Valitse sivuston käyttötapa: Mobiili

Asiakaspalvelu koulutus

Asiakaspalvelu koulutus

Asiakaspalvelu koulutus antaa strategista osaamista

Alta löytyy tietoa aiheesta asiakaspalvelu koulutus

Asiakaspalvelun kursseista on tullut todella suosittuja, koska asiakaspalvelun toiminta määrittää monella tapaa yrityksen menestyksen tason.

Saadaksesi lisätietoja haluamastasi kurssista täytä koulutussivun alalaidassa oleva yhteydenottopyyntölomake. Tämän jälkeen koulutuksentarjoaja ottaa sinuun yhteyttä. Palvelu on maksuton.

Etkö löydä etsimääsi? Ota yhteyttä: info@koulutus.fi.

Asiakaspalvelun verkkokurssi
Marckwort Koulutusyhtiöt
189 EUR + alv 24 %
Verkossa/etänä
Oman aikataulun mukaan
Haluatko kokeilla, miten pelillistäminen voi opettaa asiakaspalvelutaitoja? Asiakaspalvelukoulutus auttaa osallistujia oivaltamaan omat vahvuudet ja kehitettävät alueet asiakaspalvelijana. Verkkokurssi sisältää seuraavat...
Asiakaspalvelukoulutus
Marckwort Koulutusyhtiöt
         
(10)
sop. mukaan
Useita paikkakuntia
sop. mukaan
Asiakaspalvelukoulutus lisää asiakastyytyväisyyttä ja myyntiä sekä nostaa työn tuloksellisuutta. Se lisää työmotivaatioita sekä työssä viihtymistä. Asiakaspalvelukoulutus keskittyy vahvistamaan kunkin valmennettavan...
Asiakaspalvelun ABC
MERCURIA Kauppiaitten Kauppaoppilaitos
Sopimuksen mukaan
Vantaa
Sopimuksen mukaan
Kuunteletko asiakasta? Entä kuunteleeko asiakas sinua? Oletko riittävän vakuuttava asiakaspalvelutilanteissa? Osaatko huomioida erilaisia asiakastyyppejä? Entä kuinka varmistat asiakkaasi tyytyväisyyden palvelutilanteessa?...
Uusi ote asiakaspalveluun
Benmer
sop. mukaan
Useita paikkakuntia
sop. mukaan
Asiakkaat odottavat entistä parempaa palvelua ja yritykset kilpailevat palveluosaamisella. Benmerin palveluvalmennuksella palvelun ja vuorovaikuttamisen laatu voidaan nostaa uudelle tasolle. Uusi...
Ammattimainen asiakaspalvelu
Benmer
         
(4)
1 päivä
425 EUR + alv 0 %
Helsinki
16.8.2017
Ammattimainen asiakaspalvelu valmennuksessa opit tunnistamaan erilaiset luonnetyylit ja saat taidot toteuttaa onnistunutta yksilöllistä vuorovaikutusta, jossa huomioit erityylisten ihmisten odotukset kanssakäymiseltä. Valmennuksen jälkeen onnistut erilaisten...
Asiakaspalvelukoulutus - Sujuvaa asiakaspalvelua sähköpostitse
Marckwort Koulutusyhtiöt
         
(10)
0,5 päivää
330 EUR + alv 0 %
Espoo
13.10.2017
Yhä suurempi osa asiakaskontakteista tapahtuu sähköpostin välityksellä. Sähköpostipalvelun laatuun panostaminen on panostus myyntiin, asiakastyytyväisyyteen ja positiivisen yrityskuvan vahvistamiseen.  Koulutus sopii...
Aarteita erottuvalla palvelulla – tilaa asiakaspalvelukoulutus tästä
Sosiosolve
         
(7)
Sopimuksen mukaan
Useita paikkakuntia
Sopimuksen mukaan
Panostus asiakaspalvelun laatuun on hyvä keino erottautua. Asiakkaan halukkuus palata lisääntyy, asiakkaan kertaostos kasvaa ja markkinoinnin kustannukset pysyvät kurissa. Asiakaspalvelua...
Haastavat tilanteet asiakaspalvelussa 2
YritysAkatemia
1 päivä
550 EUR + alv 24 %
Helsinki
20.9.2017
Asiakaspalvelu ja myyntityötä tekevät kohtaavat erilaisia haasteita jatkuvasti. Kokemus ja ammattitaito auttavat selviämään näistä haastellisista tilanteista totutulla rutiinilla. Voisiko omia...
Positiivista energiaa asiakaspalveluun
J-Impact
1 päivä
790 EUR + alv 24 %
Helsinki
Useita (2)
Erinomaisen asiakaspalvelunkyvyn merkitys kasvaa jatkuvasti. Tarjonta lisääntyy ja asiakkaat muuttuvat yhä vaativimmiksi. Kiristyvässä kilpailussa taitamaton asiakaspalvelu karkottaa asiakkaat sinne, missä...
Chat asiakaspalvelussa
Oppia.fi
0,5 päivää
460 EUR + alv 24 %
Helsinki
Chat asiakaspalvelussa koulutuksessa opit chatin viestinnälliset salat tehokkaasti. Koulutuksen teemat Puristimme chatin viestinnälliset salat kolmeen tuntiin. Tule kuulemaan muun muassa:...
Asiakaspalvelu sähköpostitse
Marckwort Koulutusyhtiöt
sop. mukaan
Useita paikkakuntia
sop. mukaan
Yhä suurempi osa asiakaskontakteista tapahtuu sähköpostin välityksellä. Sähköpostipalvelun laatuun panostaminen on panostus myyntiin, asiakastyytyväisyyteen ja positiivisen yrityskuvan vahvistamiseen. Marckwort Koulutusyhtiöillä...
Asiakaspalvelun ruotsi
MERCURIA Kauppiaitten Kauppaoppilaitos
Noin kuukausi
190 EUR + alv 0 %
Vantaa
2.10.2017
Asiakaspalvelun ruotsi kurssin suorittanut osaa palvella asiakasta tyypillisimmissä asiakaspalvelutilanteissa ruotsin kielellä. Kurssi kasvattaa sanavarastoa asiakaspalvelu ja myynnin alueelta. Opit myös hyödyllisiä fraaseja ja ennen...
Asiakaspalvelun tietoisku
MERCURIA Kauppiaitten Kauppaoppilaitos
0,5 päivää
Vantaa
Sopimuksen mukaan
Mitä ja miten puhut asiakkaillesi? Mikä voi tehdä asiakaskohtaamisesta haasteellisen ja miten siihen tulisi suhtautua? Millä keinoilla selviät hankalissakin palvelutilanteissa,...
Myynnillinen asiakaspalvelu
Mercuri International Oy
         
