Valitse sivuston käyttötapa: Mobiili

Key Account Manager (KAM) -ajokortti®

Key Account Manager (KAM) -ajokortti®, Kauppakamarin Koulutus

Opi hoitamaan avainasiakkuuksia määrätietoisesti ja tuloksellisesti

Key Account Manager (KAM) -ajokortti® -koulutus tarjoaa sinulle ajatuksia ja konkreettisia työkaluja oman organisaation avainasiakastoiminnan suunnitelmalliseen johtamiseen, kehittämiseen ja syventämiseen.

Menestys edellyttää, että yrityksissä tiedostetaan avainasiakkuuksien merkitys ja luodaan asiakkuuden hoitoa edistäviä menetelmiä pitkäjänteisesti. Mikäli olet vastaat organisaatiossasi asiakkuuksista ja haluat lisätä valmiuksiasi vastata yhä kovenevaan kilpailuun ja asiakkuuksien johtamisen haasteisin, koulutus on tehty juuri sinulle.

KAM-koulutuksen sisältö

Key Account Manager (KAM) -ajokortin® jälkeen

  • ymmärrät asiakasuskollisuuden, kannattavuuden ja tyytyväisyyden merkityksen
  • ymmärrät kokonaisvaltaisen avainasiakasajattelun mahdollisuudet liiketoiminnan edistäjänä
  • osaat hyödyntää Key Account Managementin mahdollisuudet
  • ymmärrät kohderyhmäajattelun, segmentoinnin ja positioinnin merkityksen
  • sinulla on työkaluja asiakkuuksien kehittämiseen ja johtamiseen
  • osaat kehittää asiakasprosessien hallintataitojasi.

Kohderyhmä

Koulutus on tarkoitettu omissa organisaatioissaan asiakkuuksista vastaaville henkilöille, jotka haluavat lisätä valmiuksiaan vastata kovenevan kilpailun luomiin asiakkuuksien johtamisen haasteisiin.

Koulutuksen aikataulu

1. päivä

8.45 
Ilmoittautuminen ja aamupala 

9.00 
Asiakassuhteiden hallinta ja johtaminen

Johdatus asiakassuhteiden hallintaan ja johtamiseen

  • Asiakkuuden kolmiyhteys: asiakastyytyväisyys, -uskollisuus, -kannattavuus
  • Aidon asiakaslähtöisyyden rakentaminen organisaatioon
  • Asiakaskannan analysointi ja strategiset valinnat

Näkökulmia asiakasaktiviteettien ohjaukseen

  • asiakkuuden elinkaari
  • myynnin volyymi
  • potentiaali
  • kannattavuus               

Asiakaskannattavuus asiakkuuksien johtamisen kulmakivenä

  • Kannattavat ja arvokkaat asiakkuudet
  • Asiakaskannattavuuden parantaminen käytännössä

Asiakkuuden hoitomallit

  • Miten huomioida asiakkuuden luonne hoitomallin rakentamisessa?
  • Hoitomallien rakentaminen ja käyttöönotto

16.00
Ensimmäinen seminaaripäivä päättyy


2. päivä
8.45
Aamupala 

9.00
Key Account Managementin kehittäminen omassa yrityksessä

Asiakkuuksien johtaminen ja Key Account Management

  • Key Accountit ja asiakkuusportfolion johtaminen
  • Yksittäisten Key Accountien johtaminen

Key Account Managementin kriittiset menestystekijät

  • Key Account – toiminnan tavoitteet
  • KAMin menestystekijöiden realisointiin liittyvät keinot ja toimintatavat

Key Account Management -prosessin syventäminen

  • Key Account Management – prosessin syventämisen vaiheet
  • Vaihtoehtoisia organisoitumisia Key Account Managementiin
  • Raportoinnin hyödyntäminen Key Account Managementissä

Key Account Management-toiminnan suunnitelmallinen kehittäminen

  • Avainasiakkuuden analysointi
  • Asiakaskohtaiset tavoitteet – millaisia toiminnallisia tavoitteita yksittäisille Key Accountille
  • Asiakkuuden syventäminen – lisää kasvua ja kannattavuutta
  • Vaikuttavat ja tehokkaat asiakaskohtaamiset yksittäisten Key Accountien kanssa
  • Tavoitteista konkretiaan – miten rakennan KAM:ia tukevan toimintasuunnitelman

16.00             
Tilaisuus päättyy

Tarjoilut:  Kahvit klo 8.45, 10.15 ja 14.15. Lounas klo 12.00–12.45

Koulutuspaikka

Kauppakamarin koulutustilat Kalevankatu 12, 2. krs, 00100 Helsinki

Kouluttaja

Koulutuksen asiakkuusasiantuntijana toimii Mikko Mäntyneva FT, KTL, MCS-Management Consulting Services Oy

Kustannukset

Hinta 950 € (+ alv 24 %)
Jäsenetuhinta 750 € (+ alv 24 %)

Kauppakamarin Koulutus

Kauppakamarin koulutus

Kauppakamarin Koulutus

Helsingin seudun kauppakamari järjestää vuosittain noin 250 ajankohtais- ja täydennyskoulutusta. Monipuolisesta tarjonnasta löydät vaihtoehtoja koko henkilöstölle. Aiheita ovat muun muassa johtaminen ja esimiestyö, henkilöstö- ja taloushallinto, myynti, markkinointi ja viestintä sekä julkiset palvelut ja juridiikka. Koulutusten pituudet vaihtelevat brunssiseminaareista laajempiin valmennuskokonaisuuksiin...


Lue lisää kouluttajasta Kauppakamarin Koulutus ja katso koulutustarjonta täältä

Yhteydenottopyyntö

Haluatko tietää lisää koulutuksesta Key Account Manager (KAM) -ajokortti®? Täytä yhteystietosi, niin koulutuksen järjestäjä ottaa sinuun yhteyttä.

Yhteystiedot : Kauppakamarin Koulutus

Kauppakamarin Koulutus

Kalevankatu 12
00100 Helsinki

 Näytä puhelinnumero
www.kauppakamarikauppa.fi

Arvioinnit

Osallistuja
(5)
KAM osuus ja käytännönläheiset esimerkit. Keskustelut muiden kanssa.
Osallistuja
(4)
Antoi työkaluja oman työn tekemiseen.
Osallistuja
(4)
Keskustelujen ja luentojen tasapaino. Napakka tilaisuus.
Arvioinnit
Key Account Manager (KAM) -ajokortti®
Arvioinnit
(4,0)
Perustuu 14 arviointiin
Näytä koulutuksen arvioinnit
Arvioinnit kouluttajasta
(4,3)
Perustuu 238 arviointiin
Näytä kouluttajan kaikki arvioinnit
Yhteydenotto

Saadaksesi lisätietoa aiheesta Key Account Manager (KAM) -ajokortti® täytä seuraavat tiedot: