Valitse sivuston käyttötapa: Mobiili

Asiakastoimitusprojektien johtaminen

Adapro
Yhteenveto
2 päivää
Sopimuksen mukaan
   
Tilauskoulutus
Useita paikkakuntia
Koulutus
Asiakastoimitusprojektien johtaminen / Adapro

Asiakastoimitusprojektien johtaminen

Asiakastoimitusprojektin johtamisen valmennus

Valmennuksen tavoitteet:

  1. Antaa osallistujille kokonaiskäsitys projektityöstä työn organisointitapana ja hallintakeinona
  2. Osoittaa projektinhallinnan menetelmien ja työkalujen käyttökelpoisuus asiakastoimitusprojektien suunnittelussa ja toteutuksessa
  3. Tuottaa konkreettisia menetelmiä asiakastoimitusprojektien onnistuneeseen läpivientiin

Työtapa

Valmennuksellisissa osuuksissa käydään läpi erilaisia projektin elinkaaren vaiheisiin liittyviä parhaita käytäntöjä. Työstöosuuksissa alustuksien aiheita harjoitellaan käytännössä sekä päätetään, mitä menetelmistä tullaan käyttämään tulevissa asiakastoimitusprojekteissa. Työstöosuuksiin tarvitaan 1-2 todellista asiakastoimitusprojektia, joiden tulisi ideaalitapauksessa olla joko alkuvaiheissaan tai kokonaan vielä aloittamatta.

Työstöissä käytetään Adapron asiakirjapohjia, joita asiakas saa halutessaan jatkossa muokata ja hyödyntää projekteissaan. Asiakirjapohjat sisältyvät valmennuksen/työpajan hintaan.

Kiinnostuitko koulutuksesta?

Jos haluat lisätietoa aiheesta Asiakastoimitusprojektien johtaminen, klikkaa alta ja täytä yhteydenottolomake. Kysymyksesi lähetetään suoraan koulutuksen järjestäjälle.

Kohderyhmä

Adapron projektijohtamisen valmennukset sopivat projektipäälliköille ja muille projekteissa työskenteleville, jotka tarvitsevat hyvän kokonaiskuvan systemaattisen projektityöskentelyn menetelmistä ja hyödyistä.

Koulutuksen aikataulu

Ennakkotehtävänä osallistujat (tai 1-2 heistä) määrittelevät valmentajan toimittamien projektikuvauspohjien avulla tärkeimmät hyötytavoitteet ja toteutuksen tavoitteet mainituille 1-2 asiakastoimitusprojektille.

1. päivä

Tilaisuuden aloitus

Projektinjohtamisen viitekehys ja onnistumisen edellytykset

  • Projekti työtapana
  • Tyypillisimmät projektitoimitusten haasteet
  • Projektin johtamisprosessi ja kokonaisuuden hallinta

Projektin organisointi

  • Projektiliiketoiminnasta vastaavan henkilön oikeudet ja velvollisuudet
  • Projektipäällikön oikeudet ja velvollisuudet
  • Tukifunktioiden rooli projektitoimituksissa
  • Asiakkaan, toimittajan ja muiden osapuolten roolit ja vastuut

Projektin tarjous- ja myyntivaihe

  • Tarjous- ja myyntivaiheen merkitys projektin onnistumiselle
  • Projektin käynnistämiseen tarvittavat lähtötiedot
  • Projektin käynnistämisen toimenpiteet
  • Projektin toteutus- ja hyötytavoitteiden kuvaaminen

Projektin suunnittelu ja osittaminen

  • Projektin vaiheistus, välitavoitteet ja päätöksentekopisteet
  • Tehtäväluettelon laatiminen
  • Valmiiden tehtäväluetteloiden soveltaminen
  • Hankintojen rooli

2. päivä 

Projektin aikataulu-, resurssi- ja kustannushallinta

  • Millainen on ”realistinen” aikataulu?
  • Mitä kaikkea tulee ottaa huomioon aikatauluja laadittaessa?
  • Työmäärien sekä muiden resurssitarpeiden ja kustannusten arviointi ja suunnittelu

Projektin toteutus ja sen seuranta ja ohjaaminen

  • Projektien ohjauksen parhaat käytännöt
  • Projektikokoukset ja viestintä
  • Projektin aloitus- ja muiden kokousten merkitys ja organisointi
  • Asialistat, tilannearviot ja projekteista tiedottaminen

Aikataulujen ja muutosten hallinta

  • Aikataulumuutosten yleinen käsittely
  • Poikkeamien aiheuttamat toimenpiteet
  • Muutosten hallinta – muutosesityksen esittäminen tilaajalle

Projektin lopettaminen

  • Projektin päättämisen toimenpiteet
  • Onnistumisen mittaaminen ja arviointi
  • Asiakastyytyväisyyden varmistaminen
  • Projekteista oppiminen

Projektityöskentelyn kehittäminen omassa organisaatiossa

  • Yhteenveto työstöissä laadituista menetelmistä ja niiden jatkojalostussuunnitelma

Valmennuksen arviointi ja lopetus

Kustannukset

Pyydä tarjous asiakastoimitusprojektien johtamiskoulutuksesta.

Adapro

Adapro luo projektiliiketoiminnan ja strategisen kehittämisen käytäntöjä.

Strategia valmis, toteutus vain puuttuu? Jo strategian suunnitteluvaiheessa kannattaa miettiä kuinka strategian toteutusta mitataan. Adapro auttaa viemään strategiset tavoitteenne mitattaviksi askeliksi. Tekninen toteutus priimaa, mutta asiakas tyytymätön toimitukseen? Adapron projektiliiketoiminnan kehittämistoimet parantavat asiakastyytyväisyyttänne ja projektitoimitustenne kannattavuutta. Adapron avulla sovellat parhaita johtamisen, ketterän...


Lue lisää kouluttajasta Adapro ja katso koulutustarjonta täältä

Yhteydenottopyyntö

Haluatko tietää lisää koulutuksesta Asiakastoimitusprojektien johtaminen? Täytä yhteystietosi, niin koulutuksen järjestäjä ottaa sinuun yhteyttä.

Yhteystiedot : Adapro

Adapro

Metsänneidonkuja 6
02130 Espoo

 Näytä puhelinnumero
www.adapro.fi


Arvioinnit
Arvioinnit
Arvioi tämä koulutus ensimmäisenä.

Arvioinnit kouluttajasta
(4,3)
Perustuu 544 arviointiin
Näytä kouluttajan kaikki arvioinnit
Ota yhteyttä

Saadaksesi lisätietoa aiheesta Asiakastoimitusprojektien johtaminen täytä seuraavat tiedot: