Learn English – Opi englantia

Englannin kieli kuuluu germaanisten kielten ryhmään ja on monissa maissa virallisen kielen asemassa. Englanti onkin maailman opetetuin ja ymmärretyin kieli. Englantia osaa maailmassa jo yli miljardi ihmistä.

Englannin kielen asema työelämässä on kiistaton ja monissa kansainvälisissä yrityksissä englanti onkin virallinen yrityskieli. Englantia tarvitaan nykyään lähes kaikissa työtehtävissä, niin hoitoalalla, tietotekniikassa, liikenteessä kuin asiakaspalvelussakin. Väestön kansainvälistyminen esimerkiksi maahanmuuttajien ja ulkomaan työkomennusten myötä lisää englannin kielen kysyntää.

Englannin kielen kurssit vahvistavat kielitaitoasi työelämässä ja vapaa-ajalla. Voit valita sopivan kurssin tasosi mukaan alkeiskursseista jatkokursseihin.

Englannin kielen kurssin toteuttamistapoja voivat olla:

• Englannin kielikurssi aikuisille

Englannin kielen kurssitarjonnasta löytyy niin yksityisopetusta kuin erilaista pari- ja pienryhmäopetustakin.

• Englannin kurssi yritykselle

Koulutusjärjestäjiltä voi kysyä tarjousta englannin kielen kurssista yritykselle. Räätälöity kurssi on hyvä vaihtoehto silloin, kun kurrsitarjonnasta ei juuri sillä hetkellä löydy sopivaa kurssia.

• Englantia verkkokurssilla

Lisäksi voit osallistua myös englannin kurssille netissä, mikä mahdollistaa englannin opiskelun missä päin maailmaa tahansa ja omaan tahtiin.

Englannin kielen kursseja eri aiheisiin ja aloihin keskittyen

Työelämän englannin kielen kursseja järjestetään moniin eri aiheisiin ja aloihin keskittyen. Kursseilla voi olla esimerkiksi seuraavanlaisia teemoja:

• työelämän englantia asiakaspalveluun
  • logistiikka-alan englanti
  • rakennusalan englanti
  • englantia henkilöstohallinnon ammattilaisille
  • vakuutusalan englanti
  • talouselämän englanti
  • Lakienglanti
  • Englannin erikoissanasto

Miti nykyistä kielitaitoasi ja tavoitteitasi, kun valitset englannin kielen kurssia

Ihmisillä voi olla erilaisia syitä osallistua englannin kielen kurssille. Joku haluaa parantaa keskustelu- tai neuvottelutaitojaan, toinen esiintymistaitojaan tai lausumista ja kolmas kielioppiaan tai kuuntelutaitoaan. Osa englannin kielen kursseista keskittyy kielen kirjoittamiseen ja lukemiseen, kun taas jotkin kurssit painottuvat englannin suullisen kielitaidon kehittämiseen.

Etsitkö alkeiskurssia vai alkeiden jatkokurssia? Vai onko englannin kielen taitosi jo hyvä ja haluat täydentää taitojasi työelämän englannin kurssilla? Mieti siis nykyistä kielitasoasi sekä sitä, minkälaisen englannin kielen tason haluat saavuttaa.

Usein kysytyt kysymykset

• Kielten lähtötasojen kuvauksissa käytetään Eurooppalaisen kielitaidon viitekehyksen  taitotasoja A1-A2-B1-B2-C1-C2.

A viittaa perustason kielenkäyttäjään, B itsenäseen kielenkäyttäjään ja C taitavaan kielenkäyttäjään.

• Englantia voi opiskella mm. yliopistossa, kansanopistossa, kielikursseilla sekä kielikursseilla.

• Työelämän englantiin syventyvillä kursseilla harjoitellaan luetun ja kuullun ymmärtämistä, puhumista ja kirjoittamista työelämän kontekstissa. Tavoitteena on tyypillisesti keskittyä sellaiseen kielitaitoon ja sanastoon, jota tarvitsee juuri työelämässä.

• Osaamistaso riippuu sitä, millä alalla ja millaisessa organisaatiossa olet töissä.

Monessa työssä englannin kielen sujuvasta osaamisesta on hyötyä, vaikkei sitä suoraan vaadittaisikaan.