Asiakaskokemuksen johtaminen
Itä-Suomen yliopiston Jatkuvan oppimisen keskus
Asiakaskokemuksen johtaminen
Asiakkaan aikakaudella on osattava johtaa kokemusta. Asiakaskokemuksen johtaminen -koulutus antaa sinulle keinoja, joita vaaditaan onnistuneen asiakaskokemuksen saavuttamiseksi niin organisaation strategisella kuin operationaalisella tasolla.
Asiakaskokemuksen johtaminen -koulutus lisää palvelumuotoilun perusteiden hallitsevien osallistujien palvelumuotoiluosaamista siten, että osallistujat oppivat asiakaskokemuksen johtamiseen liittyvät keskeiset käsitteet, mistä asiakaskokemus muodostuu, mikä merkitys asiakaskokemuksella on liiketoiminnalle ja organisaatiolle, miten asiakaskokemusta johdetaan strategisella ja operatiivisella tasolla, sekä millaisen vision ja strategian asiakaskokemus tarvitsee.
Koulutus sisältää kolme koulutuspäivää, jotka muodostuvat luento-osuudesta sekä käytännönläheisestä työpajatyöskentelystä, jossa opittua sovelletaan suoraan käytäntöön. Koulutuspäiviin voi osallistua joko paikan päällä Joensuussa tai etänä. Koulutuksen asiantuntijakouluttajien osuudet toteutetaan etäyhteydellä.
Tavoitteet:
Koulutuksen tavoitteena on syventää osallistujien ymmärrystä asiakaskokemuksesta, sen muodostumisesta ja sen menestyksekkään johtamisen edellytyksistä. Valmennuksen aikana osallistujat tutustuvat asiakaskokemuksen johtamisen eri näkökulmiin. Koulutuksen jälkeen osallistujilla on valmiudet arvioida oman organisaationsa asiakaskokemuksen luonnetta, sekä tunnistaa kehittämiskohteita, joita asiakaskokemuksen kehittämiseksi tarvitaan. Koulutuksen jälkeen osallistuja hallitsee asiakaskokemuksen käsitteen, asiakaskokemuksen johtamisen strategisen ja operationaalisen tason, sekä millaisen strategian ja vision asiakaskokemus tarvitsee.
Kiinnostuitko koulutuksesta?
Jos haluat lisätietoa aiheesta Asiakaskokemuksen johtaminen , klikkaa alta ja täytä yhteydenottolomake. Kysymyksesi lähetetään suoraan koulutuksen järjestäjälle.Kohderyhmä
Koulutus on suunnattu henkilöille, jotka hallitsevat palvelumuotoilun perusteet. Koulutukseen osallistuvat henkilöt voivat toimia asiantuntijana, kehittämistehtävissä, esimiehinä tai johtajina yksityisellä tai julkisella sektorilla.
Aikataulu
- Mikko Koivisto 29.3.2023 klo 9.00–15.00
- Hannu Saarijärvi 13.4.2023 klo 9.00–15.00
- Mikko Koivisto 26.4.2023 klo 9.00–15.00
1. Miksi asiakaskokemusta pitää ymmärtää? Mikä on asiakaskokemuksen merkitys?
Koulutus alkaa asiakaskokemuksen käsitteen tarkastelulla: mitä asiakaskokemuksella tarkoitetaan ja miksi se on noussut laajaan keskusteluun. Koulutuksessa käydään läpi, miten asiakaskokemus rakentuu, mitä lähikäsitteitä sille on olemassa. Koulutuksessa käydään läpi asiakakokemuksen yhteyttä liiketoimintaan, ja mikä merkitys sillä on yrityksen kilpailuedulle ja mitä taloudellisellisia vaikutuksia sillä on liiketoimintaan. Lisäksi käydään läpi, mitä asiakaskokemukseen panostaminen vaatii organisaatiolta.
2. Asiakaskokemuksen johtaminen strategisella ja operationaalisella tasolla
Koulutuksen toisena koulutuspäivänä käydään läpi asiakaskokemuksen strategista ja operationaalista johtamista. Koulutuksessa käsitellään sitä, miksi asiakaskokemusta tulee johtaa ja miten sitä voidaan johtaan sekä miten strategiassa tulisi määritellä asiakaskokemus ja miten tämä saadaan konkretisoitumaan toimintaan. Koulutuksessa käydään läpi, miten operationaalinen taso saadaan toteuttamaan haluttua asiakaskokemusta ja miten luodaan yhteistä, jaettua ymmärrystä asiakaskokemuksen merkityksestä organisaatiossa.
3. Asiakaskokemuksen visio ja strategia
Koulutuspäivässä käydään läpi asiakaskokemuksen visiota ja strategiaa. Asiakaskokemuksen visio luo yhteisen näkemyksen koko yrityksen henkilöstölle, siitä millaista asiakaskokemusta asiakkaille halutaan tuottaa ja miltä tämän pitäisi tuntua. Asiakaskokemuksen strategia kuvaa ne toimenpiteet, joiden avulla haluttu visio saadaan toteutumaan.
Kouluttaja
Mikko Koivisto
Palvelumuotoilujohtaja, kouluttaja ja tietokirjailija Mikko on palvelumuotoilun uranuurtaja, joka on vaikuttanut merkittävästi palvelumuotoilun osaamisalan kehittymiseen Suomessa ja maailmalla. Mikko valittiin vuoden 2017 Ornamo-palkinnon saajaksi palvelumuotoilun pioneerityöstään ja muotoilun osaamisalan uudistamisesta.
Mikko on taustaltaan teollinen muotoilija (TaM) ja omaa vuosien kokemuksen palveluliiketoiminnan, palvelujen ja asiakaskokemusten kehittämisestä sekä asiakas- ja käyttäjätutkimuksesta.
Tällä hetkellä Mikko toimii palvelumuotoilujohtajana Digitalist Groupissa. Mikko auttaa työssään organisaatioita johtamaan asiakaskokemusta ja palvelumuotoilua, muuntautumaan asiakaslähtöisemmäksi ja ottamaan haltuun asiakas- ja käyttäjälähtöisen kehittämisen periaatteet, prosessit ja menetelmät.
Asiakkaiden rakastamien, bränditunnistettavien sekä liiketaloudellisesti kannattavien palveluiden ja asiakaskokemusten innovointi, kehittäminen ja tuotteistaminen on myös Mikon työn ja osaamisen ydintä.
Mikko on aktiivinen muotoilun kansainvälisissä verkostoissa ja toiminut laajasti alansa luottamustehtävissä. Hänet on palkittu iF Design Awardilla, Global Service Design Awardilla sekä useammalla Vuoden Huiput -palkinnolla. Mikko on myös suosittu luennoitsija ja kouluttaja sekä tietokirjailija.
KTT Hannu Saarijärvi on markkinoinnin professori Tampereen yliopistossa.
Tutkimus- ja opetustoiminnassaan hän on keskittynyt mm. asiakaskokemuksen, asiakasarvon, asiakastiedon sekä palvelujen ja kaupan aloihin.
Tieteellisten julkaisujen ohella hän on kirjoittanut yhdessä Pekka Puustisen kanssa kirjan Strategiana asiakaskokemus (Docendo 2020).
Kustannukset
890 € + ALV 24% (213,60 €), verollinen myyntihinta 1 103,60 €.
Ota yhteyttä
UEF Jatkuva oppiminen sosiaalisessa mediassa
Itä-Suomen yliopiston Jatkuvan oppimisen keskus

Itä-Suomen yliopiston Jatkuvan oppimisen keskus
Itä-Suomen yliopiston jatkuvan oppimisen koulutustarjonta on helppo väylä itsensä kehittämiseen, ammattiosaamisen täydentämiseen ja yrityksen osaamispääoman laajentamiseen. Toimimme kahdella kampuksella, Kuopiossa ja Joensuussa sekä sujuvasti myös verkossa ja valtakunnallisesti. Tarjoamme selkeitä kokonaisratkaisuja sinun tai yrityksesi tarpeisiin, olemme tukena kasvussa, suorituskyvyn parantamisessa...
Yhteystiedot
Itä-Suomen yliopiston Jatkuvan oppimisen keskus
Saadaksesi lisätietoa aiheesta Asiakaskokemuksen johtaminen täytä seuraavat tiedot: