Kuormittavista asiakastilanteista palautuminen – työkykyä varmistavat toimet
Hämeen kesäyliopisto
Kuormittavista asiakastilanteista palautuminen – työkykyä varmistavat toimet
Pandemian aika on valitettavasti tuonut esille selkeän muutoksen asiakkaiden käytökseen; Tulee vähemmän kiitosta ja enemmän kiukuttelua. Ainoat kärsijät eivät ole vain asiakkaan roolissa, vaan asiakasrajapinnassa työskentelevät ammattilaiset, jotka ovat joutuneet samojen muutostilanteiden myötä itse käyttämään energiaansa ja resurssejaan muutoksen hallintaan. Omat energiat haastavien asiakkaiden kohtaamiseen voivat nyt olla vähissä.
Koulutuksessa käydään läpi harmittavien, rasittavien, ärsyttävien tai joskus jopa pelottavien tilanteiden stressinhallintaa.
Koulutuksen tavoitteet
Hyötyinä parempi ymmärrys ihmismielen tyypillisimpiin reagointimalleihin haastavien tilanteiden aikana ja erityisesti sen jälkeen.
Osallistuja saa selkeät ohjeet lisäavun ja -tuen hakemiseksi.
Koulutuksen sisältö:
-
Nopeat toimenpiteet rasittavan tai turhauttavan asiakaskohtaamisen jälkeen
-
Henkinen huolto työpäivän päätteeksi
-
Työuupumuksen, stressin ja kriisin määritelmät
-
Mikä sitten aiheuttaa äkillisen kriisin tai trauman?
-
Kubler-Rossin traumakäyrä
-
Vertaistuen merkitys, varsinkin kun kollegat saattavat edelleenkin olla vain Teamsin päässä.
-
Miten työyhteisö käsittelee traumaattisia tilanteita
-
Työpaikan ehkäisevät toimenpiteet
-
Toimintamalleja työpaikalla erilaisiin palautumistilanteisiin
-
Mistä apua?
Kiinnostuitko koulutuksesta?
Jos haluat lisätietoa aiheesta Kuormittavista asiakastilanteista palautuminen – työkykyä varmistavat toimet, klikkaa alta ja täytä yhteydenottolomake. Kysymyksesi lähetetään suoraan koulutuksen järjestäjälle.Kohderyhmä
Kaikille aiheesta kiinnostuneille.
Aikataulu
klo 09:00 - 12:00
Koulutuspaikka
Reaali-aikainen verkkototeutus
Kurssille osallistuminen edellyttää toimivaa verkkoyhteyttä sekä tietokonetta/älylaitetta. Opetuksessa käytettävä sovellus ilmoitetaan ennen kurssin alkua ja se tulee ladata tietokoneelle/laitteelle itsenäisesti ennen kurssin alkua.
Kouluttaja
Tero Ålander, vastuukouluttaja, Mielenrauha Oy
Tero on akreditoitu Resilienssi- ja tunneälyvalmentaja, yrittäjä ja kokenut palveluliiketoiminnan johtaja. Teron osaamisalueeseen kuuluvat myös maltillisen konfliktinhallinnan menetelmät sekä työpaikkojen sisäisten haastavien viestintä- ja vuorovaikutustilanteiden hallinta.
Terolla on liike-elämän kokemuksen lisäksi työkokemusta asiantuntijan ja toiminnankehittäjän tehtävistä sekä opetustehtävistä mm. ammattikorkeakouluissa ja oppilaitoksissa. Teron laaja-alainen näkemys ja käytännön kokemus yhdistettynä positiiviseen ja asiakaspalveluhenkiseen otteeseen toiminnan kehittämisessä luovat pohjan hauskoille, monipuolisille, innostaville ja käytännönläheisille koulutuksille ja valmennuksille.
Kustannukset
110 €
Ota yhteyttä
Hämeen kesäyliopisto Facebookissa
Hämeen kesäyliopisto

Opiskele uutta, kehitä osaamista Hämeen kesäyliopistossa
Hämeen kesäyliopisto rakentaa yhteistyökumppaneidensa kanssa monipuolisia elinikäisen oppimisen polkuja, jotka tukevat yhteiskunnan eheyttä, tasa-arvoa ja aktiivista kansalaisuutta. Hämeen kesäyliopisto toimii kolmella paikkakunnalla, Hämeenlinnassa, Riihimäellä ja Forssassa. Hämeen kesäyliopiston toiminta on valtion ja kuntien rahoittamaa ja vapaan sivistystyön oppilaitosta ylläpitää Hämeen...
Yhteystiedot
Hämeen kesäyliopisto
Saadaksesi lisätietoa aiheesta Kuormittavista asiakastilanteista palautuminen – työkykyä varmistavat toimet täytä seuraavat tiedot: