Valitse sivuston käyttötapa: Mobiili

Laurea Certified Service Designer

Laurea-ammattikorkeakoulu – Laurea EduGATE
Yhteenveto
7 lähipäivää
2 580 EUR + alv 24 % (yht. 3 199,20 EUR)
26.9.2019 08:30
Haku päättyy: 11.9.2019
   
Espoo
Avoin koulutus

Laurea Certified Service Designer

Laurea Certified Service Designer, Laurea

Palvelumuotoilu tutuksi koulutuksessa

Haetko inspiraatiota liiketoimintasi tai palveluiden muotoiluun? Kaipaako yrityksesi tai organisaatiosi toimivia keinoja ja ideoita tulevaisuuden varautumiseen tai sisäisten toimintojen ja prosessien sekä asiakaslähtöisen liiketoiminnan kehittämiseen?

Laurea Certified Service Designer -koulutuksen avulla opit ennakoinnin ja palvelumuotoilun keinoin suunnittelemaan ja toteuttamaan asiakaslähtöisempää ja tuottavampaa toimintaa, jolla menestyy myös tulevaisuudessa. Koulutus soveltuu henkilöille, jotka toimivat strategisissa liiketoiminnan, tuotteiden tai palvelujen kehittämistä vastaavissa tehtävissä yksityisellä, julkisella tai kolmannella sektorilla. 

Koulutuksen sisältö ja toteutus

Koulutuksen lähipäiviä on yhteensä kuusi (6), joiden lisäksi oppimista tukevat verkkomateriaalit ja tehtävät. Koulutukseen sisältyy ennakkotehtävä, joka toimitetaan osallistujille ilmoittautumisen jälkeen. Saavuttaakseen koulutukselle asetetut osaamistavoitteet, tulee osallistujan suorittaa ennakko- sekä oppimistehtävä, sekä osallistua kontaktikerroille. Laurea myöntää osallistujalle todistuksen koulutuksen suorittamisesta.

Lähipäivien teemat:

  • Palvelumuotoilun perusteet, asiakasymmärrys palvelumuotoilun ytimessä
  • Palvelujen mallintaminen ja testaaminen
  • Liiketoimintamallit
  • Palvelukonseptin kaupallistaminen

Kiinnostuitko koulutuksesta?

Jos haluat lisätietoa aiheesta Laurea Certified Service Designer, klikkaa alta ja täytä yhteydenottolomake. Kysymyksesi lähetetään suoraan kouluttajalle.

Kohderyhmä

Koulutus on suunnattu henkilöille, jotka toimivat liiketoiminnan, tuotteiden tai palvelujen kehittämisestä vastaavissa tehtävissä sekä tiimiesimiehille ja asiakasrajapinnassa työskenteleville. Koulutus sopii niin yksityisellä, julkisella kuin kolmannellakin sektorilla työskenteleville.

Suositellaan minimissään 3 vuotta työkokemusta, jotta koulutuksesta saa parhaan mahdollisen hyödyn. Aikaisempaa kokemusta palvelumuotoilusta ei tarvita.

Tutkinto, todistus ym.

Koulutus täyttää korkeakoulutasoisen koulutuksen vaatimukset ja on laajuudeltaan 5 opintopistettä (YAMK-taso).

Koulutuksen aikataulu

Syksyn 2019 toteutukseen kuuluu kuusi lähiopetuspäivää

  • 26.–27.9.2019
  • 8.10.2019
  • 25.10.2019
  • 5.-6.11.2019

Koulutuspaikka

Laurea-ammattikorkeakoulu, Leppävaaran kampus
Vanha maantie 9
02650, Espoo

Koulutusohjelma

Palvelumuotoilun perusteet, asiakasymmärrys palvelumuotoilun ytimessä

Sisältö: Koulutuksessa tutustutaan siihen, mitä palvelumuotoilu on ja miten se tuottaa lisäarvoa käyttäjilleen. Palvelumuotoilun ajattelutapaan tutustutaan paitsi prosessin ja menetelmien, myös käytännön konkreettisten esimerkkien kautta. Menetelmien käyttöä myös harjoitellaan. Koulutuksessa perehdytään asiakasymmärrykseen ja asiakaskeskeiseen tapaan toimia. Tutustutaan mm. siihen miten kerryttää ymmärrystä asiakkaan todellisista tarpeista ja kokemuksista. Miten asiakasymmärryksen avulla voidaan paremmin rakentaa palvelukokonaisuuksia ja – prosesseja, jotka vastaavat kokonaisvaltaisesti asiakkaiden tarpeisiin. Asiakaskokemuksen ja –ymmärryksen visuaalinen kuvaaminen on pohjana palvelujen ideoinnille. Erityisesti syvennytään asiakasymmärryksen hankintaan käytännön asiakaskohtaamisissa.

Tavoite: Osallistuja hahmottaa palvelumuotoilun prosessin ja oppii käyttämään keskeisiä menetelmiä. Hän ymmärtää visuaalisen ajattelun (design thinking) osana palvelumuotoilun ajattelua ja toimintaa. Osallistuja oppii ajattelemaan ja toimimaan asiakasymmärrykseen pohjautuen asiakaskeskeisesti sekä saa käsityksen, miten asiakkaita ja muita sidosryhmiä osallistetaan palvelun ja liiketoiminnan kehittämisprosessiin. Hän osaa analysoida asiakastietoa ja ideoida palveluita siihen pohjautuen.

