Neuvottelutaitokoulutus antaa taidot neuvotteluissa onnistumiseen

Neuvottelutaitokoulutus antaa sinulle ne taidot, joita tarvitsen sekä arjen että työelämän päivittäisissä tapahtumissa. Opit ymmärtämään erilaisia ihmisiä, kuuntelemaan paremmin sekä löytämään ne strategiat, jotka antavat sinulle suurimman mahdollisuuden onnistua mahdollisimman monissa tilanteissa mahdollisimman usein.

Ei ole mitenkään sattumaa, että tietyt henkilöt saavat lähes aina haluamansa. Me ihmiset toimimme tietyllä tapaa, eikä sillä ole useimmiten mitään tekemistä esimerkiksi loogisuuden kanssa. Kun opimme ymmärtämään niitä asioita, jotka vaikuttavat ihmisten yhteistyöhalukkuuteen, pystymme johtamaan tilanteita haluamaamme suuntaan ilman sen kummempaa vastarintaa.

Neuvottelutaidot tuovat tehokkuutta elämään

Hyvät neuvottelutaidot saavat sinut loistamaan tilanteissa, joissa täytyy saada asiat liikkumaan tahtomaasi suuntaan. Neuvottelutaidon koulutuksissa käydään läpi monia asioita, jotka oppimalla saat käyttöösi sellaisen neuvottelutyökaluarsenaalin, ettet välttämättä enää tunnista entistä itseäsi.

Neuvottelutaitokoulutuksessa opit valmistautumaan ennen neuvottelua

Menestyksekkäiden neuvotteluiden salaisuus on hyvin tehdyt valmistelut. Sen lisäksi, että oman yrityksen tuote tai palvelu tulee tuntea läpikotaisin, on myös otettava selvää vastapuolesta ja siitä, minkälaisia muita vaihtoehtoja hänelle on tarjolla. Selvitä siis, ketkä ovat kilpailijasi, minkälainen on ostajan sen hetkinen tilanne jne. Mitä enemmän tietoja sinulla on vastapuolesta, sitä suuremmalla todennäköisyydellä tiedät, kuinka hän tulee toimimaan eri tilanteissa. Neuvottelutaitokoulutuksessa käydään läpi mitä pitää miettiä ennen neuvotteluja.

Neuvottelutaitokoulutuksessa opit suunnittelemaan neuvottelujen tavoitteen

Neuvottelijan tulee pitää kirkkaana mielessä, mitä hän haluaa saavuttaa neuvotteluilla ennen niiden alkamista. Jos kyse on tuotteiden tai palveluiden myynnistä, on myynti neuvotteluiden ytimessä. Tällöin kannattaa suunnitella etukäteen myös se, minkälaiset oheistuotteet tai -palvelut saattavat sopia osaksi neuvottelutulosta. Näistä voi tehdä myös osatavoitteita. Jokaiselle osatavoitteelle on lisäksi hyvä miettiä etukäteen erilaiset tulostasot: optimaalinen, hyväksyttävä tai huono tulos. Neuvottelutaitokoulutus opettaa sinua saavuttamaan haluamasi.

Neuvottelutaitokoulutuksessa opit valitsemaan oikea neuvottelustrategian

Neuvottelustrategia päätetään osittain asetettujen tavoitteiden mukaan, osittain sen mukaan, kuinka vastapuolen oletetaan toimivan. Jos tavoitteet on suunniteltu huolella ja oikea strategia on valittu tavoitteiden mukaan, tavoitteet voidaan saavuttaa. Neuvottelutaitokoulutus käy läpi todellisia tilanteita, samalla kun siellä harjoitellaan erilaisia neuvottelustrategioita, opastetaan neuvotteluihin valmistautumisessa ja tutustutaan neuvotteluiden aikana käytävään psykologiseen vuorovaikutukseen.