Onko haaveissasi johtamisen tutkintokoulutus?

Oletko johtaja, esihenkilö olet siirtymässä kyseisiin rooleihin? Johtamisen tutkinto kehittää johtamistaitoja ja antaa tarvittavat tiedot tehtävissä menestymiselle. Suoritettu johtamisen tutkintokoulutus on vankka osoitus omasta osaamisesta.

Lähiesimiestyön ammattitutkinto

Lähiesimiestyön ammattitutkinto on työelämässä arvostettu ammatillinen tutkinto, joka räätälöidään opiskelijan osaamisen ja tarpeiden mukaan. Tutkinto suoritetaan usein työn ohessa, jolloin voidaan hyvin ottaa huomioon myös työnantajan tarpeet ja tavoitteet.

Lähiesimiestyön ammattitutkinto sopii uusille esimiehille sekä tuoreille päälliköille, tiiminvetäjille ja asiantuntijoille.

Kokeneemmille esimiehille ja johtajille suositellaan yleensä erikoisammattitutkintoa. Erikoisammattitutkinnon tarkoituksena on todistaa pätevyys työn vaativimpiin tehtäviin. Erikoisammattitutkinto suoritetaan näyttötutkintona ja sen tarkoitus on usein pätevöittää yksikön vastuullisiin esimiestehtäviin.

Esimerkkejä lähiesimiestyön ammattitutkinnon sisällöstä:

• Lähiesimiehenä toimiminen
  • Johtaminen, motivointi ja palautteen antaminen
  • Työtehtäviin perehdytys ja opastus
  • Oman ja työryhmän toiminnan arviointi
  • Asiakassuhteiden kehittäminen
  • Ulkoiset ja sisäiset asiakassuhteet
  • Asiakaspalvelu ja myyntityö
  • Talouden ja tehokkuuden hallinta
  • Kustannuslaskenta ja hinnoittelu
  • Kannattavuuden tavoitteet ja talouden seuranta
  • Henkilöstötyö ja johtaminen
  • Työ- ja palvelusuhteiden säädökset ja ohjeet
  • Henkilöstöjohtaminen ja työhyvinvointi

Johtamisen ja yritysjohtamisen erikoisammattitutkinto (JYET)

Jos johtaminen ja yritysjohtaminen kiinnostaa sinua Johtamisen ja yritysjohtamisen erikoisammattitutkinto (JYET) voi olla sina varten. Johtamisen ja yritysjohtamisen erikoisammattitutkinto (JYET) on arvostettu tutkinto, joka vahvistaa johtamistaitoja ja liiketoimintaosaamista. JYET-tutkinnosta saa todistuksen viralliseen suomalaiseen koulutusjärjestelmään kuuluvasta johtamistutkinnosta.

Johtamisen ja yritysjohtamisen erikoisammattitutkinto sopii kaikilla toimialoilla esihenkilö- ja johtotehtävissä tai yrittäjinä työskenteleville henkilöille sekä asiantuntijoille. Ammatillinen johtamiskoulutus on käytännönläheistä koulutusta, jonka oppeja pääsee soveltamaan omalla työpaikalla koulutuspäivien välillä.

Esimerkkejä johtamisen ja yritysjohtamisen erikoisammattitutkinnon sisällöstä:

• omien johtamistaitojen kehittäminen
  • erilaiset ihmisten johtamisen taidot, kuten valmentava johtaminen, ihmisen mielen johtaminen ja ryhmädynamiikan johtaminen
  • strateginen johtaminen ja toiminnan kehittäminen
  • muutoksen johtaminen
  • talouden johtaminen
  • yhteistyösuhteiden johtaminen
  • työlainsäädäntö ja sopimusjuridiikka
  • palvelumuotoilu

Johtamisen ja yritysjohtamisen tutkinto on korvannut Johtamisen erikoisammattitutkinto JET -tutkinnon.

Markkinoinnin johtamisen tutkinto MJD™

Markkinoinnin johtamisen tutkinto MJD™ on arvostettu tutkinto, joka valmistaa vaativiin markkinoinnin tehtäviin. Tutkinnossa markkinointia tarkastellaan laajemmasta näkökulmasta. MJD-tutkinto sopii markkinoinnin, viestinnän tai myynnin vaativissa tehtävissä toimiville tai niihin siirtyville.

Markkinoinnin ja johtamisen MJD -tutkinto kehittää markkinoinnin, liiketoiminnan ja vuorovaikutuksen osaamista. Tutkinnon sisältöön voi vaikuttaa itse valitsemalla toimenkuvaasi, tavoitteitasi ja työnantajasi tarpeita tukevia kursseja. Markkinoinnin johtamisen tutkinnossa opit tekemään yrityksen tavoitteita tukevan markkinointistrategian. MJD-tutkinnosta saa todistuksen ja tutkinnon suorittanut voi käyttää MJD-nimikettä.

Esimerkkejä Markkinoinnin ja johtamisen MJD -tutkinnon sisällöstä:

• insight markkinoinnissa
  • johtamistaidot
  • viestintätaidot
  • asiakaslähtöinen markkinointiviestintä
  • brändin johtaminen
  • liiketalouden tunnusluvut markkinoinnille
  • markkinoinnin tavoitteet ja mittarit
  • markkinoinnin ja viestinnän juridiikka
  • sosiaalinen media markkinoinnissa

Tuotannon esimiestyön erikoisammattitutkinto

Tuotannon esimiestyön erikoisammattitutkinto tarjoaa työkaluja arjen johtamiseen teollisuuden ja tuotantoalojen työnjohto- tai esimiestehtävissä toimiville tai niihin siirtyvien osaamisen kehittämiseen. Tuotannon esimiestyön erikoisammattitutkinnon suorittaja saa valmiuksia johtaa vastuualueensa henkilöstöä ja tuotantotyötä, kehittää ja johtaa teollisuuden prosesseja sekä toimia asiantuntijatehtävissä organisaation turvallisuus- ja ympäristöalan ohjeiden mukaisesti.

Rakennusalan työmaajohdon erikoisammattitutkinto (RET)

Rakennusalan työmaajohdon erikoisammattitutkinto (RET) tarjoaa laaja-alaiset ja edistyneet rakennusalan tiedot, jotka osoittavat asioiden hallintaa, kykyä soveltaa ja kykyä luoviin ratkaisuihin ongelmien ratkaisemiseksi. Rakennusalan työmaajohdon erikoisammattitutkinnon suorittanut kykenee johtamaan rakennusalan hankkeita ja pystyy selkeään päätöksentekoon omassa toimintaympäristössään.

Rakennusalan työmaajohdon erikoisammattitutkinnon osaamisalat:

Rakennusalan työmaajohdon erikoisammattitutkinnon voi suorittaa kahdella osaamisalalla:

• työmaapäällikön osaamisala
  • korjausrakentamisen työnjohtokoulutus

Lähteet: rastorinst.fi, winnova.fi, tts.fi, tredu.fi, takk.fi