Opi luomaan ja ylläpitämään verkkosivuja

Yritysten kannattaa nykypäivänä panostaa verkkosivujensa selkeyteen, hakukoneoptimointiin ja helppoon käytettävyteen. Digimaailmaan tottuneet käyttäjät haluavat löytää tarvitsemansa tiedot nopeasti. Epäselvät tai huonot sivut voivat vaikuttaa negatiivisesti käyttäjäkokemukseen.

Miksi osallistua verkkosivukoulutukseen?

Verkkosivukoulutuksia on tarjolla runsaasti niin aloittelijoillekin kuin kokeneillekin käyttäjille. Monet yritykset turvautuvat web-suunnittelijan apuun, mutta verkkosivut on myös mahdollista rakentaa itse. Koulutukset auttavat myös ymmärtämään, mitä nykypäivän nettisivuilta vaaditaan.

Millainen on hyvä verkkosivu?

Toimiva verkkosivu tarkoittaa huoliteltua ulkoasua, helppoa käytettävyyttä ja kilpailijoista erottumista. Nykyaikana hakukoneoptimoinnin osaaminen on lähes välttämätöntä, jos haluaa omien sivujensa erottuvan kilpailun keskellä. Verkkosivujen tulisi myös toimia moitteettomasti niin mobiilissa kuin läppärilläkin.

Selkeät, käytännölliset ja visuaalisesti onnistuneet verkkosivut antavat ammattitaitoisen ja asiantuntevan kuvan.

Mitä verkkosivukoulutuksissa käsitellään?

Verkkosivukoulutuksissa voidaan käsitellä esimerkiksi seuraavia aiheita:

Koulutukset voivat käsitellä esimerkiksi:

• CSS-tiedostoja, HTML-kieltä, koodausta tai WordPressiä.
  • Www-sivujen ulkoasun luominen
  • Hakukoneoptimointi
  • Sisällön lisääminen
  • Www-sivujen päivittäminen
  • Eri ominaisuuksien lisääminen www-sivuille

Mistä lähteä liikkeelle verkkosivuja suunniteltaessa?

Nykyään monet verkkosivut rakennetaan jonkin julkaisujärjestelmän, kuten WordPressin kautta. Wordpress on helppokäyttöinen eikä sen käyttöön tarvita ohjelmointia. WordPressin käyttöä voi helpottaa myös käymällä koulutuksen. Koulutuksia löytyy eri tasoisille käyttäjille runsaasti.

Wordpressin koulutukset saattavat käsitellä esimerkiksi seuraavia asioita:

• Ohjelman perustoiminnot ja -ominaisuudet
  • Artikkelit ja sivut WordPressissä
  • Teemat ja niiden kustomointi
  • Sisältöjen syöttäminen ja julkaisu
  • Verkkosivuston ulkoasu ja sen vaihtaminen
  • Hyödyllisten toimintojen (lomakkeet, kävijäseuranta, Facebook-sivun upotus jne.) lisääminen sivustolle

Verkkosivustokoulutuksia voidaan järjestää myös räätälöitynä yritysten tarpeiden mukaisesti. Kysy kouluttajilta lisää koulutusten sisällöstä!

Lähteet: wordpress.com, opintopolku.fi