IT-palveluiden hallinnan standardisarja ISO/IEC 20000

Laatukeskus Excellence Finland
Yhteenveto
Koulutuksen järjestäjä: Laatukeskus Excellence Finland plus
Kesto: 2 päivää
Hinta: 1 115 EUR + alv 24 %
   
Koulutuspaikkakunta: Helsinki
Aloituspäivämäärä: 17.5.2017
Koulutustyyppi: Avoin koulutus

IT-palveluiden hallinnan standardisarja ISO/IEC 20000

Tausta

Suuren kansainvälisen suosion saanut, IT-palveluiden hallintaa käsittelevä ISO/IEC 20000 -standardisarja tarjoaa laajan joukon prosesseja ja hyviä käytäntöjä erityisesti tietoteknisten palveluiden kehitys-, toimitus- ja tukitoimintojen kehittämiseen ja hallintaan.

Sarjan keskeisimmän osan, vaatimusstandardin ISO/IEC 20000-1, uusi versio on julkaistu huhtikuussa 2011. Tämä osa on entistä paremmin yhteensopiva mm. ISO 9001 -laadunhallintastandardin ja ISO/IEC 27001-tietoturvallisuuden hallintastandardin kanssa.

Tavoite

Koulutuksen tavoitteena on antaa yleiskuva ISO/IEC 20000 -standardisarjasta ja sen eri osista sekä perehdyttää osallistujat erityisesti vaatimusosan ISO/IEC 20000-1:2011 rakenteeseen, prosesseihin ja vaatimusten yleisen tason tulkintaan.

Standardi ISO/IEC 20000-1:2011 on oltava ja standardi ISO/IEC 20000-2:2011 olisi hyvä olla mukana koulutuksessa. Lisätietoja ja tilaukset Suomen Standardisoimisliitosta, puh. (09) 149 9331/myynti tai netistä (www.sfs.fi). Standardit eivät sisälly koulutuksen hintaan.

Kurssin päätteeksi on vapaaehtoinen, vaatimusstandardin tärkeimpien piirteiden omaksumista mittaava monivalintatentti, jonka hyväksytty suorittaminen on edellytys ISO/IEC 20000-1 -arvioijapätevyyteen.

Koulutus järjestetään yhteistyössä Inspectan kanssa.

Kenelle

Koulutus soveltuu IT-palveluiden tarjoajille (sekä organisaation sisäiset toiminnot kuten tietohallintoyksiköt että ulkoiset yhteistyökumppanit) ja ohjelmistoyrityksille.

IT-palvelutoimintojen ja -prosessien kehittäjät ja kouluttajat, laatupäälliköt, arvioijat ja auditoijat, esimiehet, työnjohtajat

Kouluttajat

Jyrki Lahnalahti, toimialavastaava, Inspecta Sertifiointi

Ohjelma

08:15 Ilmoittautuminen ja aamukahvi

08:30 Koulutuksen avaus

Koulutuksen sisältö ja tavoitteet

Mitä on IT-palveluiden hallinta? Mikä on ISO/IEC 20000?

Standardisarja ISO/IEC 20000: eri osien käyttötarkoitus ja kohderyhmä

Standardin kytkennät muihin standardeihin ja malleihin, kuten ISO 9001, ISO/IEC 27001, ITIL, COBIT ja CMMI

10:00 Kahvi

10:15 Luku 4

Palveluiden hallintajärjestelmän yleiset vaatimukset

Luku 5

Palveluiden kehittäminen ja käyttöönotto (transitio)

12:00 Lounas

13:00 Ryhmä- / yksilötyö

13:30 Luku 6

6.1 Service level management

6.2 Service reporting

6.3 Service continuity and availability management

6.4 Budgeting and accounting for services

6.5 Capacity management

6.6. Information security management

14:00 Kahvi

14:15 Luku 6 jatkuu

15:15 Ryhmä- / yksilötyö

16:00 Ensimmäinen koulutuspäivä päättyy

Toinen päivä

08:15 Aamukahvi

08:30 Luvut 7-9

7.1 Business relationship management

7.2 Supplier management

8.1 Incident and service request management

8.2 Problem management

9.1 Configuration management

9.2 Change management

9.3 Release and deployment management

10:00 Kahvi

10:15 Luvut 7-9 jatkuu

11:30 Yksilötyö

12:00 Lounas

13:00 ISO/IEC 20000-1 ?arvioinnit ja -sertifiointi

14:00 Kahvi

14:15 Yhteenveto ja keskustelua

15:45 Tentti

16:00 Koulutus päättyy

Kustannukset

1115 EUR

Laatukeskus Excellence Finland

Laatukeskus Excellence Finland – Laatujohtaminen ja laadunvalvonta

Laatukeskus tukenasi laadun kehittämisessä Säännöllisin väliajoin on hyödyllistä tarkistaa ja kyseenalaistaa tällä hetkellä käytössä olevia toimintatapoja. Systemaattinen tarkastelu tuo näkyville mahdolliset pullonkaulat ja tuottaa ideoita organisaation suorituskyvyn kohentamiseen. Haluatko perehtyä laatuun ja kehittämiseen vai syventää osaamistasi? Asiakkaidemme tarpeiden mukaan suunnitellusta...


Lue lisää kouluttajasta Laatukeskus Excellence Finland ja katso heidän muut koulutuksensa tästä.

Yhteydenottopyyntö

Errors

Olet kiinnostunut koulutuksesta "IT-palveluiden hallinnan standardisarja ISO/IEC 20000". Tällä lomakkeella voit mm.:

  kysyä lisätietoja

  pyytää yhteydenottoa

  pyytää tarjousta

Vapaaehtoinen
Vapaaehtoinen
Vapaaehtoinen
Vapaaehtoinen

Laatukeskus Twitterissä


Yhteystiedot : Laatukeskus Excellence Finland

Laatukeskus Excellence Finland


Keilaranta 16
02150 Espoo

 Näytä puhelinnumero
www.laatukeskus.fi