Opi espanjaa - espanjan kielikurssi työelämän tarpeisiin

Espanjan kieltä voi opiskella monella eri tavalla ja koulutusta järjestetään useisiin eri tarpeisiin. Espanjan kileikursseja aikuisille järjestetään etä- ja lähiopetuksena ja voit opsikella itsenäisesti verkossa tai yhdessä ryhmän kanssa. Jokainen voi valita tarjolla olevasta koulutusvalikoimasta itselleen sopivan kurssin, olipa haussa sitten espanjan perusteet tai jatkokurssi, tai johonkin työelämässä tarvittavaan tiettyyn aihealueeseen keskittyvä kurssi.

Työelämän espanjan kielikurssilla voidaan käydä läpi ja harjoitella esimerkiksi seuraavia työelämässä tarvittavia taitoja:

• espanjan alkeet
  • keskusteleminen ja ääntäminen espanjaksi
  • itsensä, työtehtävien ja yrityksen esittely espanjaksi
  • kohteliaisuus espanjan kielessä suullisesti ja kirjallisesti
  • puhelinkeskustelut espanjaksi
  • kuullunymmärtäminen ja luetunymmärtäminen
  • sähköpostien ja kirjeiden kirjoittaminen espanjaksi
  • espanjalaiseen työkulttuuriin tutustuminen
  • espanjan kielioppi
  • espanjan sanasto

Matkailijan espanjan kielikurssi

Espanjan kieltä voi opiskella myös omaksi ilokseen, jotta matkaillessa osaa esimerkiksi yleisimmät tervehdykset tai ruoan tilaamisen paikallisella kielellä. Espanjaa puhutaan monessa maassa useassa eri maanosassa, joten espanjan kielen hallitseminen auttaa pärjäämään monissa erilaisissa paikoissa.

Espanjan kielen taito auttaa matkailijaa pääsemään sisälle paikalliseen kulttuuriin, laajentamaan maailmankuvaa ja tekemään kommunikoinnista muiden ihmisten kanssa helpompaa.

Matkailijoille suunnattujen espanjan kielikurssien aikana kurssilaiset oppivat esimerkiksi sanoja ja ilmaisuja, joita tarvitaan matkustaessa jokapäiväisissä tilanteissa, kuten ostoksia tehdessä ja paikallisia palveluja käyttäessä.

Matkailijan espanjan kielikurssi voi sisältää myös sanastoa liikennevälineisiin ja majoitukseen sekä syömiseen ja ruoanlaittoon liittyen.

Espanjan kieli – maailman kolmanneksi puhutuin kieli

Espanja on maailman kolmanneksi puhutuin kieli. Espanjan kieli on romaaninen kieli ja sitä puhuu äidinkielenään noin 470 miljoonaa ihmistä. Espanjan lisäksi suurin osa väestöstä puhuu espanjaa Meksikossa sekä Etelä- ja Keski-Amerikan maissa. Myös Yhdysvalloissa asuu merkittävä määrä espanjankielisiä ihmisiä. Suomessakin asuu useampi tuhat espanjaa äidinkielenään puhuvaa. Espanjan kielen sukulaiskieliä ovat mm. portugali, ranska ja italia.

Espanjan kielen ääntäminen ja sanasto poikkeavat jonkin verran Euroopan ja Amerikan mantereen välillä, vaikka oikeinkirjoitusmuoto on sama kaikissa maissa. Espanjan kielen sanotaan olevan suomenkieliselle helposti opittava, koska ääntämisen ja kirjoitusasun välillä on yksikäsitteinen suhde. Lisäksi espanjan kielen r-kirjan pärähtää samalla tavalla kuin suomen kielessä.