Hakukoneoptimointikoulutukset

Ole löydettävissä

Hakukoneoptimoinnin hyödyt ovat kiistattomat. Se on suunnitelmallisuutta ja tietotaitoa vaativa prosessi, joten pidä osaamisesi ajan tasalla. Alta löydät hakukoneoptimointikoulutuksia, joiden avulla voit parantaa yrityksesi näkyvyyttä!

Miksi hakukoneoptimointikoulutuksiin kannattaa osallistua?

Maailmassa tehdään yli 250 miljoonaa hakua päivittäin. Toimivalla hakukoneoptimoinnilla on mahdollista parantaa omien internetsisältöjen löydettävyyttä. Tarkemmin sanottuna hakukoneoptimoinnilla pyritään nostamaan omien sivujen sijoitusta hakukoneen, kuten Googlen hakutuloksissa tietyillä sivujen sisältöön liittyvillä hakusanoilla.

Yrityksen kotisivuista tai muista internetsisällöistä ei ole juurikaan hyötyä, elleivät ihmiset löydä niitä lukuisten verkkosivujen joukosta. Kun sijoitus hakutuloksissa on korkea, saat ohjattua relevantteja kävijöitä kotisivuillenne käytännössä maksuttomasti.

Hakukoneoptimointikoulutus on hyvin suositeltavaa, mikäli yrityksenne toimii internetissä tai haluaa saada sitä kautta asiakkaita.

Sana hakukoneoptimointi on suora käännös englanninkielisestä termistä Search Engine Optimization. Niin englanniksi kuin suomeksikin käytetään aiheesta puhuttaessa usein lyhennettä SEO.

Mitä hyötyä on SEO-osaamisesta tai -koulutuksista?

Hakukoneoptimointi on prosessi. Se edellyttää sytemaattista työskentelyä, pitkäjänteisyyttä, seurantaa ja ajantasaista osaamista. Optimoinnin onnistuminen on pitkälti riippuvaista hakukoneyritysten algoritmeista ja niihin tehdyistä päivityksistä. Siksi alan uutisten seuraaminen ja pinnalla pysyminen on oleellista.

Hakukoneoptimointi on osaavan tekijän käsissä kustannustehokas markkinoinnin keino. Puutteellisesti toteutettuna se taas voi tuoda aivan turhia kustannuksia. Ajantasaisimman tiedon saaminen omin neuvoin voi olla hyvin aikaavievää tai jopa mahdotonta, ja siksi hakukoneoptimointia tekevien kannattaa pitää osaamisestaan huolta. Tarjolla on SEO-koulutusta erilaisiin tarpeisiin, aloittelijoista edistyneempiin.

On kiinni tavoitteistanne, kuinka syvälle ja laajalle hakukoneoptimoinnin osamista kannattaa koulutuksen keinoin organisaatiossanne levittää. Karkeasti sanottuna jokaisen sisältöä tuottavan henkilön, oli rooli tai toimiala mikä tahansa, tulisi tänä päivänä hallita edes hakukoneoptimoinnin perusteet.

Mitä hakukoneoptimointi tarkoittaa?

Hakukoneoptimointi tarkoittaa toimenpiteitä, jotka pyrkivät parantamaan nettisisältöjen sijoituksia hakutulosten luettelossa. Toisin sanoen oma verkkosivun tai -sivuston halutaan nousevan mahdollisimman ylös hakutuloksissa, kun hakija käyttää tiettyjä hakusanoja.

Hakukoneoptimointi on kehittynyt hakukoneiden mukana. Enää hakukoneoptimointi ei tarkoita sitä, että verkkosivut suunnitellaan ja toteutetaan hakukoneita ja -sanoja varten. Keskiössä on hakuja tekevä ihminen.

Kokonaisuutena hakukoneoptimointi onkin nykyään melko monitahoinen prosessi. Tietyn hakusanan toistaminen tulisi jättää unholaan ja keskittyä tuottamaan hakukonetta käyttävälle ihmiselle relevantteja ja arvokkaita sisältöjä, jotka todella vastaavat hänen kysymyksiinsä. Sisältöjen relevanttius on ykkösjuttu, mutta hakutuloksissa sijoittumiseen vaikuttaa lukuisia muitakin tekijöitä. Esimerkkinä mainittakoon linkitys eli muilla sivuilla olevat omalle verkkosivuille osoittavat linkit. Tähän ja muihin hakukoneoptimoinnin osa-alueisiin saa käytännön oppia ja vinkkejä alan koulutuksista.

Hakukoneoptimointi alkaa olla tänä päivänä yrityksille jopa elinehto, sillä ihmiset etsivät tietoa ensisijaisesti hakukoneiden avulla, ja luonnollisesti ylimmäksi nousevia tuloksia katsotaan eniten. Tarkkaan suunniteltu ja toteutettu hakukoneoptimointi sekä maksettu digimainonta yhdessä tuovat yrityksesi palvelut kohderyhmäsi lähelle. Ei kun kouluttautumaan ja optimoimaan menestyksellä!

Usein kysytyt kysymykset

• SEO-lyhenne tulee sanoista Search Engine Optimization, joka tarkoittaa suomennettuna hakukoneoptimointia.

• Hakukoneoptimoinnissa pyritään parantamaan verkkosivuston näkyvyyttä ja sijoitusta hakukoneiden, kuten Googlen, orgaanisissa hakutuloksissa. Hakukoneoptimointiin voi sisältyä esim. verkkosivuston sisällön optimoimista, teknisiä asioita ja linkinrakennusta.

• Hakukoneoptimointi perustuu useisin tekijöihin, joiden avulla pyritään parantamaan verkkosivuston näkyvyyttä ja sijoitusta hakutuloksissa. Hakukoneoptimointiin vaikuttavat mm. avainsanatutkimus, sisältöoptimointi, tekninen optimointi, linkkien rakentaminen ja käyttäjäystävällisyys. Hakukoneiden algoritmit myös päivittyvät ja muuttuvat, joten SEO vaatii seurantaa, analyysiä ja optimointia.