(18)
Valmennus 6 kk, sis. 2 valmennuspäivää
1 990 EUR + alv 24 %
Pääkaupunkiseutu
Useita (3)
Mercuri Internationalin kaksipäiväisen valmennuksen  tavoitteena on lisätä työntekijöiden  ymmärrystä myynnistä ja sen merkityksestä yrityksen tulokseen. Koulutus antaa työvälineitä omaan työpanokseen...
Asiakaspalvelu ruotsiksi -kielikoulutus
Turun ammattikorkeakoulu, Täydennyskoulutus
Sopimuksen mukaan
Useita paikkakuntia
Sopimuksen mukaan
Hyvän asiakaspalvelun edellytys on sujuva kommunikointi. Asiakas kokee saavansa hyvää palvelua, kun sitä tarjotaan omalla äidinkielellä. Hyvä palvelu vaikuttaa positiivisesti myös asiakastyytyväisyyteen. Koulutuksessa harjoitellaan...
Asiakaspalvelusta kilpailuvaltti – verkkotyökalu
Valmennustalo Virta
Omaan tahtiin
39 EUR + alv 24 %
Verkossa/etänä
Oman aikataulun mukaan
Asiakaspalvelusta kilpailuvaltti verkkotyökalu auttaa sinua, kun haluat kehittää asiakaspalvelua yhdessä henkilöstösi kanssa. Verkkotyökalu auttaa sinua johtamaan asiakaspalvelua tehokkaasti ja innostavasti....
Asiakaspalvelun palvelukulttuuri 3 op
Aikuis- ja täydennyskoulutuspalvelut AIKOPA
Omaan tahtiin
45 EUR + alv 0 %
Verkossa/etänä
Jatkuva haku
Asiakaspalvelun verkkokurssilla syvennät asiakaspalvelun palvelukulttuurin osaamistasi. Tämä opintojakso suoritetaan tekemällä itsenäisesti harjoituksia ja projekteja sekä seuraamalla virtuaaliopetusta. Opintojakson voit suorittaa oman...
Sisäisen asiakaspalvelun merkitys työhön
Pohjois-Karjalan aikuisopisto
1 päivä
129 EUR + alv 24 %
Joensuu
Koulutus järjestetään, jos ilmoittautuneita on vähintään kuusi henkilöä. Ilmoittautumisaika päättyy viikkoa ennen koulutuksen aloitusajankohtaa. Henkilöllisyys todennetaan todistusta varten koulutuksen alussa....
Myynnillinen asiakaspalvelu, räätälöity valmennus
Mercuri International Oy
Sovittavissa
Useita paikkakuntia
Sopimuksen mukaan
Tämä on esimerkkisisältö koulutuksen tavoitteista, toteutuksesta ja sisällöstä. Koulutus räätälöidään aina asiakaskohtaisesti. Mercuri Internationalin räätälöidyn valmennuksen tavoitteena on lisätä työntekijöiden ymmärrystä myynnistä...
Hae uusi ote asiakaspalveluun
Jari Collin, Benmer
1-7 tuntia
Useita paikkakuntia
Sopimuksen mukaan
Jari Collin on kokenut ja osaava yritysten ja yhteisöjen kouluttaja ja valmentaja. Collin on työskennellyt Benmer yrityksessä yli 15 vuoden...
Totti Karpela: Sähköisen asiakaspalvelun haasteet ja häirintätilanteet
Kauppakamarin Koulutus
4 tuntia
430 EUR + alv 24 %
Helsinki
19.12.2017
Asiakaspalvelu ja asiakkaiden kohtaaminen siirtyvät nyt ja tulevaisuudessa yhä vahvemmin verkkoon ja sähköisiin viestintävälineisiin, joka luo sekä uusia haasteita että...
Asiaa asiakaspalvelusta -webinaari: Sujuvaa asiakaspalvelua sähköpostitse, chatissa ja somessa
Marckwort Koulutusyhtiöt
2 tuntia
75 EUR + alv 0 %
Verkossa/etänä
15.9.2017
Viestiikö asiakaspalvelunne yhtenäisellä tyylillä? Hallitaanko asiakaspalvelussanne asiakaslähtöinen tapa kirjoittaa? Millaisen mielikuvan haluat yrityksestäsi asiakkaillesi antaa ja toteutuuko se myös asiakaskohtaamisissa...
Asiakaspalvelukoulutus yritykselle - Vaativat asiakastilanteet hallintaan
Marckwort Koulutusyhtiöt
         
(4)
sop. mukaan
Useita paikkakuntia
sop. mukaan
Yrityksesi imago ja menestyminen riippuvat asiakaspalvelustanne. Selviävätkö asiakaspalvelijanne kiitoksella myös vaativista asiakaspalvelutilanteista? Kurssilla käsitellään mm. seuraavia aihealueita:  Mistä vaativat tilanteet...
Asiantuntija asiakaspalvelijana
Valmennustalo Virta
         
(59)
Asiakkaan tarpeen mukaan 1/2-2 pv
Useita paikkakuntia
sop. mukaan
Asiantuntija asiakaspalvelijana koulutuksessa kehität tehokkaasti ammattitaitoasi asiakkaan tarvelähtöiseen kohtaamiseen. Käsittelemme koulutuksessa juuri sinun työyhteisösi palvelukysymyksiä innostavasti, kaikki mukanaolijat osallistaen. Koulutuksen...
Liiketalouden perustutkinto, asiakaspalvelun ja myynnin merkonomi
Porvoo International College
1,5 – 2 vuotta
Porvoo
Jatkuva haku
  Point Collegen merkonomikoulutus valmistaa tutkintoon: liiketalouden perustutkinto, merkonomi sisältää työssäoppimista, jonka kautta oppii ammattiin tähtää osallistujien työllistymiseen asiakaspalvelun ja...
Liiketalouden perustutkinto, merkonomi asiakaspalvelun ja myynnin osaamisala, oppisopimus
Amiedu
Helsinki
sopimuksen mukaan
Käytännönläheisen koulutuksen tavoitteena on vahvistaa opiskelijan ammattitaitoa liike elämän monipuolisissa työtehtävissä. Tutkinnon suorittanut osaa toimia asiakaspalvelun, myynnin ja markkinoinnin tehtävissä....
Ammattimainen asiakaspalveluvalmennus räätälöitynä
Benmer
sop. mukaan
Useita paikkakuntia
sop. mukaan
Ammattimainen asiakaspalvelu valmennuksessa opit tunnistamaan erilaiset luonnetyylit ja saat taidot toteuttaa onnistunutta yksilöllistä vuorovaikutusta, jossa huomioit erityylisten ihmisten odotukset kanssakäymiseltä. Valmennuksen jälkeen onnistut erilaisten...
Reklamaatiotilanteiden ja kohtuuttomien valitusten hallinta
Mielenrauha Koulutuspalvelut Oy
         
(88)
4 tuntia
430 EUR + alv 24 %
Useita (2)
Useita (2)
  Kohtuuttomat valittajat asiakaspalvelukoulutus antaa konkreettisia ja helposti noudatettavia toimintamalleja kohtuuttomien valittajien ja valitusten hoitamiseen.  Koulutuksessa käydään läpi erilaiset valittajien...
Asiakaspalvelukoulutus avoin - Vaativat asiakaspalvelutilanteet hallintaan
Marckwort Koulutusyhtiöt
         
(8)
0,5 päivää
Useita paikkakuntia
Sopimuksen mukaan.
Miten hoidat valitukset, reklamaatiot, pettyneet asiakkaat, vihaiset henkilöt ja tulehtuneet vuorovaikutustilanteet? Asiakaspalvelija kohtaa työssään erilaisia ihmisiä ja tilanteita – välillä...
Asiakaspalvelu ja vuorovaikutustaidot hoitotyössä
Amiedu
1 päivä
Helsinki
sopimuksen mukaan
Tavoitteena on, että hoitotyöntekijät tiedostavat oman vuorovaikutuksensa ja dialogin merkityksen asiakastyössä. Hoitohenkilökunta saa keinoja ja työvälineitä kohdata haastavia asiakaspalvelutilanteita....
Asiakaspalvelija - Ole hyvä puhelimessa
Marckwort Koulutusyhtiöt
         
(2)
0,5-2 pv
Useita paikkakuntia
sop. mukaan
Tämän innostavan ja osallistavan koulutuksen aikana oivallat, opit ja kehityt! Koulutuksen sisältö: Puhelun eri vaiheet Puhelin mielikuvan luojana Puhelinkommunikoijatyypit Vuorovaikutustaidot...
Haastavat asiakastilanteet
Valmennustalo Virta
sop. mukaan
Useita paikkakuntia
sop. mukaan
Onko asiakastyytyväisyys sinulle kunnia asia? Syövätkö haastavat asiakastilanteet voimiasi? Ajeletko tunteiden vuoristoradalla asiakkaittesi ohjaamana? Osaatko sanoa asiakaslähtöisesti ”ei”? Haluatko oppia säilyttämään mielenrauhasi myös epäonnistuneen...
The Customer Experience
AJAN Consulting
         
(1)
By agreement
Useita paikkakuntia
By agreement
The Customer Experience koulutuksessa opit tuottamaan asiakaskokemuksen, joka sopii brändiisi sekä yrityksesi visioon. Tuotteet ja palvelut ovat nykyisin helposti kopioitavissa, joten...
Onnistu vaikeissa asiakastilanteissa
J-Impact
1 päivä
790 EUR + alv 24 %
Helsinki
Useita (2)
Hyvissäkin asiakassuhteissa törmätään välillä tilanteisiin, jossa asiakas ei ole tyytyväinen tilaamaansa tuotteeseen tai saamaansa palveluun. Haastavat asiakastilanteet on osattava hoitaa...
Myynti- ja asiakaspalvelukoulutuksia yrityskohtaisesti
Kauppakamarin Koulutus
Sopimuksen mukaan
Useita paikkakuntia
Sopimuksen mukaan
Myyjä on avainroolissa yrityksen asiakkuuksien saamisessa ja kehittämisessä. Asiantuntevat myyjät ylläpitävät pitkäaikaisia asiakassuhteita tehokkaasti. Heidän on hallittava asiakaspalvelu ja viestitntätaidot...
Palvelua venäjäksi
MERCURIA Kauppiaitten Kauppaoppilaitos
Sopimuksen mukaan
Vantaa
Sopimuksen mukaan
”Palvelua venäjäksi – Обслуживание клиентов по русскому язику ” koulutuksessa saat perustaitoa toimia venäjän kielellä erilaisissa palvelutilanteissa. Sinulla ei tarvitse...
Asiakaspalveluvalmennus
Gustav Käser Training
Kolme erillistä valmennuspäivää 3-4 viikon välein
1 830 EUR + alv 24 %
Helsinki
Kysy seuraavaa aloitusta
Asiakaspalveluvalmennuksen tavoitteena on aktivoida osanottajien henkilökohtaista tehokkuutta ja kommunikointia sekä parantaa heidän tietoista vaikuttamistaan toisiin ihmisiin. Valmennuksen tavoitteena on myös auttaa...
Asiakaspalvelijan henkilöturvallisuuskoulutus
Securitas Oy
Sopimuksen mukaan
Useita paikkakuntia
sop. mukaan
Työyhteisössä turvallisuuden tunne on laadunvarmistaja ja työtehon edistäjä. Securitaksen avulla huolehdit asiakaspalveluhenkilöstösi turvallisuustaitojen ylläpitämisestä ja kehittämisestä monipuolisella koulutuksella niin puhelin...
Asiakaskohtaaminen somessa
Kulmia Group
1 päivä
995 EUR + alv 24 %
Helsinki
24.8.2017
Asiakaskokemuksen kokonaislaatu edellyttää vahvaa asiakaspalvelun hallintaa ja kehittämistä sähköisissä kanavissa, kuten sähköposti ja some asiakaspalvelussa. Henkilöstö on koulutettava ymmärtämään monikanavaisen...
Asiakaspalvelutaidot ja sisäinen viestintä paremmaksi
Teatterikone
alkaen 4,5h
Useita paikkakuntia
sop. mukaan
Vaihtovirta on kahden Teatterikoneen kouluttajan vetämä  vuorovaikutustaitokoulutus , joka tarttuu mm. työyhteisön eri rooleihin ja kommunikoinnin haasteisiin. Koulutuksessa tullaan tietoiseksi...
Merkonomi – liiketalouden perustutkinto
Markkinointi-instituutti
12-24 kuukautta
58 EUR + alv 0 %
Useita (3)
Useita (6)
Markkinointi instituutissa voit opiskella liiketalouden merkonomiksi joko oppisopimuksella tai ilman. Sekä itsenäisessä että oppisopimuskoulutuksessa opiskelu on käytännönläheistä ja tapahtuu pääosin...
Haastavat tilanteet asiakaspalvelutyössä
YritysAkatemia
1 päivä
550 EUR + alv 24 %
Helsinki
Useita (2)
Asiakaspalvelutyöhön kuuluu väistämättä haasteellisia palvelutilanteita, joissa palvelu ja vuorovaikutustaidot ovat avainasemassa. Koulutuksessa tarkastellaan työntekijän persoonan hyödyntämistä asiakaspalvelussa, rakentavia viestintätaitoja ja...
Totti Karpela – Kohtuuttomat valittajat
Kauppakamarin Koulutus
4 tuntia
430 EUR + alv 24 %
Helsinki
6.11.2017
Palautteen vastaanottaminen on osa jokaista asiakaspalvelutyötä. Positiivisen palautteen lisäksi asiakaspalvelutyöntekijä joutuu käsittelemään myös reklamaatioita ja valituksia. Yksittäiset valitukset voivat tulla...
Myymälämarkkinointi ja esillepano
Markkinointi-instituutti
1 kk, sisältäen 1 lähiopiskelupäivän
950 EUR + alv 24 %
Espoo
Kesäkuu 2018
Myymäläympäristö luo asiakaskokemusta siinä missä muutkin kohtaamiset yrityksen ja sen palveluiden kanssa. Myymäläympärisön viihtyvyydellä ja sillä, miten tuotteet on aseteltu...
Tehokas avainasiakastyöskentely, räätälöity valmennus
Mercuri International Oy
Sovittavissa
Useita paikkakuntia
Sopimuksen mukaan
Tämä on esimerkkisisältö koulutuksen tavoitteista, toteutuksesta ja sisällöstä. Koulutus räätälöidään aina asiakaskohtaisesti. Oletko myynnin ammattilainen ja vastuussa yrityksesi avainasiakkaista? Haluatko...
Vuorovaikutustaidot asiakaskohtaamisissa (Disc)
Markkinointi-instituutti
1 kuukausi
950 EUR + alv 24 %
Espoo
Useita (3)
Yhteistyö asiakkaiden, kollegoiden ja yhteistyökumppaneiden kanssa sujuu paremmin, kun vuorovaikutustaidot ovat hallinnassa. Moni onnistunut kohtaaminen on juuri siitä kiinni, miten...
Puhe-Judo ™ 1: peruskurssi verkossa
Mielenrauha Koulutuspalvelut Oy
1 päivä
50 EUR + alv 24 %
Verkossa/etänä
Verkossa joustavasti
Puhe Judon peruskurssilla verkossa opit kätevästi ja tehokkaasti Puhe Judon tekniikoita omalta kotikoneeltasi. Puhe Judo 1 verkkokurssilla on aiheina: Tervetuloa...
Asiakaspalveluvenäjä (6h)
Pohjois-Karjalan aikuisopisto
6 tuntia
97 EUR + alv 24 %
Joensuu
Teetkö asiakaspalvelutytötä, ja tarvitset työssäsi venäjän kielen perustaitoja? Tällä kurssilla opit tervehdykset ja muut kohteliaisuusfraasit sekä asiakaspalvelufraasit. Kurssilla käytetään erityistä...
Asiakaspalveluvalmennus työyhteisölle
Amiedu
sopimuksen mukaan
Useita paikkakuntia
sopimuksen mukaan
Asiakaspalveluvalmennus innostaa ja osallistaa koko työyhteisön asiakaspalvelun kehittämistyöhön. Valmennus vahvistaa hyvän sisäisen ja ulkoisen asiakaspalvelun osaamista, jolloin henkilökunnan ja asiakkaiden...
Merkonomi – optinen ala
Markkinointi-instituutti
18 kuukautta
58 EUR + alv 0 %
Espoo
5.10.2017
Merkonomi on työelämässä arvostettu asiakaspalvelun ja myynnin perustutkinto. Koulutuksen sisältö on räätälöity optiselle alalle mm. siten, että siihen sisältyy tietoa...
  • = Haastattelu
  • = Videoesittely
Näyttää 1-50 yhteensä 80 tulosta
12
Näytä kaikki (30) koulutukset

Asiakaspalvelu koulutus -aiheisista koulutuksista lisätietoa alla:

asiakaspalveluAsiakaspalvelu koulutus - miksi se kannattaa?

Asiakaspalvelu koulutus kannattaa, koska asiakkaiden saaminen ja erityisesti jo olemassa olevien asiakkaiden tyytyväisenä pitäminen on moninainen ja vaativa prosessi. Asiakaspalvelutilanne lähtee siitä, että asiakas etsii tuotetta tai palvelua, joka juuri sinun yritykselläsi on tälle tarjota. Koska vastaavanlaista tuotetta tai palvelua tarjoaa yleensä myös moni muu yritys, voi ratkaiseva tekijä valintaa tehdessä olla laadukas asiakaspalvelu. Tämän vuoksi on hyvin tärkeää, miten organisaatiosi työntekijät toimivat arkipäivän tilanteissa ollessaan yhteydessä organisaation jo olemassa oleviin tai potentiaalisiin asiakkaisiin.

Kun ajattelemme asiakaspalvelua, mieleemme yleensä tulee vähittäiskaupan työntekijät, vastaanottovirkailijat ja asiakasneuvojat, joiden kanssa olemme päivittäin tekemisissä - asiakaspalvelu koskettaa kuitenkin muitakin yrityksen työntekijöitä. Lähes jokainen työntekijä joutuu jossakin uransa vaiheessa vastaamaan asiakaspalvelusta, ja asiakaspalvelu koulutus tuleekin usein tarpeeseen organisaation koko henkilökunnalle.

Huono asiakaspalvelu kiirii hyvää mainetta nopeammin

Kohtelias ja toimiva asiakaspalvelu on yksi olennaisimmista osista yrityksen imagoa. Maine hyvästä asiakaspalvelusta kiirii asiakkaiden kesken - tieto huonosta asiakaspalvelusta leviää kuitenkinvielä nopeammin. Yrityksen onkin pidettävä huolta asiakaspalvelunsa tasosta ja varmistettava, että jokainen työntekijä osaa palvella asiakkaita näiden tarpeiden mukaan. Asiakaspalvelu ei tarkoita ainoastaan jokapäiväistä myyntitilannetta myyjän ja yksityisen asiakkaan välillä, vaan se koskettaa myös esimerkiksi yritysten välisiä kauppoja ja sopimuksia.

Ystävällinen ja asiakkaan tarpeet huomioiva asiakaspalvelu on ajoittain hyvin haastavaa, mutta onnistuessaan se palkitsee ja toimii ehdottomana kilpailuetuna yritykselle.

b2b

Asiakaspalvelukoulutus mahdollistaa myös toimivat ja pitkäjänteiset asiakassuhteet

Useiden yritysten suurimpia asiakkaita ovat toiset yritykset ja siksi asiakaspalvelukoulutus kannattaa miettiä myös siltä kantilta. Sopimukset käsittävät usein suuria rahasummia ja isoja ostoeriä. Tuotteita tai palveluita tarjoavalle yritykselle yksikin asiakas voi olla elintärkeä sopimuskumppani. Yritysten välisessä kaupanteossa asiakkaan hyvä palvelu onkin todella tärkeää, sillä asiakassuhteet ovat yleensä pitkäkestoisia, asiakaspalveluprosessi vie pidempään ja sana kiirii yritysmaailmassa nopeasti. Kukaan ei halua, että suuri yrityskauppa kaatuu huonoon asiakaspalveluun.

Business to Business eli B2B-asiakaspalvelua käsittelevä asiakaspalvelukoulutus keskittyy yritysten väliseen palvelutoimintaan, asiakassuhteiden hallintaan ja asiakaspalvelun tärkeyden ymmärtämiseen.

Asiakaspalvelu olennaista sekä yksityisten että julkisten palveluiden kannalta

Useammin asiakaspalvelua kohtaa arkipäiväisemmissä kaupankäyntitilanteissa - ruokakaupassa käydessä tai asioita hoitaessa. Yritykset tarjoavat palveluita ja tuotteita kuluttajille, yksittäisille ihmiselle, joilloin puhutaan Business to Consumer eli B2C-asiakaspalvelusta. Asiakaspalvelu ei kosketa ainoastaan vähittäiskaupan työntekijöitä tai asiakasvirkailijoita vaan se on myös esimerkiksi viranomaisten velvollisuus näiden palvellessa kansalaisia tai kunnan asukkaita.

Asiakaspalvelun merkitys on yksi tärkeimmistä osista yrityksen toimintaa, puhuttiinpa sitten yksityisestä yrityksestä tai julkisen sektorin palveluista. Asiakas vaihtaa yritystä, mikäli hän kokee saavansa parempaa palvelua muualta. Kansalaiset eivät voi vaihtaa viranomaisiaan, mutta viranomaisen velvollisuuteen kuuluu tarjota laadukasta asiakaspalvelua.

Asiakaspalvelukoulutusta voi tarvita jokainen organisaation työntekijä huolimatta siitä, mitä pääasialliset työtehtävät sisältävät. Jokainen työntekijä viestii omasta työnantajastaan jatkuvasti muulle maailmalle - jopa vapaa-ajallaan. Koulutukset, joissa pääpaino on kuluttajille kohdistuvassa asiakaspalvelussa, käsittelevät asiakaspalvelun tärkeyttä, keinoja parantaa organisaation tapoja kohdata asiakas, asiakastyytyväisyyden mittausta ja mittaustulosten hyödyntämistä jatkosuunnitelmissa.