...

Seinäjoella on tilaa kehittyä

Kaupunki tarjoaa monia mahdollisuuksia kouluttautujalle. Seinäjoki on Etelä-Pohjanmaan maakunnan keskus ja yksi Suomen voimakkaimmin kasvavista kaupunkikeskuksista. Tarjolla on laadukasta koulutusta aina peruskoulusta yliopistotasolle. Suomen kuudenneksi suurimman markkina-alueen keskuksena Seinäjoki tarjoaa myös hyviä työmahdollisuuksia ja houkuttelevia palveluita.

Seinäjoella sijaitsee Koulutuskeskus Sedu, Seinäjoen ammattikorkeakoulu ja Seinäjoen kansalaisopisto. Alueella toimii myös Seinäjoen yliopistokeskus.

Kouluttautuminen ja täydennyskoulutusmahdollisuudet Seinäjoella

Koulutuskeskus Sedu ja Sedu Aikuiskoulutus tarjoavat ammatillista koulutusta. SeAMKissa taas voi opiskella kuudella eri koulutusalalla ja suorittaa tutkinnon lähes 30 tutkinto-ohjelmassa.

Seinäjoki on korkeakoulukaupunki ja tutkimuksessa, koulutuksessa ja kehitystyössä panostetaan esimerkiksi: elintarviketalouteen, kulttuuriin ja elämystuotantoon,  palveluinnovaatioihin, kestäviin ruokaratkaisuihin, älykkäisiin ja energiatehokkaisiin järjestelmiin sekä yrittäjyyteen.

Seinäjoen kansalaisopisto on Suomen suurimpia opistoja. Siellä voit opiskella esimerkiksi kuvataidetta, kieliä ja tietotekniikkaa.

Täydennyskouluttautujsta etsivälle tai uutta uraa rakentamassa olevalle oppia Seinäjoella tarjoavat niin julkiset kuin yksityiset oppilaitokset sekä yksityiset kouluttajat, valmentajat ja koulutusyritykset. Koulutustarjonnasta pääset jyvälle helposti Koulutus.fi:n avulla. Aloita vaikka filtteröimällä yllä olevan koulutushaun tuloksia esimerkiksi valitsemalla kiinnostava koulutusala.

Lähteet: seinajoki.fi