Valitse sivuston käyttötapa: Mobiili
Konversiosta osallistujaksi: yhteydenottojen hoitamisen tärkeys

Konversiosta kurssiosallistujaksi

Yhteydenottopyyntö tipahtaa postilaatikkoon. Otatko kärkipaikan vai jätätkö homman iltapäivään? Reagointinopeus saattaa vaikuttaa huomattavasti siihen, kuinka monta yhteydenottoa pystyt muuntamaan ilmoittautumisiksi. Lue vinkkimme ja muuta kiinnostus toiminnaksi.

On tärkeää takoa, kun rauta on kuumaa. Aina ei kuitenkaan ole mahdollisuutta tai voimavaroja vastata yhteydenottopyyntöön saman tien. Näissä tapauksissa automaattivastaus voi olla oiva apuri. Potentiaaliset kouluttautujat tai opiskelijat saavat heti vahvistuksen yhteydenotostaan ja voivat vakuuttua, että heidän kyselyynsä tullaan vastaamaan. Helpoiten toteutat tämän luomalla viestin, jossa ilmaiset kiitoksesi kiinnostuksesta ja kerrot, että henkilöön otetaan yhteyttä mahdollisimman pian.

Automaattivastauksen voimaa voi parantaa muutamalla helpolla tavalla.

Persoonallisempaa otetta automaattivastaukseen

Yksi helpoimmista tavoista rakentaa potentiaalisen kouluttautujan luottamusta palveluitanne kohtaan on yksilöity ja persoonallinen automaattivastaus. Tutkimukset osoittavat, että sähköpostiviestien mukauttaminen lisää luottamusta lähettäjään ja lisää hankinnan todennäköisyyttä. Käyttämällä viestissä yhteyttä ottaneen henkilön nimeä ja sen koulutuksen nimeä, josta henkilö on kiinnostunut, pääsette hyvään alkuun henkilökohtaisella ostopolulla. Näin osoitat huomioineesi juuri tämän henkilön tarpeineen, mikä luo luottamusta ja uskollisuutta.

Korosta arviointeja ja referenssejä

Kukaan ei halua tehdä ostoksia sokkona. Haluamme tietää, mitä muut ajattelevat tuotteesta tai palvelusta ennen kuin ostamme sen. Sama koskee koulutusmaailmaa. Varmista siis, että hyödynnät aiempien osallistujien kokemuksia tarjonnastanne. Voit käyttää arviointeja, jotka on lisätty koulutuksiinne Koulutus.fi- tai Studentum.fi-sivustoilla. Tai ehkä omalla nettisivustollanne on referenssiosio, jonka voit näyttää. Osoittamalla, että muut ihmiset ovat olleet tyytyväisiä toimintaanne, voit vakuuttaa potentiaalisen tilaajan, opiskelijan tai osallistujan siitä, että olette oikea vaihtoehto.

Uskalla käyttää videota

Sano se videolla. Videon käytössä on se etu, että viesti tuntuu paitsi henkilökohtaiselta myös ammattimaiselta. Älä tee hommasta monimutkaista. Videon kuvaamiseen voi hyvin käyttää matkapuhelinta. Kunhan käytössäsi ei ole vanhaa Ericssonin kalikkaa, on puhelimessasi todennäköisesti tarpeeksi hyvä kamera lyhyen videon kuvaamiseen. Muista videolla ainakin kiittää kiinnostuksesta, kertoa lyhyesti palveluistanne ja sanoa, että palaat asiaan mahdollisimman pian.

CHECK LIST

  • Kontaktoi nopeasti
    Tuttu juttu. Nopeus on väistämättä tärkeimpiä asioita osallistujan tai opiskelijan saamisessa. 66 % käyttäjistämme odottaa vastausta yhteydenottoonsa jopa päivän sisällä. Lue lisää aiheesta täältä.

  • Nosta luuri
    Moni käyttäjistämme arvostaa henkilökohtaista kontaktia ja asian reipasta hoitamista puhelimitse. Jos käyttäjä jättää numeronsa, soita ihmeessä.

  • Uskalla palata asiaan
    Vaikka käyttäjä ei palaisi asiaan, ei se tarkoita, että asia olisi mennyt pois päiväjärjestyksestä. Ole proaktiivinen!
Viimeksi päivitetty: 15 huhti 2019

Nämäkin voisivat kiinnostaa sinua:

Viimeksi päivitetty 13.3.2019

Z-sukupolvi tulee – miten varaudun kouluttajana?

Jotta saisi käsityksen siitä, miten tulevaisuuden kouluttautujat tulevat käyttäytymään, mitä he kouluttajilta haluavat ja mistä heidät tavoittaa, on suunnattava katse tämän päivän nuoriin.

Teemat: Kouluttajille
Lue lisää
Viimeksi päivitetty 12.4.2019

Koulutusbarometri 2019: Alan trendit ja kuulumiset

Haluatko saada yleiskatsauksen suomalaisen koulutusmarkkinan tilaan, tuloksiin ja kehitysnäkymiin? Lataa maksutta raporttimme!

Teemat: Kouluttajille
Lue lisää
Viimeksi päivitetty 15.4.2019

Yhteydenottojen seurannassa nopea toiminta on avainasemassa

Nopea toiminta on yksi tärkeimmistä asioista, kun puhutaan liidin muuntamisesta kurssiosallistujaksi. Jopa 66 % käyttäjäkyselymme vastaajista odottaa saavansa vastauksen yhteydenottoonsa yhden päivän sisällä.

Teemat: Kouluttajille
Lue lisää
Koulutusbarometri 2019 on ulkona

Edustatko koulutusyritystä tai -organisaatiota? Täytä alla oleva lomake, niin kerromme miten Koulutus.fi voi auttaa teitä koulutustenne markkinoinnissa.
This field is used for controlling automatic form submits. Please leave it blank:
Täytä tämä lomake, niin asiakasvastaavamme ottaa sinuun yhteyttä.