Kouluttaudu Outlook-mestariksi!

Suuri osa työelämän viestinnästä tapahtuu sähköpostien välityksellä. Jotta sinulta ei kuluisi turhaa aikaa käyttämäsi sähköpostiohjelman perustoimintoihin, kannattaa niiden opetteluun satsata aikaa.

Ominaisuuksiin omatoimisesti tutustuminen voi olla hidasta, ja usein on vaikea tietää, mistä lähteä liikkeelle. Tehokas tapa oppia ohjelman eri toiminnot ja ominaisuudet on osallistua asiantuntijan pitämälle sähköpostiohjelmakurssille.

Mikä on Outlook?

Outlook on sähköpostiohjelma, joka antaa mahdollisuuden postien kirjoittamisen, lähettämisen ja vastaanottamisen lisäksi muun muassa saapuneiden postien tehokkaalle lajittelulle, roskapostien suodatukselle sekä uutisryhmien ja uutisotsikoiden lukemiselle. Jotta näitä lisätoimintoja voisi hyödyntää täysipainoisesti, kannattaa ne opetella huolella.

Sähköpostikoulutusta eri tasoisille käyttäjille

Erilaiset sähköpostiohjelmia koskevat koulutukset perehdyttävät ohjelmien käyttöön aina sähköpostin kirjoittamisesta pidemmälle vietyjen lisäominaisuuksien hyödyntämiseen saakka.

Koulutuksessa voidaan opettaa ohjelmien käyttämisen perustietoja ja auttaa alkuun sähköpostin käytössä, tai ne voivat antaa jo kokeneemmille käyttäjille mahdollisuuksia hyödyntää ohjelmia uusilla, kehittyneemmillä tavoilla.

Miksi osallistua Outlook-käyttökoulutukseen?

Opi käyttämään Outlookia niin tehokkaasti kuin mahdollista! Sähköpostiohjelman kautta viestejä on helppo lähettää, lukea ja lajitella. Mitä helpommin ja sujuvammin sähköpostiohjelman käyttö sujuu, sitä tehokkaampaa on myös työnteko.

Sujuva ja asiallinen sähköpostiviestintä antaa sinusta ammattimaisen kuvan. Viestien sisältö on toki ensisijaisen tärkeää, mutta myös viestin muotoilu ja esimerkiksi allekirjoitus vaikuttavat siihen, miten lähettämäsi viestit vastaanotetaan.

Jos olet lomalla tai esimerkiksi koulutuksessa, on poissaolon ajaksi hyvä osata ajastaa poissaoloviesti – näin varmistat, että kanssasi asioivat tietävät, milloin olet tavoitettavissa.

Outlook-kursseilla perusteet haltuun

Microsoft Outlook on Microsoft Officeen kuuluva sähköposti- /ajanhallintaohjelma, jonka kautta voit tehdä paljon muutakin kuin lähettää ja vastaanottaa viestejä.

Outlookin käyttöä käsittelevillä kursseilla voidaan syventyä esimerkiksi seuraaviin aiheisiin:

• Outlookin asetukset
  • Vastaanottaja, kopio, piilokopio
  • Lähettäminen ja vastaanottaminen
  • Viestien lajitteleminen
  • Allekirjoituksen asettaminen
  • Automaattinen vastaus
  • Outlook-kalenterin käyttö
  • Tehtävienhallinta ja ajanhallinta

Sähköpostiohjelmakoulutusten sisällöt vaihtelevat koulutuskohtaisesti. Räätälöityjen koulutusten sisältö räätälöidään sinun ja yrityksesi tarpeiden mukaan. Ota yhteyttä koulutuksen järjestäjiin ja kysy lisää haluamastasi kurssista.

Lähteet: Micorosoft.com

Usein kysytyt kysymykset

• Outlook on Microsoft Office ohjelmistopakettiin kuuluva sähköpostiohjelma.

• Outlookin käyttöön pitää määrittää Outlook-tili. Ohjelma kysyy nimeä, sähköpostiosoitetta ja salasanaa. Tilin määrittämisen jälkeen voit vastaanottaa ja lähettää sähköpostia, käyttää Outlookin kalenteria, luoda ja käsitellä Outlook tehtäviä ja luoda yhteystietoja.