Valitse sivuston käyttötapa: Mobiili

Tuotekehittäjäksi palvelumuotoilumenetelmin

Luotain Consulting Oy
Yhteenveto
12 päivää
2 100 EUR + alv 24 %
Koulutus
Useita paikkakuntia, Verkossa
Alkavat koulutukset
Suomi
2 100 EUR
Sopimuksen mukaan

Verkossa
2 100 EUR
Sopimuksen mukaan
Tuotekehittäjäksi palvelumuotoilumenetelmin | Luotain Consulting Oy

Tuotekehittäjäksi palvelumuotoilumenetelmin

Koulutuksen tavoitteena on antaa osallistujille tietoja ja taitoja kehittää osallistavasti organisaation palveluita asiakastarpeista ja liiketoiminnallisista tavoitteista käsin. Osallistujat saavat kattavan ymmärryksen palvelumuotoilun ja tuotteistamisen perusteista ja myynnin ja markkinoinnin tavoitteellisesta kehittämisestä. Koulutus tukee vahvasti markkinoinnin ja myynnin osaamisen kehittämistä.

Palvelumuotoilun ja tuotteistamisen keinoin on mahdollisuus kehittää organisaation toimintamallia entistä asiakaslähtöisemmäksi sekä synnyttää uusia, asiakaslähtöisiä palveluja. Oppimisprosessin aikana kasvatat yhtäaikaisesti ymmärrystä organisaatiosi palvelukulttuurin, asiakaskokemuksen ja liiketoiminnallisten tavoitteiden välisestä yhteydestä. Koulutus auttaa myös tarkastelemaan palvelukehitystä taloudellisesta näkökulmasta.

Koulutuksen oppimisprosessi on rakennettu palvelumuotoiluprosessin pohjalle. Oppimisprosessin aikana sisäistät palvelumuotoilun ajattelu- ja toimintamallin sekä tuet organisaation toiminnan kehittymistä entistä osallistavammaksi ja yhteisöohjautuvammaksi.


Tutkinnon muodostuminen:

Koulutusohjelma on mahdollista suorittaa myös oppisopimuksella. Kysy mahdollisuuttasi. Tällöin suoritetaan tuotekehitystyön erikoisammattitutkinto, jonka pakollinen tutkinnon osa on: Proaktiivinen kehittäminen ja valinnaiset osat ovat: Palvelumuotoilu tuotekehitystyössä, Markkinointiviestinnän suunnittelu ja kehittäminen, Liiketoiminnan erikoisammattitutkinnosta. Tutkintoon johtavana koulutuksena koulutuksen järjestäjä on Sasky.

Koulutuksen sisältö:

Yrityksen nykytila ja tulevaisuus (proaktiivinen kehittäminen)

  • Orientaatio
  • Kehittämisen ekosysteemi ja kokeilukulttuuri
  • Megatrendit ja hiljaiset signaalit tulevaisuuden avartajina
  • Kehittämisen strategiset lähtökohdat, ennakointi ja skenaariotyöskentely
  • Yrityksen nykytilan arviointi myynnin ja markkinoinnin näkökulmasta
  • Yrityksen myyntipuheen laatiminen, hyvän hissipuheen anatomia ja käytännön harjoittelu

Osallistava kehittäminen (proaktiivinen kehittäminen)

  • Uskallus ajatella toisin
  • Kollektiivinen oppiminen muutoksen lähtökohtana
  • Itseohjautuva yhteispeli, vuorovaikutus ja armoton reflektointi
  • Fasilitointi
  • Kehitysprosessin tavoitteiden asettaminen

Kehittämisen suunnittelu ja käynnistäminen (proaktiivinen kehittäminen)

  • Nopeat kokeilut ja muotoilu palveluiden kehittämisessä
  • Kehittämisen timanttimalli; luovan ongelmanratkaisun prosessi
  • Kehittämisen rahoitus ja budjetointi

Asiakaskeskeinen toiminta (proaktiivinen kehittäminen)

  • Tulevaisuuden asiakas, asiakaskokemus ja brändi
  • Asiakasymmärryksen tiedonkeruumenetelmät
  • Asiakasprofilointi
  • Avainmittarit ja vaikuttavuus

Palvelumuotoilun keskeiset elementit

  • Asiakasymmärrys palvelumuotoilun keskiössä
  • Asiakaspolku; palvelutuokiot ja palvelun kontaktipisteet
  • Service Blueprint
  • Palvelumuotoilun työkalupakki ja tunnelmamuotoilu
  • Hinnoittelu

Markkinointiviestinnän kehittäminen

  • Myynti-, markkinointi- ja viestintästrategian suunnittelu
  • Ydinviestien määrittäminen
  • Kohderyhmien mukaisten viestintäkanavien valinta

Markkinoinnin resursointi ja suunnitteleminen

  • Markkinoinnin toimintasuunnitelman luominen ja vuosikellon laatiminen
  • Mittareiden valitseminen ja tulosten analysointi
  • Optimointi käytännön digimarkkinoijan työssä

Ideointi ja prototypointi

  • Ideointimenetelmät
  • Prototypointi ja testaus

Palvelujen konseptointi

  • Palveluiden paketointi
  • Asiakaslupaukset. Hyvän maineen ja yrityskuvan kasvattaminen
  • Brändin rakentamisen osat. Palvelujen brändäys

Arvopohjaan perustuvan, koskettavan sisällön tuottaminen

  • Tarinankerronta ja sisältömarkkinoinnin suunnitelma
  • Verkkosivujen ja sosiaalisen median hyödyntäminen myyntityössä

Innostava, tavoitteellinen myyntityö

  • Uusasiakashankinnan käynnistäminen ja tavoitteiden asettaminen
  • FtoF -myynti ja myyntitaitojen kehittäminen
  • Oman myyntityylin löytäminen
  • PechaKucha -esitykset

Kohderyhmä

Koulutuksen kohderyhmänä ovat palveluiden kehittämisestä vastaavat henkilöt.

Koulutuspaikka

Koulutus toteutetaan Luotain Consulting Oy:n koulutustiloissa osoitteessa Pyhäjärvenkatu 5 A 5. kerros, Tampere.

Koulutukseen sisältyy 9 lähipäivää ja 3 verkkovalmennuskertaa (yhteensä 7h/päivä). Koulutuksessa hyödynnetään verkko-oppimisympäristöä ja viestintäohjelma Teamsiä.

Kouluttaja

Veera Matilainen Palvelumuotoilija. pitkä ura myynnin, markkinoinnin ja kaupallistamisen tehtävistä, tradenomi, JET, TKEAT.

Mari Uusitalo Certified Business Coach, MTi, johdon ja esimiesten kouluttaja, Stratool-liiketoimintakehittäjä, myynnin ja markkinoinnin kouluttaja.

Kustannukset

Koulutuksen hinta on 2100 eur + alv/hlö.

Luotain tekee yhteistyötä useamman oppilaitoksen kanssa. Kysy mahdollisuutta suorittaa koulutus oppisopimuksella, joka on osallistujalle maksuton.

Ota yhteyttä

Haluatko tietää lisää koulutuksesta Tuotekehittäjäksi palvelumuotoilumenetelmin? Täytä yhteystietosi, niin koulutuksen järjestäjä ottaa sinuun yhteyttä.

Luotain Consulting Oy

Luotain Consulting Oy – henkilöstön kehittämisen aito kumppani jo vuodesta 2007

Kaikki Luotain Consulting Oy:n kurssit järjestetään hybrid mallilla. Luotain tuottaa työnohjaus-, valmennus- ja koulutuspalveluita koko Suomen alueella suurille ja pienille yrityksille, valtiolle ja kunnille/kaupungeille.  Valmentajat ovat henkilöstön- ja johdon kehittämisen konkareita. Luotaimen palveluissa pureudutaan oikeisiin asioihin yhdessä ja tehdään tekoja,...


Lue lisää kouluttajasta Luotain Consulting Oy ja katso koulutustarjonta täältä

Yhteystiedot

Luotain Consulting Oy

Klingendahl, Pyhäjärvenkatu 5 A 5.kerros
33101 Tampere

 Näytä puhelinnumero
www.luotain.net


Arvioinnit
Arvioinnit
Arvioi tämä koulutus ensimmäisenä.

Arvioinnit kouluttajasta
(4,4)
Perustuu 400 arviointiin
Näytä kouluttajan kaikki arvioinnit
Ota yhteyttä

Saadaksesi lisätietoa aiheesta Tuotekehittäjäksi palvelumuotoilumenetelmin täytä seuraavat tiedot: