Powerpoint-koulutus sisältää esitysgrafiikkaohjelman keskeiset ominaisuudet

Microsoft PowerPoint on Microsoft Office -pakettiin kuuluva esitysgrafiikkaohjelma. Ohjelmalla tehdään diaesityksiä, jotka voivat sisältää tekstiä, kuvia, ääntä ja videoita.

Powerpoint on yritysmaailman käytetyin esitysgrafiikkaohjelma, ja monet käyttävät ohjelmaa työssään. Jotta ohjelman ominaisuuksista saisi parhaan mahdollisen hyödyn irti, kannattaa sen käyttöön tutustua asiantuntijan johdolla koulutuksessa.

Powerpoint-kurssilla opit tekemään mielenkiintoisia esityksiä

Powerpointin käyttö voi vaikuttaa näennäisen helpolta. Lopputuloksena voi kuitenkin olla tylsä esitys, jonka tekemiseen on kulunut kohtuuttoman kauan aikaa.

Powerpoint-koulutus tarjoaa tiedot ja taidot oppia tekemään näppärästi mielenkiintoisia ja selkeitä esityksiä, joita yleisö jaksaa katsella. Opit lisäksi tekemään monipuolisia esityksiä, jotka sisältävät tekstin lisäksi esimerkiksi kuvia ja taulukoita.

Myös työnhaussa on hyötyä siitä, että tietotekniset taidot (kuten Powerpoint-osaaminen) ovat ajantasaiset ja työnhakija voi todistaa oman osaamisensa.

Onko henkilöstön Powerpoint-osaaminen ajan tasalla?

Onhan teidän organisaatiossanne huolehdittu siitä, että henkilöstö saa riittävää koulutusta eri tietotokoneohjelmien käyttöön? Kun työntekijä oppii käyttämään tietokoneohjelmia nopeammin, hänen työskentelynsä tehostuu.

Powerpointista ilmestyy säännöllisin väliajoin uusia versioita. Powerpoint-kurssi on hyvä tapa vähentää uuden ohjelman opetteluun ja käyttöön totutteluun kuluvaa aikaa.

Powerpoint-kurssit moniin eri tarpeisiin

Koulutuksia löytyy kaiken tasoisille Powerpointin käyttäjille. Powerpoint perusteet -kurssilla opit Powerpointin perustoiminnot ja tekemään selkeitä esityksiä.

Powerpointin jatkokurssit ovat suunnattu niille, joilla on jo perustiedot ohjelmasta. Powerpoint-jatkokurssit sopivat esimerkiksi niille, jotka tekevät vaativia esityksiä Powerpointilla, haluavat oppia käyttämään ohjelmaa monipuolisemmin tai hyödyntää esitysgrafiikkaa entistä tehokkaammin.

Osa koulutusyhteisöistä järjestää kursseja, joilla opetetaan sekä Powerpoint-taitoja että esiintymistaitoja. Näillä kursseilla kehität esiintymistaitojasi ja opit käyttämään Powerpointia tehokkaasti esiintymisen apuvälineenä.

Powerpoint-koulutusten sisältö

Powerpoint-kurssien sisällöt vaihtelevat, joten tutustu tarjolla oleviin kursseihin ja löydä juuri sinun tarpeitasi vastaava kurssi.

Powerpoint-peruskurssilla tutustutaan ohjelman perusominaisuuksiin:

• näytön osat ja dianäkymät
  • dian rakenne ja teemat
  • tekstin lisääminen ja muotoilut
  • kuvien, muotojen ja SmartArt-kaavioiden käsittely
  • taulukon lisääminen esitykseen
  • tiedon tuonti muista ohjelmista
  • perustyyli ja tunnisteet
  • tulostukseen liittyvät määritykset
  • esitystehosteet ja esityksen viimeistely

Powerpoint-jatkokurssi avaa uusia mahdollisuuksia esitysgrafiikkaan

Powerpoint -jatkokoulutuksessa voidaan käsitellä lisäksi esimerkiksi

• oman esitysmallin luomista
  • diojen tuontia muista esityksistä
  • hyperlinkkejä
  • painikkeita
  • videoiden lisäämistä

Ota Powerpoint-esitysgrafiikka tehokäyttöön

Powerpoint-kurssilla opin löytämään kuvia powerpoint-esitykseen ja asettelemaan ne luovasti ja tyylikkäästi esitykseen. Powerpoint-esitys on nopeasti tyylikkäämpi, kun lisäät mukaan esimerkiksi 3d-objekteja ja ymmärrät tasapainoisen sijoittelun perusteet. Myös muut visuaaliset elementit, kuten animaatiot ja kuvakollaasit tuovat powerpoint-esitykseen enemmän visuaalisuutta ja kiinnostavuutta.

Räätälöidyt Powerpoint-kurssit sopivat yksilöllisiin tarpeisiin

Tilaajan tarpeisiin räätälöidyillä Powerpoint-kurssilla koulutuksen sisältö räätälöidään asiakkaan toiveiden mukaan. Ota siis rohkeasti yhteyttä koulutuksen järjestäjään ja kerro henkilöstösi koulutustarpeista.

Lähteet: Microsoft.com, Eduhouse

Usein kysytyt kysymykset

• PowerPoint on Microsoft Office ohjelmistoihin kuuluva esitysgrafiikkaohjelma.