Logistiikka- ja kuljetusalan koulutus vahvistaa ammattitaitoasi

Logistiikka- ja kuljetusalalla on tarjolla monitasoista koulutusta. Logistiikka-ala sisältää monipuolisesti eri työtehtäviä aina materiaalivirtojen hallinnasta tavaroiden kuljetukseen. Logistiikkakoulutus voi liittyä esimerkiksi seuraaviin tehtäviin:

• Tavaroiden kuljetus
  • Varastotyö
  • Kirjanpito
  • Turvallisuus
  • Lainsäädäntö
  • Huoltotehtävät
  • Ajaminen
  • Nosturin käyttö
  • Esimiehenä toimiminen
  • Vienti

Kuljetusalalle voi kouluttautua kaikilla koulutusasteilla perustutkinnosta yliopistossa suoritettavaan maisterin tai jopa tohtorin tutkintoon asti. Koulutusta on tarjolla nuorille ja aikuisille. Lisäksi kuljetusalan täydennyskoulutuksilla hankit ammattipätevyyksiä tai vahvistat osaamistasi.

Logistiikka- ja kuljetusalan koulutus kannattaa

Logistiikka on yksi merkittävimpiä tekijöitä yrityksen menestyksen kannalta. Tehokkaan logistiikan ja kuljetuksen avulla saadaan yrityksen kustannuksia pienennettyä ja toimintaa tehostettua.

Logistiikan kurssit ja valmennukset perehdyttävät esimerkiksi varastointi- ja kuljetusalaan. Ne auttavat tehostamaan logistiikan hoitoa ja minimoimaan sen kustannuksia. Logistiikka on myös ala, jonka osaajille on aina kysyntää ja monipuolisia työtehtäviä tarjolla.

Kuljettajien ammattipätevyys

Kuljettajan ammattipätevyyden tarkoituksena on lisätä kuljettajien ammatillisia valmiuksia ja siten parantaa liikenteen ja kuljetusten turvallisuutta sekä kuljettajien edellytyksiä tehtäviensä hoitamiseen. Pelkällä ajokortilla ei pääse tavaraliikenteen tai linja-autoliikenteen kuljettajaksi. Ajokortin lisäksi kaikilta uusilta kuljettajilta vaaditaan ammattipätevyyden peruskoulutuksen suorittamista.

Varastoalan koulutus vahvistaa osaamistasi varastotyössä

Varastoala liittyy läheisesti logistiikkaan. Yritykset siirtävät niin raaka-aineita kuin valmiita tuotteita, jotka eri kuljetusprosessien väleissä varastoidaan ennen seuraavaa siirtoa. Varastokoulutus vahvistaa osaamistasi varastotyössä ja saat uusia työkaluja varastointiin.

Varastoinnin koulutus sopii muun muassa varastotyöntekijöille, varastonhoitaille, tavarankäsittelijöille ja varastopäälliköille. Tarjolla on erilaisia varastoalan koulutusmuotoja muutaman tunnin lyhytkursseista aina varastoalan erikoisammattitutkintoihin.

Lähteet: Kuljetusala.com, Trafi

Lisää samankaltaisia