Palvelujen mallintaminen ja testaaminen

Sisältö: Asiakaskokemuksen ja –ymmärryksen visuaalinen kuvaaminen on pohjana palvelujen ideoinnille. Ideointi rakentuu tulevaisuuksien ennakointiin. Koulutuksessa tutustutaan mallintamiseen ja nopeaan prototypointiin. Konkretisoimalla aineettomia palveluja voidaan palvelu hahmottaa kokonaisuutena. Myös sen ongelmakohdat ja keskeneräisyydet tulevat paremmin näkyviksi. Ensiversiot/prototyypit joutuvat testaukseen. Päivien aikana harjoitellaan erilaisia tekniikoita osallistaa asiakkaita ja käyttäjiä palvelujen yhteiskehittämiseen. Palveluideoita peilataan megatrendeihin.

Tavoite: Osallistuja oppii konkretisoimaan palveluideaa/palvelukonseptia. Hän kokeilee kerätä palautetta palveluaihioonsa ja oppii iteratiivisesti muokkaamaan palvelua. Osallistuja oppii, mitä ennakointi on ja miten trendejä voi hyödyntää toiminnan kehittämisessä.

Liiketoimintamallit

Sisältö: Koulutuksessa syvennytään liiketoimintamallin kannalta olennaisiin osa-alueisiin (esim. hinnoittelu, uudet palvelulogiikat, oikeudelliset kysymykset Legal Desgin). Palvelukonseptin kehittämisessä hyödynnetään Business Model Canvas malleja (esim. Service Logic, Lean Startup Canvas). Liiketoimintamalleja käsitellään tuotteiden, palvelujen, alustojen ja verkostojen näkökulmista. Olennaista on ymmärtää arvonluonnin ja vaikuttavuuden logiikka omassa palvelukehityksessä. Koulutuksessa käsitellään erilaisia hinnoittelumalleja ja tehdään konkreettisia harjoituksia oman business case:n laskemiseen. Koulutuksessa harjoitellaan palvelun lanseerauksen suunnittelua, pitäen sisällään palvelun myynti-&markkinointi tai käyttöönoton viestintä ja -muutoksen tuen.

Tavoite: Osallistuja kehittää palveluliiketoimintaa vastaamaan vahvemmin digitalisoituvaa toimintaympäristöä.

Palvelukonseptin kaupallistaminen

Sisältö: Koulutuksen päätöspäivä rakentuu asiakasarvon ympärille. Palvelumuotoilussa omaksuttu asiakaskeskeinen lähestymistapa uuden tai edelleen kehitetyn palvelun kehittämiseen kootaan liiketoimintamalliksi.

Tavoite: Osallistuja saa käsityksen, miten yritys luo asiakasarvoa yhdessä asiakkaan kanssa ja miten asiakaskokemus muodostuu. Hän oppii kaupallistamaan palvelukonseptia esimerkiksi hyödyntäen palvelulogiikkaan perustuvaa Business Model Canvasia.

Kustannukset

2 580,00 € + alv 24 %.

Koulutusmaksuun sisältyvät opetuksen ja ohjauksen lisäksi koulutuksen materiaalit ja lähiopetuspäivinä aamukahvi, lounas ja iltapäiväkahvi.

Koulutus laskutetaan ilmoittautumisen vahvistamisen jälkeen.

Pyydä tarjous yrityksellenne räätälöidystä koulutuksesta!

Ota yhteyttä kouluttajaan

Haluatko tietää lisää koulutuksesta Laurea Certified Service Designer? Täytä yhteystietosi, niin koulutuksen järjestäjä ottaa sinuun yhteyttä.

Laurea-ammattikorkeakoulu – Laurea EduGATE

Laurea-ammattikorkeakoulu Täydennyskoulutus, Laurea EduGATE

Laurea EduGATE – kohti osaavampaa tulevaisuutta

Haluatko työelämän ammattilaiseksi? Laurea EduGATE tarjoaa Laurea-ammattikorkeakoulun täydennyskoulutuksia. Työelämälähtöinen koulutustarjonta on monipuolista ja räätälöitävissä organisaatioiden tarpeisiin. Kouluttajina toimivat kunkin koulutusalan asiantuntijat ja tilat mahdollistavat monimuotoisen koulutustoiminnan. Laurea EduGATE on kumppanisi innovatiivisella matkalla, jolla kehität itsestäsi ja organisaatiostasi tulevaisuuden menestyjän.  Laurea...


Lue lisää kouluttajasta Laurea-ammattikorkeakoulu – Laurea EduGATE ja katso koulutustarjonta täältä

Yhteystiedot : Laurea-ammattikorkeakoulu – Laurea EduGATE

Laurea-ammattikorkeakoulu – Laurea EduGATE

Ratatie 22
01300 Vantaa

 Näytä puhelinnumero
www.laurea.fi


Arvioinnit
Arvioi tämä koulutus ensimmäisenä.
Yhteydenotto

Saadaksesi lisätietoa aiheesta Laurea Certified Service Designer täytä seuraavat tiedot: