Projektisalkunhallinnan koulutukset opettavat priorisointia

Onnistunut projektikokonaisuus tuottaa voittoja, eikä hukkaa yrityksen resursseja. Projektisalkunhallinnan koulutus auttaa projektien ja hankkeiden edistymisen valvomisessa ja linjausten noudattamisessa huolehtien koko ajan resurssien riittävyydestä. Projektisalkku edustaa muun muassa organisaation ohjelmia ja projekteja tiettynä hetkenä myös tulevaisuutta huomioiden. Muutos on tyypillistä sen hallinnassa.

Projektisalkunhallinnan koulutusten avulla kasvatat arviointikykyä ja rohkeutta päättää, mitkä projektit ovat tuottavia ja millaisia ovat projektien keskinäiset riippuvuussuhteet. Päätöksentekokriteereihin kuuluvat esimerkiksi hankkeen taloudellinen arvo, kysyntä markkinoilla ja projektin kilpailukykyä lisäävä vaikutus.

Asiantuntevalla projektisalkunhallinnalla yrityksen strategiaa toteutetaan mahdollisimman tehokkaasti. Projektisalkunhallinnan koulutuksilla kartutat tietojasi muun muassa:

• erilaisista projektiyrityksistä ja -kulttuureista
  • projektien ja useiden projektisalkkujen keskinäisistä suhteista
  • projektijohtamisen laadun parantamisesta
  • projektisalkunhallinnan työkaluista kuten tietokannoista
  • priorisoinnista ja läpinäkyvästä päätöksentekoprosessista
  • raportoinnista ja arvioinnista
  • riskien hallinnasta
  • projektisalkun toimivuudesta strategian toteuttamisessa.

Kuten muillakin projektinhallinnan kursseilla, projektisalkunhallinnan koulutuksissa hyödynnetään kansainvälisten mallien kuten PPS:n kokemuksia. Koulutus hyödyttää siis muussakin projektinhallinnassa.

Projektisalkunhallinnan koulutuksien avulla onnistuneita innovaatioita.

Projektisalkunhallinnan osaamisesta on hyötyä esimerkiksi kunnallisissa hankkeissa tai yritysten innovaatio- ja tuotekehitystoiminnassa. Toimimattomat innovaatiot saadaan projektisalkunhallinnan työkaluilla pysäytettyä ajoissa ja päinvastoin.

Koulutukset ovat usein yhden päivän mittaisia. Kurssit lähtevät yrityksesi tarpeista ja ne sopivat muun muassa:

• yritysten johtajille
  • projektipäälliköille ja projektien omistajille
  • linjaesimiehille
  • it-johtajille
  • kehittämissalkuista vastaaville työntekijöille
  • muille projektinhallinnan kanssa työskenteleville kuten ohjausryhmien jäsenille.