Totti Karpela: Kuormittavista asiakastilanteista palautuminen

Pandemian ja epävarman maailmantilanteen sävyttämät haastavat vuodet ovat valitettavasti tuoneet esille selkeän muutoksen myös asiakkaiden käytökseen; vähemmän kiitosta ja enemmän kiukuttelua.
Ainoat kärsijät eivät ole vain asiakkaan roolissa, vaan asiakasrajapinnassa työskentelevät ammattilaiset ovat joutuneet muutostilanteiden myötä toteamaan, että omat energiat haastavien asiakkaiden kohtaamiseen voivat nyt olla vähissä.
Tässä koulutuksessa saat käytännönläheisiä vinkkejä, miten palautua kuormittavista asiakastilanteista.
Koulutuksen jälkeen ymmärrät paremmin ihmismielen tyypillisimpiä reagointimalleja haastavien tilanteiden aikana ja erityisesti niiden jälkeen. Koulutuksessa käydään läpi harmittavien, rasittavien, ärsyttävien tai joskus jopa pelottavien asiakastilanteiden stressinhallintaa. Saat myös selkeät ohjeet lisäavun ja -tuen hakemiseksi.
Seuraavat toteutukset
Kohderyhmä
Koulutus on tarkoitettu kaikille, jotka joutuvat työssään kohtaamaan kuormittavia asiakastilanteita. Tilaisuus soveltuu erinomaisesti erityyppisten organisaatioiden edustajille sekä julkisella että yksityisellä sektorilla.
Aikataulu
8.50
Yhteyden avaus
9.00
Kuormittavista asiakastilanteista palautuminen
- Enanderin kriisien nelikenttä
- Nopeat toimenpiteet rasittavan tai turhauttavan asiakaskohtaamisen jälkeen
- Henkinen huolto työpäivän päätteeksi
- Työuupumuksen, stressin ja kriisin määritelmät
- Mikä aiheuttaa äkillisen kriisin tai trauman?
- Kubler-Rossin traumakäyrä
- Vertaistuen merkitys, varsinkin kun kollegat saattavat edelleenkin olla vain Teamsin päässä
- Miten työyhteisö käsittelee traumaattisia tilanteita
- Työpaikan ehkäisevät toimenpiteet
- Toimintamalleja työpaikalla erilaisiin palautumistilanteisiin
- Hyödylliset vai haitalliset stressinhallintakeinot
- Mistä apua?
pääkouluttaja Totti Karpela, Mielenrauha Oy
12.00
Tilaisuus päättyy
Aamupäivän aikana pidetään kaksi taukoa, noin klo 9.50 ja klo 10.50.
Kouluttaja
Totti Karpelalla on kattava 30-vuotinen kansainvälinen kouluttajakokemus viranomaisten ja yritysten kouluttamisesta. Poliisin erityistilanteiden neuvottelijana toiminut Totti on työskennellyt pitkään merkittävien organisaatioiden asiakaspalvelun kehittämisen parissa haasteellisten viestintätilanteiden sekä asiakkaiden osalta. Erityisosaamisalueena on pitkä kokemus esimiesten ja johtoryhmien valmentamisesta myös työpaikan sisäisten konflikti- ja viestintätilanteiden sekä toimintamallien kehittämiseksi.
Aika ja paikka
7.11.2023 klo 9.00 - 12.00
Etätoteutus
Kustannukset
Hinta 620,00 € + alv 24 %
Jäsenetuhinta 465,00 € + alv 24 %
Kauppakamarin Koulutus somessa
Ota yhteyttä

Suomen monipuolisin ajankohtaiskouluttaja
Helsingin seudun kauppakamari järjestää vuosittain noin 250 ajankohtais- ja täydennyskoulutusta. Monipuolisesta tarjonnasta löydät vaihtoehtoja koko henkilöstölle. Aiheita ovat muun muassa johtaminen ja esimiestyö, henkilöstö- ja taloushallinto, myynti, markkinointi ja viestintä sekä julkiset palvelut ja juridiikka. Koulutusten pituudet vaihtelevat brunssiseminaareista laajempiin valmennuskokonaisuuksiin...
Lue lisää kouluttajasta Kauppakamarin Koulutus ja katso koulutustarjonta täältä