Sisältöstrategia digitaalisessa viestinnässä
Markkinointi-instituutti
Sisältöstrategia digitaalisessa viestinnässä
Inspiroidu sisältöstrategian mahdollisuuksista! Tässä koulutuksessa opit suunnittelemaan asiakkaita oivalluttavia ja sitouttavia verkkosisältöjä. Sisältöstrategian avulla keskityt sisällöntuotannossa olennaiseen: tärkeimpiin kohderyhmiin ja keskeisiin vahvuusalueisiin.
Sisältöstrategia on lähtölaukaus digitaaliselle asiakaspolulle. Se ohjaa sisällöntuotantoa tehden siitä asiakaskeskeistä ja oikea-aikaista – siis auttaa herättämään asiakkaan uinuvat tarpeet. Sisältöstrategia ei ole pelkästään julkaisukalenteri tai sisältösuunnitelma vaan markkinoinnin johtamisen väline.
Sisältöstrategia tukee markkinointia ja viestintää
Pääset uudistamaan sisällöntuotantoa asiakkaanne vuosikellon näkökulmasta ja suunnittelet sisältöpolun omalle organisaatiollesi tärkeästä aihekokonaisuudesta. Koulutuksen käytyäsi sinulla on käytössäsi käypä arjen työkalu sisältöjen suunnittelun tueksi.
Kurssi sopii markkinoinnin ja viestinnän ammattilaisille, jotka työskentelevät sisältöjen parissa. Hyvä hetki panostaa sisältöstrategiaan on esimerkiksi silloin, kun kilpailutilanne ympärillä muuttuu, halutaan avata uutta markkinaa, uudistetaan verkkosivusto tai markkinointi ja viestintä eivät ponnisteluista huolimatta tuota haluttua tulosta.
Lisätietoa koulutuksesta
Kurssi on osa Viestinnän asiantuntijan tutkintoa. Voit sisällyttää kurssin myös osaksi Digitaalisen markkinoinnin koulutusohjelmaa.
Kiinnostuitko koulutuksesta?
Jos haluat lisätietoa aiheesta Sisältöstrategia digitaalisessa viestinnässä, klikkaa alta ja täytä yhteydenottolomake. Kysymyksesi lähetetään suoraan kouluttajalle.Kohderyhmä
Kurssi sopii markkinoinnin ja viestinnän ammattilaisille, jotka työskentelevät sisältöjen parissa.
Koulutuksen kesto ja aikataulu
Koulutus kestää 1 kk. Siihen sisältyy 1 koulutuspäivää ja 2-4 h etäopiskelua viikossa. Laajuus on 3 op.
Koulutuksen sisältö
Johdatus sisältöstrategiaan – mitä, kenelle ja miksi?
- Asiakkaan käyttäytyminen on muuttunut – viestinnän, myynnin ja markkinoinnin on muututtava mukana
- B2B ja B2C
- Miksi strategia tarvitaan?
- Sisältöstrategia ja yrityksen liiketoiminta - mikä yhteys?
- Sisältöstrategia ja yrityksen viestintä sekä markkinointi - mikä yhteys?
- Case-esimerkit
Sisältöstrategia käytännössä
- Tavoitteet ja kohderyhmät (ostajapersoonat); haastattelun arvo
- Ostajapersoonaharjoitus
- Sisältöpolku – sisältömarkkinoinnin suunnittelumalli
- Sisältöstrategian vienti käytäntöön (yleiskatsaus): sisältökonsepti, sisältösuunnitelma, verkkosivun sisältöpolut, kanavavalinta, jakelusuunnitelma, mittaaminen
- Sisältöstrategian juurruttaminen organisaatioon – sisältöjengi
- Etätehtävän anto ja palautusaikataulu
Koulutuspäivän jälkeen suunnittelet sisältöpolun valitsemallesi ostajapersoonalle tärkeästä aihekokonaisuudesta. Saat siihen henkilökohtaista palautetta asiantuntijalta.
Kouluttaja
Iana Vesa, sisältöstrategi, Differo Oy
Kustannukset
Koulutuksen hinta on 1100 € + alv 24 %
Koulutuksen hintaan sisältyy Kati Kerosen ja Katri Tannin Sisältöstrategia – Asiakaslähtöisyydestä tulosta -kirja.
Ota yhteyttä
Markkinointi-instituutti

Aikuiskoulutus ja oma työsi sopivat saumattomasti yhteen. Markkinointi-instituutin koulutuksissa opit tekemään oman työsi paremmin, tuoreemmin ja varmemmin. Hyödynnät liike-elämän arvostettujen asiantuntijoiden oppeja ja opiskelijakollegoidesi kokemuksia omassa työssäsi. Uusi otteesi työhön innostaa sinua ja työyhteisöäsi! Täydennä ja laajenna osaamistasi: syvenny omaan erikoisalaasi – tai...
Yhteystiedot
Markkinointi-instituutti
Saadaksesi lisätietoa aiheesta Sisältöstrategia digitaalisessa viestinnässä täytä seuraavat tiedot: