Valitse sivuston käyttötapa: Mobiili
66 % vastaajista odottaa saavansa vastauksen yhteydenottoonsa yhden päivän sisällä.

Yhteydenottojen seurannassa nopea toiminta on avainasemassa

Yhteydenotto potentiaaliselta kouluttautujalta tipahtaa sähköpostiin. Toimitko heti vai jätätkö homman myöhempään? Tällä valinnalla saattaa olla selkeä vaikutus siihen, kuinka monta yhteydenottoa pystyt muuntamaan ilmoittautumisiksi.

Selvitimme, millä aikataululla koulutuksista kiinnostuneet todellisuudessa odottavat saavansa vastauksen kouluttajalta, johon ovat olleet yhteydessä. Voit ladata selvityksen tuloksen käyttöösi tästä PDF:nä. Alle olemme koonneet kolme vinkkiä, joilla pidät huolen palveluistanne kiinnostuneista henkilöistä eli potentiaalisista asiakkaistanne!

Pidä huolta liideistä

1. Kontaktoi nopeasti

Nopea toiminta on yksi tärkeimmistä asioista, kun puhutaan liidin muuntamisesta kurssiosallistujaksi. Käyttäjäkyselymme mukaan jopa 66 % vastaajista odottaa saavansa vastauksen yhteydenottoonsa yhden päivän sisällä. Tämän vuoksi kannustamme reippaaseen toimintaan. Ei muuta kuin sähköposti auki tai luuri ylös! 

Yhteydenottoihin vastaaminen

Voi olla, että ette ole ainoa taho, jota yhteydenottaja on kontaktoinut. Sen sijaan voit pitää huolta, että olette näistä ensimmäinen, joka huomioi yhteydenottajan. Automaattivastauksen hyödyntäminen toimii monelle ensikontaktin luomisessa. Sillä voi parhaimmillaan antaa vakuuttavan ja personoidun ensivaikutelman ja saada samalla itselle hieman aikaa perehtyä potentiaalisen asiakkaan tarpeisiin. Löydät aiheesta lisää täältä.

2. Nosta luuri

Älä epäile soittaa, mikäli kyselijä on yhteydenotossaan antanut puhelinnumeronsa. Monet arvostavat henkilökohtaista kontaktia, jonka puhelinsoitto mahdollistaa. Puhelulla on myös usein helpompi selvittää, missä vaiheessa ostopolkua tai päätöksentekoprosessia henkilö tai organisaatio on.

3. Muista seuranta

Oletko kontaktoinut henkilöä, muttet ole kuullut mitään pariin päivään? Tämä ei tarkoita, että asia olisi mennyt pois päiväjärjestyksestä.

Seurannan tekeminen kannattaa. Lähetä sähköpostia tai soita ja tiedustele, mikä tilanne on. Ehkä seuraava koulutuspäivämäärä ei ole sopiva, mutta koulutukseen osallistuminen tulevaisuudessa kiinnostaa tosissaan. Tai ehkä koulutusta etsivä tarvitsee vielä lisätietoja tai pientä tönäisyä oikeaan suuntaan päätöksen tehdääkseen.

+ Tunnista asiakkaasi

Ihmiset ovat erilaisia. Toisille riittää netistä löytyvä tieto ja ilmoittautuminen on valmis parilla klikkauksella. Tätä tyyppiä on turha hukuttaa raskaaseen informaatiotulvaan. Toinen taas haluaa saatavilla olevan informaation lisäksi vielä henkilökohtaisen kontaktin palveluntarjoajaan. Yleisesite palveluistanne tai linkki nettisivuillenne vastauksena yhteydenottoon vie tilanteen harvemmin maaliin asti. Muista siis paneutua potentiaalisen kouluttautujan tarpeisiin ja vastata henkilökohtaisella otteella.

Viimeksi päivitetty: 15 huhti 2019

Nämäkin voisivat kiinnostaa sinua:

Viimeksi päivitetty 22.3.2019

Onnistu koulutusmarkkinoinnissa – 6 vinkkiä

Kun kiinnittää huomiota siihen, mitä koulutuksistaan sanoo ja miten sen sanoo, kasvaa mahdollisuus napata potentiaalisen kouluttautujan huomio.

Lue lisää
Viimeksi päivitetty 12.4.2019

Koulutusbarometri 2019: Alan trendit ja kuulumiset

Haluatko saada yleiskatsauksen suomalaisen koulutusmarkkinan tilaan, tuloksiin ja kehitysnäkymiin? Lataa maksutta raporttimme!

Lue lisää
Viimeksi päivitetty 2.8.2019

Koulutuksen ostopolulla

Tiedätkö, mitä tapahtuu ennen yhteydenottopyyntöä tai ilmoittautumista? Tutustu koulutusmaailman ostokäyttäytymiseen ja ymmärrä potentiaalisia kouluttautujia paremmin!

Lue lisää
Koulutusbarometri 2019

Edustatko koulutusorganisaatiota? Täytä alla oleva lomake, niin kerromme miten Koulutus.fi voi auttaa teitä koulutustenne markkinoinnissa.
This field is used for controlling automatic form submits. Please leave it blank:
Täytä tämä lomake, niin asiakasvastaavamme ottaa sinuun yhteyttä.