Hyvä kirjoitustaito on hyödyksi työssä ja arjessa

Kirjoittaminen on yksi ensimmäisistä ja tärkeimmistä taidoista, jonka opimme koulunpenkille istuessamme. Kirjoittaminen kuuluu jokaisen ihmisen perustaitoihin ja sitä edellytetään paitsi arkielämässä, myös lähes kaikissa työtehtävissä. Hyvä kirjoitustaito on usein hyödyksi työelämässä ja sitä arvostetaan useissa erilaisissa tehtävissä. Tuottamalla sujuvaa, informaatiopitoista ja mielenkiintoista tekstiä vankistat omaa ammattimaisuuttasi ja uskottavuuttasi.

Kirjoittaminen perustaitona ja kilpailuetuna

Kirjoittamista voi ja kannattaa harjoitella, sillä vaikka oma ammatti ei sitä edellyttäisikään, saattaa arkielämässään joutua sellaiseen tilanteeseen, jossa kirjoitustaidosta olisi hyötyä. Taitava kirjoittaja on etulyöntiasemassa töitä hakiessa ja häntä arvostetaan juhlissa hyvänä puheenpitäjänä.

Kirjoittaminen on myös helppo ja vaivaton tapa jäsennellä omia ajatuksia ja purkaa omia tunteita paperilla, ja usein jo pelkkä ajatusten auki kirjoittaminen saa asiat tuntumaan helpommilta ja selkeyttää omia ajatuksia.

Kirjoituskurssit tähtäävät sujuvaan kirjoittamiseen ja toimivaan tekstiin

Kuka tahansa voi tuottaa tekstiä, mutta tehokkaan tekstin kirjoittaminen vaatii jo jonkin verran harjoittelua. Toimivan tekstin tunnistaa siitä, että se on mielekästä luettavaa ja pysyy aiheen ytimessä. Kielen käytön tulee olla tekstistä riippuen tyyliin sopivaa ja sen tärkein tehtävä on pitää lukijan mielenkiinto yllä tekstin loppuun asti.

Erilaisten tekstilajien hallinta tehostaa työskentelyä ja tekee sinusta korvaamattoman työntekijän

Raportit, selonteot, sähköpostit, sopimukset, tiedotteet, puheet, tiivistelmät ja muistiot ovat vain muutamia esimerkkejä työelämässä vastaan tulevista kirjallisen viestinnän lajeista. Erityisesti asiantuntijatehtävissä ja erilaisissa toimistotyön rooleissa

Kirjoituskurssit sisällöntuotannon tukena

Digitaalisessa ympäristössä on tärkeää tuottaa kohderyhmää kiinnostavaa sisältöä. Yritykset ja organisaatiot voivat kasvattaa tunnettuuttaan tuottamalla kohderyhmään kuuluvia ihmisiä sitouttavaa sisältöä. Sisällöntuotannon kulmakivenä on usein teksti. Kirjoituskurssit toimivat sisältöä tuottaville henkilöille erinomaisen välineenä vahvistaa kykyään tuottaa tekstiä.