Scrum-koulutusta järjestetään aiemman osaamisen mukaisesti

Scrum on projektinhallinnan viitekehys. Scrum on Suomessa yleisin ketterän kehityksen menetelmä. Scrum-tiimi koostuu tuoteomistajasta (Product Owner), scrummasterista (Scrum Master)  ja kehitystiimistä. Scrum-koulutusta järjestetään kaikille Scrum-tiimiläisille.

Osasta koulutuksia saa sertifikaatin todisteeksi omasta osaamisestaan. Tämän lisäksi järjestetään myös muuta Scrum-koulutusta. Koulutusten sisällöt vaihtelevat samoin kuin vaadittava aikaisempi osaamistaso.

Scrum-koulutusta järjestetään perusteista syventävämpiin opintoihin.  Koulutukset vaihtelevat myös kestoltaan ja toteuttamistavoiltaan. Kannattaa tutustua koulutustarjontaan ja valita omiin tarpeisiin sopivin koulutus.

Certified Scrum Master -koulutus

Certified Scrum Master-kurssilla perehdytään muun muassa ketteryyden periaatteisiin sekä Scrum:n käytäntöihin. Koulutuksen jälkeen tiedät, miten ketterät toimintatavat kehittävät organisaatiosi toimivuutta.

Koulutukset soveltuvat ScrumMastereille ja Scrum-tiimien jäsenille. Koulutuksesta on hyötyä kaikille jotka tarvitsevat tietoa Scrumista. Esimerkiksi ohjelmistokehittäjät, testaajat, päälliköt, projektipäälliköt ja tiimien vetäjät hyötyvät koulutukseen osallistumisesta.

Koulutuksen jälkeen on mahdollista osallistua Certified Scrum Master -tenttiin ja saada Certified Scrum Master-sertifikaatti.

Certified Scrum Product Owner -koulutus

Certified Scrum Product Owner -koulutus antaa valmiudet johtaa menestyksellisesti Scrum-projektia. Koulutus antaa valmiuden toimia tehokkaasti Product Ownerin tehtävässä ja hallitset tehtävässä tarvittavat tiedot ja työkalut.

Kurssin hyväksytysti suorittaneet saavat Certified Scrum Product Owner -sertifikaatin.

Koulutus soveltuu hyvin henkilöille joiden työhön kuuluu tuotehallinta ja tuotteen toiminnallinen määrittely. Koulutus on hyödyllinen myös yritysjohdolle, tuotepäälliköille, businessanalyytikoille ja ohjelmistoarkkitehdeille. Myös asiakasedustajat sekä myynnin ja markkinoinnin parissa työskentelevät hyötyvät koulutuksesta.

Lisää samankaltaisia