20)
Ohjelman kesto 6 kk, sis. 3 valmennuspäivää
2 700 EUR
Useita (2)
4.4.2017
Vähittäiskaupan ja Foodservice sektorin (HoReCa) asiakkaat odottavat, että ymmärrät heidän tapansa toimia ja autat heitä menestymään. Tyytyväinen asiakas kokee jokaisen...
Ketjutyöskentelyn kehittämisohjelma (KAM), räätälöity valmennus
Mercuri International Oy
Sopimuksen mukaan
Useita paikkakuntia
Sopimuksen mukaan
Vähittäiskaupan ja Foodservice sektorin (HoReCa) asiakkaat odottavat, että yrityksesi ymmärtää heidän tapansa toimia ja auttaa heitä menestymään. Tyytyväinen asiakas kokee jokaisen käynnin tuottavan...
Key Account Manager (KAM) -ajokortti®
Kauppakamarin Koulutus
2 päivää
850 EUR
Helsinki
Useita (2)
Key Account Manager (KAM) ajokortti®  koulutus tarjoaa sinulle ajatuksia ja konkreettisia työkaluja oman organisaation avainasiakastoiminnan suunnitelmalliseen johtamiseen, kehittämiseen ja syventämiseen....
Kilpailuetua erinomaisella palvelulla
Mercuri International Oy
         
(17)
2 päivää
Espoo
Kysy tulevaa toteutusta
Tämä Mercuri Internationalin asiakaspalvelukoulutus antaa keinoja ja menetelmiä, joiden avulla voit kehittää taitojasi palvelun vuorovaikutustilanteissa ja osaat palvella asiakkaita entistä...
Kilpailuetua erinomaisella palvelulla, räätälöity valmennus
Mercuri International Oy
Sovittavissa
Useita paikkakuntia
Sopimuksen mukaan
Tämä on esimerkkisisältö koulutuksen tavoitteista, toteutuksesta ja sisällöstä. Koulutus räätälöidään aina asiakaskohtaisesti. Mercuri Internationalin räätälöity asiakaspalvelukoulutus antaa keinoja ja menetelmiä,...
Liiketalouden perustutkinto | merkonomi (työn ohessa)
Suomen Liikemiesten Kauppaopisto
1–2 vuotta
0 EUR
Helsinki
Teetkö kaupan ja hallinnon alan töitä, mutta sinulta puuttuu tutkinto? Liiketalouden perustutkinto, merkonomi, on monipuolinen ja työmarkkinoilla arvostettu ammatillinen perustutkinto....
Liiketalouden perustutkinto, asiakaspalvelun ja myynnin merkonomi
Porvoo International College
1,5 – 2 vuotta
Porvoo
Jatkuva haku
  Point Collegen merkonomikoulutus valmistaa tutkintoon: liiketalouden perustutkinto, merkonomi sisältää työssäoppimista, jonka kautta oppii ammattiin tähtää osallistujien työllistymiseen asiakaspalvelun ja...
Liiketalouden perustutkinto, merkonomi asiakaspalvelun ja myynnin osaamisala, oppisopimus
Amiedu
Helsinki
sopimuksen mukaan
Käytännönläheisen koulutuksen tavoitteena on vahvistaa opiskelijan ammattitaitoa liike elämän monipuolisissa työtehtävissä. Tutkinnon suorittanut osaa toimia asiakaspalvelun, myynnin ja markkinoinnin tehtävissä....
Merkonomi – liiketalouden perustutkinto
Markkinointi-instituutti
12-24 kuukautta
58 EUR
Useita (2)
Useita (3)
Markkinointi instituutissa voit opiskella liiketalouden merkonomiksi joko oppisopimuksella tai ilman. Sekä itsenäisessä että oppisopimuskoulutuksessa opiskelu on käytännönläheistä ja tapahtuu pääosin...
Merkonomi, liikunta- ja hyvinvointiala (Oulu)
Markkinointi-instituutti
12–24 kk
58 EUR
Oulu
18.9.2017
Opiskele merkonomiksi työn ohessa! Koulutuksessa opit ymmärtämään asiakkaiden tarpeita sekä markkinoimaan ja myymään palveluasi. Lisäksi opit tuotteistamista ja hinnoittelua. Merkonomi...
  • = Haastattelu
  • = Videoesittely
Näyttää 1-50 yhteensä 73 tulosta
12
Näytä kaikki (23) koulutukset

Asiakaspalvelu koulutus -aiheisista koulutuksista lisätietoa alla:

asiakaspalveluAsiakaspalvelu koulutus - miksi se kannattaa?

Asiakaspalvelu koulutus kannattaa, koska asiakkaiden saaminen ja erityisesti jo olemassa olevien asiakkaiden tyytyväisenä pitäminen on moninainen ja vaativa prosessi. Asiakaspalvelutilanne lähtee siitä, että asiakas etsii tuotetta tai palvelua, joka juuri sinun yritykselläsi on tälle tarjota. Koska vastaavanlaista tuotetta tai palvelua tarjoaa yleensä myös moni muu yritys, voi ratkaiseva tekijä valintaa tehdessä olla laadukas asiakaspalvelu. Tämän vuoksi on hyvin tärkeää, miten organisaatiosi työntekijät toimivat arkipäivän tilanteissa ollessaan yhteydessä organisaation jo olemassa oleviin tai potentiaalisiin asiakkaisiin.

Kun ajattelemme asiakaspalvelua, mieleemme yleensä tulee vähittäiskaupan työntekijät, vastaanottovirkailijat ja asiakasneuvojat, joiden kanssa olemme päivittäin tekemisissä - asiakaspalvelu koskettaa kuitenkin muitakin yrityksen työntekijöitä. Lähes jokainen työntekijä joutuu jossakin uransa vaiheessa vastaamaan asiakaspalvelusta, ja asiakaspalvelu koulutus tuleekin usein tarpeeseen organisaation koko henkilökunnalle.

Huono asiakaspalvelu kiirii hyvää mainetta nopeammin

Kohtelias ja toimiva asiakaspalvelu on yksi olennaisimmista osista yrityksen imagoa. Maine hyvästä asiakaspalvelusta kiirii asiakkaiden kesken - tieto huonosta asiakaspalvelusta leviää kuitenkinvielä nopeammin. Yrityksen onkin pidettävä huolta asiakaspalvelunsa tasosta ja varmistettava, että jokainen työntekijä osaa palvella asiakkaita näiden tarpeiden mukaan. Asiakaspalvelu ei tarkoita ainoastaan jokapäiväistä myyntitilannetta myyjän ja yksityisen asiakkaan välillä, vaan se koskettaa myös esimerkiksi yritysten välisiä kauppoja ja sopimuksia.

Ystävällinen ja asiakkaan tarpeet huomioiva asiakaspalvelu on ajoittain hyvin haastavaa, mutta onnistuessaan se palkitsee ja toimii ehdottomana kilpailuetuna yritykselle.

b2b

Asiakaspalvelukoulutus mahdollistaa myös toimivat ja pitkäjänteiset asiakassuhteet

Useiden yritysten suurimpia asiakkaita ovat toiset yritykset ja siksi asiakaspalvelukoulutus kannattaa miettiä myös siltä kantilta. Sopimukset käsittävät usein suuria rahasummia ja isoja ostoeriä. Tuotteita tai palveluita tarjoavalle yritykselle yksikin asiakas voi olla elintärkeä sopimuskumppani. Yritysten välisessä kaupanteossa asiakkaan hyvä palvelu onkin todella tärkeää, sillä asiakassuhteet ovat yleensä pitkäkestoisia, asiakaspalveluprosessi vie pidempään ja sana kiirii yritysmaailmassa nopeasti. Kukaan ei halua, että suuri yrityskauppa kaatuu huonoon asiakaspalveluun.

Business to Business eli B2B-asiakaspalvelua käsittelevä asiakaspalvelukoulutus keskittyy yritysten väliseen palvelutoimintaan, asiakassuhteiden hallintaan ja asiakaspalvelun tärkeyden ymmärtämiseen.

Asiakaspalvelu olennaista sekä yksityisten että julkisten palveluiden kannalta

Useammin asiakaspalvelua kohtaa arkipäiväisemmissä kaupankäyntitilanteissa - ruokakaupassa käydessä tai asioita hoitaessa. Yritykset tarjoavat palveluita ja tuotteita kuluttajille, yksittäisille ihmiselle, joilloin puhutaan Business to Consumer eli B2C-asiakaspalvelusta. Asiakaspalvelu ei kosketa ainoastaan vähittäiskaupan työntekijöitä tai asiakasvirkailijoita vaan se on myös esimerkiksi viranomaisten velvollisuus näiden palvellessa kansalaisia tai kunnan asukkaita.

Asiakaspalvelun merkitys on yksi tärkeimmistä osista yrityksen toimintaa, puhuttiinpa sitten yksityisestä yrityksestä tai julkisen sektorin palveluista. Asiakas vaihtaa yritystä, mikäli hän kokee saavansa parempaa palvelua muualta. Kansalaiset eivät voi vaihtaa viranomaisiaan, mutta viranomaisen velvollisuuteen kuuluu tarjota laadukasta asiakaspalvelua.

Asiakaspalvelukoulutusta voi tarvita jokainen organisaation työntekijä huolimatta siitä, mitä pääasialliset työtehtävät sisältävät. Jokainen työntekijä viestii omasta työnantajastaan jatkuvasti muulle maailmalle - jopa vapaa-ajallaan. Koulutukset, joissa pääpaino on kuluttajille kohdistuvassa asiakaspalvelussa, käsittelevät asiakaspalvelun tärkeyttä, keinoja parantaa organisaation tapoja kohdata asiakas, asiakastyytyväisyyden mittausta ja mittaustulosten hyödyntämistä jatkosuunnitelmissa.