Valitse sivuston käyttötapa: Mobiili

Asiantuntija myyjänä

Completo Consulting Oy
Yhteenveto
1 päivä
590 EUR + alv 24 %
8.10.2019 09:00
   
Helsinki
Avoin koulutus

Asiantuntija myyjänä

Asiantuntija myyjä

Asiantuntija, olet organisaatiosi paras myyjä. Oletko todella?

Asiantuntijan panos asiakkuuden hoitamisessa on mittava. Asiantuntija rakentaa työllään luottamuksen palveluihin ja synnyttää toimivan vuorovaikutuksen toimijan ja asiakkaan välillä. Asiantuntijan tehtäviin osana toimenkuvaa kuuluu lähes aina lisämyynti, mutta se harvoin koetaan mielekkääksi, joten tarvitaan ymmärrystä ja uudenlaista osaamista. Näin myynnistä tulee luontevaa, mielekästä ja  helposti onnistuvaa. Asiakkaan asiakas voi olla sisäinen tai ulkoinen, mutta samat lainalaisuuden pätevät.

Kehity asiantuntijaksi, joka osaa vastata asiakkaan tarpeisiin!

Ota yhteyttä

Näin hyödyt valmennuksesta:

  • Saat konkreettisia arjen työkaluja ja keinoja toimia onnistuneesti asiakasrajapinnassa 
  • Opit nostamaan luontevasti asiakastyytyväisyyttä
  • Opit johtamaan asiakkuutta 
  • Asiantuntijuudestasi tulee kilpailuetu
  • Opit kohtaamaan asiakkaan ja toimimaan vuorovaikutuksessa luottamusta lujittaen

Valmennuksen tavoitteet:

  • Saat aikaan lisäarvon kokemuksen asiakkaalle
  • Pysyt luontevasti ja järkevästi toteuttamaan lisämyyntiä 
  • Opit johtamaan asiakkuutta asiantuntijatehtävän näkökulmasta
  • Osaat pohtia asiakkaan asemaa ja tarjota kehitysideoita
  • Saat varmuutta proaktiiviseen toimintaan asiakkaan kanssa
  • Ymmärrät mistä elementeistä asiakastyytyväisyys rakennetaan ja ylläpidetään
  • Pystyt nostamaan asiakastyytyväisyyttä

Ole enemmän: ole oman palvelusi/ tuotteesi ja asiakkaan asiantuntija.

Ilmoittaudu mukaan tai pyydä tarjousta yrityskohtaisesta valmennuksesta täyttämällä oheinen lomake.

Kohderyhmä

Asiantuntijoille, jotka ovat saaneet lisäarvon tuottamisen asiakassuhteeseen tehtäväkseen.Ja heille, joiden on löydettävä lisämyynnin paikkoja. Niille, joille on tärkeä pohtia kuinka toimia syvää asiantuntemusta hyödyntäen asiakkaan hyödyksi ja lisämyyntitehtävän mielekkääksi kokien.

  • Asiantuntijatehtävissä toimivat
  • Projektipäälliköt
  • Teknisestä palvelusta asiakaspalvelun osaksi siirtyville
  • Konsultit
  • Asiakasprojektien vetäjät

Aikataulu

Valmennuspäivän sisältö, klo 8.30 aamiainen, valmennus 9.00 - 16.30

  • Asiantuntijasta asiakkuuden rakentajaksi
    • Oman kehittymistavoitteen asettaminen valmennuspäivälle
    • Asiantuntijaroolin kehittyminen teknisestä suorittamisesta kokonaisvaltaiseen asiakkuuden ohjaamiseen, ylläpitämiseen ja vahvistamiseen
    • Asiakaskokemuksen osatekijät ja kuinka siihen voidaan aidosti vaikuttaa
    • Mitkä ovat edellytykset hyvälle asiakaskokemukselle toimijan ja tehtävää suorittavan asiantuntijan näkökulmista
    • Luonteva asiantuntijapalvelu lisämyynti osana palvelutapaa
    • Harjoituksia
  • Asiakastyytyväisyys perustana tulokselliselle toiminnalle
    • Asiakkuuden ohjaaminen asiantuntijan näkökulmasta
    • Asiakastyytyväisyyden muodostumisen elementit ja yhteys tuloksellisuuteen
    • Mitä tehdään – asiantuntijapalvelu suorite
    • Miten palvelu tehdään – toimintatapa jolla toimitaan palvelua suorittaessa ja kuinka suuri osa asiakastyytyväisyydestä syntyy toimintatavasta
    • Mitä saisi olla ajattelusta siirtyminen proaktiiviseen asenteeseen ja toimintatapaan
    • Harjoituksia
  • Kommunikointi toimivaksi asiantuntijan ja asiakkaan välille
    • Kommunikoinnin onnistumisen elementit
      • Kommunikoinnin määrän ja oikeiden kommunikointikanavien määrittely
      • Sähköpostin oikea määrä ja paikka, pikaviestimet ja sähköiset kokoustyökalut tehokkaassa käytössä, puhelin ja kasvokkain viestintä
    • Kommunikoinnin tasot asiakastyössä
      • Vuorovaikutuksen laadun merkitys
      • Hyvällä asenteella ohjaaminen
      • Asiakkaalle tärkeät asiat edellä – arvopohjainen asiakkaan asioiden käsittely
      • Oman toimintaprosessin sovittaminen asiakkaan tarpeeseen
      • Joustaminen versus ylipalvelu – kuinka palvellaan juuri oikealla tasolla
    • Harjoituksia
  • Käytännön keinoja lisämyyntiin asiantuntijatyössä
    • Mitä lisäpalvelua voisin asiakkaalle tarjota?
    • Milloin on oikea hetki tarjota lisäpalvelua?
    • Kuinka valmistaudun lisäpalvelun tarjoamiseen?
    • Tavoitteellinen vaiheittainen eteneminen lisämyynnissä
    • Kuinka teen lisäpalvelun tarjoaminen luontevasti, järkevästi ja onnistuneesti
    • Harjoituksia
  • Asiakkaan tarpeiden löytyminen ja herättely
    • Miten toteutetaan tarpeiden kartoittaminen ja tarpeiden herättely osana erilaisia asiantuntijatehtäviä
  • Kuinka löydän ja kommunikoin asiakkaan arvostamat ja hänelle tärkeät asiat
    • Tavoitteellinen keskustelun ohjaaminen asiakastilanteissa
    • Tarvekartoituksen rautalankamalli – mitä ja miten kysyn
  • Kysymysten rakentaminen
  • Avoimet, suljetut ja asiaa syventävät kysymykset
    • Asiakkaan havainnointi ja oman toiminnan mukauttaminen ja tilannetaju
    • Harjoituksia
  • Asiakashyötyjen löytäminen ja perustelutaito
  • Kuinka tuotetaan kokemus aidosta lisäarvosta asiakkaalle
  • Palvelujen tuoteomininaisuuksista ja eduista viestimisen sijaan oikeiden asiakashyötyjen kommunikointi – edellyttää asiakkaan toiminnan ymmärrystä
  • Perustelu- tai puolustelukierre ja siitä ulos pääseminen
  • Asiakkaan puolelleen voittaminen
    • Harjoituksia ja henkilökohtaista palautetta valmentajalta
  • Millä osatekijöillä on vaikutusta luottamuksen rakentumiseen asiakkuudessa, sisäisessä tai ulkoisessa
    • Asiakassuhteen syventäminen, lujittaminen ja lojaaliuden ylläpito
    • Asiantuntija asiakkaan toiminnan kehittäjänä – tarjoamassa näkökulmaa joka antaa lisäarvoa asiakkaalle
    • Toimintatapa luottamuksen rakentamiseksi
    • Suora, uskottava, avoin sekä yhteistyötä rakentavat elementit vuorovaikutuksessa rakentavat ja vahvistavat luottamusta
  • Yhteenveto ja päätös

Koulutuspaikka

Tapahtumahotelli HUONE, Helsinki.

Kouluttaja

SatuSatu Pitkämäki on ammattitaitoinen ja kokenut valmentaja. Satu valmentaa mukaansatempaavalla tavalla jokaista henkilökohtaisesti. Myynnin taitoja Satu on valmentanut lukuisten yritysten asiantuntijoille, asiakaspalvelijoille ja myyjille Suomessa ja muualla. Näillä valmennettavilla on vastuu asiakkuuksista tai budjetista sekä asiakastyytyväisyydestä ja lisämyynnistä palvelun ohella. Tyypillinen valmennettava ei välttämättä ole tehnyt myyntiä osana työtään tai saattaa kokea sen ei-luontevaksi. Sadun tavoitteellinen ja selkeä valmennustapa auttaa löytämään käytännön keinot ja tuo tulosta. Satu on Completon perustaja ja valovoimainen valmentaja ja coach.

Kustannukset

Valmennuspäivän normaalihinta on 590 € + alv 24 %.
Julkisen sektorin hinta on 500 € + alv. 24 %

Hintaan sisältyvät valmennusmateriaalit (myös sähköisenä) sekä päivän tarjoilut. Laskutus tapahtuu ilmoittautumisen jälkeen.

Hyödynnä etusi!
Jos osallistujia tulee samasta organisaatiosta useita, on valmennuksen hinta kullekin osallistujalle 520 € ja julkinen sektorin osallistujalle 450 €.

Peruutusehdot
Osallistumisen peruutus on mahdollista kuluitta 2 viikkoa ennen tapahtumaa, sen jälkeen peritään 50 % valmennuksen hinnasta. Estyneen osallistujan tilalle voidaan kuluitta vaihtaa toinen henkilö yrityksestänne.

Valmennus voidaan järjestää myös räätälöitynä. Ota yhteyttä ja pyydä tarjous räätälöidystä vaihtoehdosta.

Ota yhteyttä

Haluatko tietää lisää koulutuksesta Asiantuntija myyjänä? Täytä yhteystietosi, niin koulutuksen järjestäjä ottaa sinuun yhteyttä.

Completo Consulting Oy

Completo Consulting

Kehity arjen työssä Completon avulla!

Completo Consulting on kokenut, oivalluttava ja tuloksia tuova valmennustalo. Me lähdemme tietoisuuden kasvattamisesta ja yhdistämme sen ammatilliseen kehittämiseen. Yrityksen ja työntekijän kehitys lähtee tietoisuudesta omasta itsestään ja muista. Kun sen yhdistää osaamisen kehittämiseen, työntekijä, tiimi sekä organisaatio kehittyvät ja onnistuvat liiketoiminnassaan....


Lue lisää kouluttajasta Completo Consulting Oy ja katso koulutustarjonta täältä

Yhteystiedot

Completo Consulting Oy

Tähdenlennonkuja 1
02240 Espoo

 Näytä puhelinnumero
www.completo.fi


Arvioinnit
Arvioinnit
Arvioi tämä koulutus ensimmäisenä.

Arvioinnit kouluttajasta
(4,9)
Perustuu 99 arviointiin
Näytä kouluttajan kaikki arvioinnit
Yhteydenotto

Saadaksesi lisätietoa aiheesta Asiantuntija myyjänä täytä seuraavat tiedot: