Key Account Manager (KAM) -ajokortti® | Kauppakamarin Koulutus

Key Account Manager (KAM) -ajokortti®

Helsingin seudun kauppakamarin valmennus on tarkoitettu omissa organisaatioissaan asiakkuuksista vastaaville henkilöille, jotka haluavat lisätävalmiuksiaan vastata kovenevan kilpailun luomiin asiakkuuksien johtamisen haasteisiin.

Koulutuksen tavoitteet

  • ymmärrät asiakasuskollisuuden, kannattavuuden ja tyytyväisyyden merkityksen
  • ymmärrät kokonaisvaltaisen avainasiakasajattelun mahdollisuudet liiketoiminnan edistäjänä
  • osaat hyödyntää Key Account Managementin mahdollisuudet
  • ymmärrät kohderyhmäajattelun, segmentoinnin ja positioinnin merkityksen
  • sinulla on työkaluja asiakkuuksien kehittämiseen ja johtamiseen
  • osaat kehittää asiakasprosessien hallintataitojasi.

Kurssipalautetta

"Hyvin toteutettu koulutus, joka ei ollut liian teoreettinen ja uusasiakashankinnan sijaan keskityttiin oleellisiin asioihin, eli oli KAM-asiakkuuksien tunnistamiseen ja asiakassuhteiden systemaattiseen ylläpitoon."

"Parasta oli luennoitsijan konkreettisuus ja käytäntöön vietävät vinkit. Hyvä kirja."

"Käteen jäi oikeita työkaluja, joita voi omassa organisaatiossa hyödyntää. Paljon avointa keskustelua."

"Käteen jäi oikeasti työkaluja esim. asiakashoitosuunnitelmien tekemiseen."

"Hyvä setti. Mies tiesi mistä puhui, mukavasti höysti teoriaa esimerkeillä."

"Aivan loistava ja inspiroiva kouluttaja. Hyvät esimerkit ja kannustavat mielipiteet."

"Tilaisuudessa parasta oli keskusteleva ilmapiiri ja se, ettei pelkästään katsottu "kalvoja" ja ihmetelty. Hyvä ja avoin porukka, olisi voinut olla vaikka vielä yhden päivän."

Kohderyhmä

Helsingin seudun kauppakamarin valmennus on tarkoitettu omissa organisaatioissaan asiakkuuksista vastaaville henkilöille, jotka haluavat lisätävalmiuksiaan vastata kovenevan kilpailun luomiin asiakkuuksien johtamisen haasteisiin.

Aikataulu

Koulutukset:

  • 18.-19.1. klo 8.45-15.30

tai

  • 4.-5.4. klo 8.30-16.00

1. päivä

8.30 / 8.45 
Ilmoittautuminen ja aamupala 

9.00 
Asiakassuhteiden hallinta ja johtaminen

Johdatus asiakassuhteiden hallintaan ja johtamiseen

  • Asiakkuuden kolmiyhteys: asiakastyytyväisyys, -uskollisuus, -kannattavuus
  • Aidon asiakaslähtöisyyden rakentaminen organisaatioon
  • Asiakaskannan analysointi ja strategiset valinnat

Näkökulmia asiakasaktiviteettien ohjaukseen

  • asiakkuuden elinkaari
  • myynnin volyymi
  • potentiaali
  • kannattavuus

Asiakaskannattavuus asiakkuuksien johtamisen kulmakivenä

  • Kannattavat ja arvokkaat asiakkuudet
  • Asiakaskannattavuuden parantaminen käytännössä

Asiakkuuden hoitomallit

  • Miten huomioida asiakkuuden luonne hoitomallin rakentamisessa?
  • Hoitomallien rakentaminen ja käyttöönotto

15.30            
Ensimmäinen seminaaripäivä päättyy

2. päivä

8.45 
Ilmoittautuminen ja aamupala 

9.00               
Key Account Managementin kehittäminen omassa yrityksessä

Asiakkuuksien johtaminen ja Key Account Management

  • Key Accountit ja asiakkuusportfolion johtaminen
  • Yksittäisten Key Accountien johtaminen

Key Account Managementin kriittiset menestystekijät

  • Key Account – toiminnan tavoitteet
  • KAMin menestystekijöiden realisointiin liittyvät keinot ja toimintatavat

Key Account Management -prosessin syventäminen

  • Key Account Management – prosessin syventämisen vaiheet
  • Vaihtoehtoisia organisoitumisia Key Account Managementiin
  • Raportoinnin hyödyntäminen Key Account Managementissä

Key Account Management-toiminnan suunnitelmallinen kehittäminen

  • Avainasiakkuuden analysointi
  • Asiakaskohtaiset tavoitteet – millaisia toiminnallisia tavoitteita yksittäisille Key Accountille
  • Asiakkuuden syventäminen – lisää kasvua ja kannattavuutta
  • Vaikuttavat ja tehokkaat asiakaskohtaamiset yksittäisten Key Accountien kanssa
  • Tavoitteista konkretiaan – miten rakennan KAM:ia tukevan toimintasuunnitelman

15.30 / 16.00           
Tilaisuus päättyy

Tarjoilut: Aamupala klo 8.30, Kahvit klo 10.15 ja 14.00. Lounas klo 12.-12.45

Koulutuspaikka

Kauppakamarin koulutustilat, Helsinki

Kouluttaja

Mikko Mäntyneva FT, KTL

MCS-Management Consulting Services Oy

Kustannukset

JÄSENETUHINTA 800,00 € (+alv 24 %, 192,00 €)

HINTA 1.100,00 € (+alv 24 %, 264,00 €)

Ota yhteyttä

Haluatko tietää lisää koulutuksesta Key Account Manager (KAM) -ajokortti®? Täytä yhteystietosi, niin koulutuksen järjestäjä ottaa sinuun yhteyttä.

Kauppakamarin Koulutus somessa

Kauppakamarin Koulutus

Suomen monipuolisin ajankohtaiskouluttaja

Helsingin seudun kauppakamari järjestää vuosittain noin 250 ajankohtais- ja täydennyskoulutusta. Monipuolisesta tarjonnasta löydät vaihtoehtoja koko henkilöstölle. Aiheita ovat muun muassa johtaminen ja esimiestyö, henkilöstö- ja taloushallinto, myynti, markkinointi ja viestintä sekä julkiset palvelut ja juridiikka. Koulutusten pituudet vaihtelevat brunssiseminaareista laajempiin valmennuskokonaisuuksiin...


Lue lisää kouluttajasta Kauppakamarin Koulutus ja katso koulutustarjonta täältä

Yhteystiedot

Kauppakamarin Koulutus

Kalevankatu 12
00100 Helsinki

 Näytä puhelinnumero
www.kauppakamarikauppa.fi

Arvioinnit
Arvioinnit
Arvioi tämä koulutus ensimmäisenä.

Arvioinnit kouluttajasta
(4,4)
Perustuu 404 arviointiin
Näytä kouluttajan kaikki arvioinnit
Ota yhteyttä

Saadaksesi lisätietoa aiheesta Key Account Manager (KAM) -ajokortti® täytä seuraavat tiedot: