Sisäisen laskentatoimen koulutusten avulla ymmärrät taloushallinnon merkityksen yrityksen toiminnassa

Mitä on sisäinen laskentatoimi?

Laskentatoimen tehtävänä on kerätä, rekisteröidä ja analysoida organisaation toimintaa kuvaavia taloudellisia tunnuslukuja eri käyttötarkoituksia varten. Sisäinen laskentatoimi tuottaa suunnittelu- tai tarkkailulaskelmia yrityksen sisäiseen käyttöön johdon päätöksenteon tueksi. Sisäisen laskentatoimen koulutusten avulla ymmärrät taloushallinnon merkityksen yrityksen johtamisen tukena ja eri toimintojen vaikutuksen yrityksen kannattavuuteen.

Sisäisen laskentatoimen koulutukset

Sisäisen laskentatoimen koulutukset voidaan jakaa tiedon hyväksikäyttäjän mukaan rahoittajan laskentatoimeen ja johdon laskentatoimeen.

1. Rahoituksen laskentatoimen koulutusten avulla hallitset rahoitussuunnittelun, rahoitusmarkkinat ja tilinpäätösanalyysin. Rahoituksen ammattilainen voi työskennellä esimerkiksi pankissa, vakuutusyhtiössä tai teollisuusyrityksessä.
  2. Johdon laskentatoimen koulutukset auttavat tuntemaan muun muassa laskentatoimen tehtävät ja kustannuslaskennan kulun sekä kustannuskäsitteet ja niiden merkityksen päätöksenteossa. Osaat tuottaa taloudellisia laskelmia päätöksenteon tueksi sekä suunnitella ja seurata yrityksen ja sen osa-alueiden toimintaa taloudellisesta näkökulmasta. Hallitset suoritteiden kannattavan hinnoittelun ja osaat suunnitella yrityksen toimintaa ja analysoida yritysten kannattavuutta.

Kenelle sisäisen laskentatoimen koulutukset sopivat?

Sisäisen laskentatoimen koulutukset sopivat kaikille, jotka työskentelevät taloudellista osaamista vaativien työtehtävien parissa ja haluavat kehittyä talouden ammattilaisena. Talousasioiden ja verotuksen ammattilaiset ovat kysyttyjä myös työmarkkinoilla. Koulutukset soveltuvat esimerkiksi taloushallinnon esimiestehtäviin, tilintarkastajiksi ja erilaisiin laskentatoimen asiantuntijatehtäviin.

Sisäisen laskentatoimen koulutusten sisältöjä:

• Tilinpäätös
  • Rahoituslaskema