Valitse sivuston käyttötapa: Mobiili

Key Account Manager (KAM) -ajokortti®

Key Account Manager (KAM) -ajokortti®, Kauppakamarin Koulutus

Opi hoitamaan avainasiakkuuksia määrätietoisesti ja tuloksellisesti

Key Account Manager (KAM) -ajokortti® -koulutus tarjoaa sinulle ajatuksia ja konkreettisia työkaluja oman organisaation avainasiakastoiminnan suunnitelmalliseen johtamiseen, kehittämiseen ja syventämiseen.

Menestys edellyttää, että yrityksissä tiedostetaan avainasiakkuuksien merkitys ja luodaan asiakkuuden hoitoa edistäviä menetelmiä pitkäjänteisesti. Key Account Manager (KAM) -ajokortti® on tarkoitettu omissa organisaatioissaan asiakkuuksista vastaaville henkilöille, jotka haluavat lisätä valmiuksiaan vastata kovenevan kilpailun luomiin asiakkuuksien johtamisen haasteisiin. 

KAM-koulutuksen sisältö

Key Account Manager (KAM) -ajokortin® jälkeen

  • ymmärrät asiakasuskollisuuden, kannattavuuden ja tyytyväisyyden merkityksen
  • ymmärrät kokonaisvaltaisen avainasiakasajattelun mahdollisuudet liiketoiminnan edistäjänä
  • osaat hyödyntää Key Account Managementin mahdollisuudet
  • ymmärrät kohderyhmäajattelun, segmentoinnin ja positioinnin merkityksen
  • sinulla on työkaluja asiakkuuksien kehittämiseen ja johtamiseen
  • osaat kehittää asiakasprosessien hallintataitojasi.

Kohderyhmä

Koulutus on tarkoitettu omissa organisaatioissaan asiakkuuksista vastaaville henkilöille, jotka haluavat lisätä valmiuksiaan vastata kovenevan kilpailun luomiin asiakkuuksien johtamisen haasteisiin.

Koulutuksen aikataulu

1. päivä

8.45 
Ilmoittautuminen ja aamupala 

9.00 
Asiakassuhteiden hallinta ja johtaminen

Johdatus asiakassuhteiden hallintaan ja johtamiseen

  • Asiakkuuden kolmiyhteys: asiakastyytyväisyys, -uskollisuus, -kannattavuus
  • Aidon asiakaslähtöisyyden rakentaminen organisaatioon
  • Asiakaskannan analysointi ja strategiset valinnat

Näkökulmia asiakasaktiviteettien ohjaukseen

  • asiakkuuden elinkaari
  • myynnin volyymi
  • potentiaali
  • kannattavuus               

Asiakaskannattavuus asiakkuuksien johtamisen kulmakivenä

  • Kannattavat ja arvokkaat asiakkuudet
  • Asiakaskannattavuuden parantaminen käytännössä

Asiakkuuden hoitomallit

  • Miten huomioida asiakkuuden luonne hoitomallin rakentamisessa?
  • Hoitomallien rakentaminen ja käyttöönotto

16.00
Ensimmäinen seminaaripäivä päättyy


2. päivä
8.45
Aamupala 

9.00
Key Account Managementin kehittäminen omassa yrityksessä

Asiakkuuksien johtaminen ja Key Account Management

  • Key Accountit ja asiakkuusportfolion johtaminen
  • Yksittäisten Key Accountien johtaminen

Key Account Managementin kriittiset menestystekijät

  • Key Account – toiminnan tavoitteet
  • KAMin menestystekijöiden realisointiin liittyvät keinot ja toimintatavat

Key Account Management -prosessin syventäminen

  • Key Account Management – prosessin syventämisen vaiheet
  • Vaihtoehtoisia organisoitumisia Key Account Managementiin
  • Raportoinnin hyödyntäminen Key Account Managementissä

Key Account Management-toiminnan suunnitelmallinen kehittäminen

  • Avainasiakkuuden analysointi
  • Asiakaskohtaiset tavoitteet – millaisia toiminnallisia tavoitteita yksittäisille Key Accountille
  • Asiakkuuden syventäminen – lisää kasvua ja kannattavuutta
  • Vaikuttavat ja tehokkaat asiakaskohtaamiset yksittäisten Key Accountien kanssa
  • Tavoitteista konkretiaan – miten rakennan KAM:ia tukevan toimintasuunnitelman

16.00             
Tilaisuus päättyy

Tarjoilut:  Kahvit klo 8.45, 10.15 ja 14.15. Lounas klo 12.00–12.45

Koulutuspaikka

Kauppakamarin koulutustilat Kalevankatu 12, 2. krs, 00100 Helsinki

Kouluttaja

Koulutuksen asiakkuusasiantuntijana toimii Mikko Mäntyneva FT, KTL, MCS-Management Consulting Services Oy

Kustannukset

Normaalihintai 950 € (+ alv 24 %)

Jäsenetuhinta 750 € (+ alv 24 %)

Hintaan sisältyy koulutuksen ohella koulutusmateriaali ja ohjelmaan merkityt tarjoilut.

Kauppakamarin Koulutus

Kauppakamarin koulutus

Kauppakamarin Koulutus

Helsingin seudun kauppakamari järjestää vuosittain noin 250 ajankohtais- ja täydennyskoulutusta. Monipuolisesta tarjonnasta löydät vaihtoehtoja koko henkilöstölle. Aiheita ovat muun muassa johtaminen ja esimiestyö, henkilöstö- ja taloushallinto, myynti, markkinointi ja viestintä sekä julkiset palvelut ja juridiikka. Koulutusten pituudet vaihtelevat brunssiseminaareista laajempiin valmennuskokonaisuuksiin...


Lue lisää kouluttajasta Kauppakamarin Koulutus ja katso koulutustarjonta täältä

Yhteydenottopyyntö

Haluatko tietää lisää koulutuksesta Key Account Manager (KAM) -ajokortti®? Täytä yhteystietosi, niin koulutuksen järjestäjä ottaa sinuun yhteyttä.

Yhteystiedot : Kauppakamarin Koulutus

Kauppakamarin Koulutus

Kalevankatu 12
00100 Helsinki

 Näytä puhelinnumero
www.kauppakamarikauppa.fi

Arvioinnit

Koulutukseen osallistunut
(4)
Uusia ideoita ja työkaluja omaan työhön. Näillä opeilla on hyvä alkaa ajamaan KAM käytäntöä yritykseemme. Yhteiset keskustelut ja verkostoituminen muiden osallistujien kanssa.
Koulutukseen osallistunut
(4)
Ryhmän henkinen tuki ja tieto, että oma ammattitaito ja näkemys tämän päivän asiakaspalvelusta sekä asiakkuuksien hallinnasta on oikean suuntainen. Vielä kun saisi yrityksen johdon ymmärtämään näiden asioiden todellinen merkitys :)
Koulutukseen osallistunut
(4)
Paras anti oli ehdottomasti se, että sait omat aivot niin täyteen ideoita miten kehittää omaa työtä ja työtapaa. Sain koulutuksesta juuri sitä mitä tavoittelin.
Arvioinnit
Key Account Manager (KAM) -ajokortti®
Arvioinnit
(4,0)
Perustuu 18 arviointiin
Näytä koulutuksen arvioinnit
Arvioinnit kouluttajasta
(4,4)
Perustuu 401 arviointiin
Näytä kouluttajan kaikki arvioinnit
Yhteydenotto

Saadaksesi lisätietoa aiheesta Key Account Manager (KAM) -ajokortti® täytä seuraavat tiedot: