Jatkuvan keskustelun malli

Työyhteisön jatkuvan keskustelun malli -koulutustilaisuudessa pureudutaan nykypäivän laadukkaaseen johtamiseen ja esihenkilötyöhön. Tärkeä näkökulma on työntekijäsuhteen hoitaminen. Päivän aikana esitellään jatkuvan keskustelun malli, jota hyödyntämällä esihenkilö voi suunnitella viestintätekojaan ja rakentaa työyhteisöön onnistumisen mahdollistavaa kulttuuria.
Tilaisuudessa vastataan kysymykseen, miten päästään tilanteeseen, jossa työntekijä tekee ostopäätöksen eli sitoutuu sekä suosittelee myös muille työantajaa? Käsittelyyn nostetaan työsuhteen elinkaariajattelun korvaava työntekijälle merkityksellisten hetkien tarkastelu ja niihin panostaminen.
Koulutuksen sisältö
Työyhteisön jatkuvan keskustelun malli -päivässä keskiössä on viestintätekojen rakentaminen, jotka ruokkivat erinomaisten työntekijäkokemusten syntymistä. Tilaisuudessa ei tyydytä pelkästään käsittelemään viestinnän ja vuorovaikutuksen tärkeyttä, vaan esitellään jatkuvan keskustelun malli, jota hyödyntämällä esihenkilö voi suunnitella viestintätekojaan ja rakentaa työyhteisöön onnistumisen mahdollistavaa kulttuuria. Käsittelyyn nostetaan myös osana jatkuvaa keskustelua päivitetty kehityskeskustelu ja esitellään, miten aidosti hyödyllinen vaikuttava kehityskeskustelu toteutetaan.
Koulutuksen teemat:
Johtaminen on edelleen viestintää ja vuorovaikutusta
- Viestinnän ja vuorovaikutuksen rooli ja merkitys työyhteisössä
- Vuorovaikutuskulttuuri vai vuorovaikutukseton kulttuuri?
- Strategiasta selviytymisestä sen todeksi elämiseen
- Merkityksellisyyttä tarinalla
Työntekijäsuhteen hoitaminen
- tavoitteena työntekijän ostopäätös, sitoutuminen
- valmentava toiminta ote työntekijän onnistumisen ja kehittymisen mahdollistajana
- esihenkilön V 12 -malli ohjaavana
- Onnistuminen on kahden kauppa myös työntekijäsuhteen hoitamisessa
Jatkuva keskustelu arjessa
- Jatkuva keskustelu on suunnitelmallista, tavoitteellista ja vaikuttavaa viestintää ja vuorovaikutusta
- Elinkaariajattelusta työntekijälle merkityksellisten hetkien, kokemuksien tunnistamiseen
- Yksisuuntaisesta kaksisuuntaiseen monologista aitoon dialogiin
- Jatkuvan keskustelun malli työvälineenä
Päivitetty kehityskeskustelu osana jatkuva keskustelua
- Kelluva kehityskeskustelu ja luottamus keskiössä
- Kehityskeskustelu dialogina ja jatkumona
- Jaetun vastuun kehityskeskustelu
- Vaikuttava kehityskeskustelu käytännössä
Seuraavat toteutukset
Aikataulu
Ohjelma ja paikka
5.10.2023 klo 9.00 - 12.00
8.50 Yhteyden avaus
9.00
Johtaminen on edelleen viestintää ja vuorovaikutusta
- Viestinnän ja vuorovaikutuksen rooli ja merkitys työyhteisössä
- Vuorovaikutuskulttuuri vai vuorovaikutukseton kulttuuri?
- Strategiasta selviytymisestä sen todeksi elämiseen
- Merkityksellisyyttä tarinalla
Työntekijäsuhteen hoitaminen
- tavoitteena työntekijän ostopäätös, sitoutuminen
- valmentava toiminta ote työntekijän onnistumisen ja kehittymisen mahdollistajana
- esihenkilön V 12 -malli ohjaavana
- Onnistuminen on kahden kauppa myös työntekijäsuhteen hoitamisessa
Jatkuva keskustelu arjessa
- Jatkuva keskustelu on suunnitelmallista, tavoitteellista ja vaikuttavaa viestintää ja vuorovaikutusta
- Elinkaariajattelusta työntekijälle merkityksellisten hetkien, kokemuksien tunnistamiseen
- Yksisuuntaisesta kaksisuuntaiseen monologista aitoon dialogiin
- Jatkuvan keskustelun malli työvälineenä
Päivitetty kehityskeskustelu osana jatkuva keskustelua
- Kelluva kehityskeskustelu ja luottamus keskiössä
- Kehityskeskustelu dialogina ja jatkumona
- Jaetun vastuun kehityskeskustelu
- Vaikuttava kehityskeskustelu käytännössä
12.00 Tilaisuus päättyy
Taukoja noin tunnin välein
Kouluttaja
Henrietta Aarnikoivu, Toimitusjohtaja Vervici Oy
Kustannukset
Hinta 600,00 € (+alv 24 %, 144,00 €)
Jäsenhinta 450,00 € (+alv 24 %, 108,00 €)
Hintaan sisältyy koulutuksen ohella koulutusmateriaali ja ohjelmaan merkityt tarjoilut.
Kauppakamarin Koulutus somessa
Ota yhteyttä

Suomen monipuolisin ajankohtaiskouluttaja
Helsingin seudun kauppakamari järjestää vuosittain noin 250 ajankohtais- ja täydennyskoulutusta. Monipuolisesta tarjonnasta löydät vaihtoehtoja koko henkilöstölle. Aiheita ovat muun muassa johtaminen ja esimiestyö, henkilöstö- ja taloushallinto, myynti, markkinointi ja viestintä sekä julkiset palvelut ja juridiikka. Koulutusten pituudet vaihtelevat brunssiseminaareista laajempiin valmennuskokonaisuuksiin...
Lue lisää kouluttajasta Kauppakamarin Koulutus ja katso koulutustarjonta täältä