Valitse sivuston käyttötapa: Mobiili

Etsitkö etäkoulutusta? Kokosimme verkko- ja etäkoulutukset Etäopiskelu-osioon

Puhe-judo™ 1: Peruskurssi - haastavien ja tunnepitoisten asiakastilanteiden hallinta vuorovaikutuksen keinoin

Mielenrauha Koulutuspalvelut Oy
Yhteenveto
7 tuntia
   
Helsinki
Avoin koulutus

Puhe-judo™ 1: Peruskurssi - haastavien ja tunnepitoisten asiakastilanteiden hallinta vuorovaikutuksen keinoin

puhe-judo-1-koulutus-haastavien-asiakastilanteiden-hallinta

Hallitse haastavia asiakastilanteita vuorovaikutuksen keinoin

Mielenrauhalla jokaisesta koulutuksesta on saatavilla erilaisia vaihtoehtoja kevätkaudelle 2020. Koulutukset voidaan toteuttaa etäyhteyden avulla joustavin menetelmin.

Koulutuksen jälkeen osaat hoitaa haastavat vuorovaikutus- ja asiakaspalvelutilanteet hallitusti ja ammattimaisesti. Tilaisuudessa keskitytään kasvokkain ja puhelimessa tapahtuvaan viestintään ja vuorovaikutukseen tilanteissa, joissa vastapuoli on kiihtynyt, turhautunut, vihainen, pettynyt tai jonkin muun tunnekuohun vallassa, ja jolloin normaali viestintä sekä faktatietoihin perustuva selittäminen ei rauhoita vastapuolta.

Koulutuksen tavoitteet

Koulutuksen tavoitteena on: 

  • Antaa osallistujille käytännönläheisiä toimintamalleja ja työkaluja hoitaa hallitusti haastavia vuorovaikutus- ja palvelutilanteita
  • Antaa selkeä kuva osallistujille tilanteista jotka ovat ratkaistavissa viestinnällisesti sekä tilanteista joissa viestinnän keinoin ei voida tilannetta enää rauhoittaa
  • Antaa osallistujille ammattimaisia keinoja asettaa asiakkaan käytökselle sekä vaatimukselle rajat sekä päättäät haastavat asiakastilanteet tyylikkäästi

Koulutuksen sisältö

Koulutuksessa opitaan koko haastavan palvelutilanteen hoitamisen draaman kaari aloituksesta rauhoittelun ja ratkaisun etsimisen kautta tyylikkääseen tilanteen päättämiseen.

Opittujen taitojen ja tekniikoiden avulla parannetaan myös osallistujan työssä jaksamista ja työhyvinvointia, sekä vähennetään eskaloituvien konfliktien määrää omassa organisaatiossa. Mitä aikaisemmin ammattilainen osaa reagoida vastapuolen muuttuneeseen tunnetilaan, sen suuremmalla todennäköisyydellä tilanteet saadaan hallintaan.

Koulutuksessa käydään muun muassa läpi: 

  • Mistä tekijöistä asiakkaan pettymys tai haastava käytös voi johtua sekä voiko tekijöihin vaikuttaa?
  • Tunnepitoisten tilanteiden ja ihmisten kohtaaminen ammattimaisesti
  • Tunnetilojen purkaminen ja hallitseminen tehokkaasti
  • Miten hallita omia tunteita vaikeissa palvelu- ja viestintätilanteissa?
  • Mitä tarkoittaa ammattimainen suhtautuminen viestinnällisiin konflikteihin ja mitä sillä saavutetaan?
  • Miten ammattilainen valmistautuu haasteellisiin viestintätilanteisiin?
  • Assertiivisuuden eli oikeanlaisen ja jämäkkyyden merkitys viestinnän onnistumisessa
  • Miten asetetaan ammattimaisesti asiakkaan käytökselle tai vaatimuksille rajat?
  • Kuuntelu ja kohtelu - yksinkertaisilla keinoilla kohti onnistunutta viestintää
  • Mitä "Aggressio-oppineen" kohtaamisesta ja rauhoittelusta pitäisi tietää jotta tilanne voidaan hallita?
  • Mitä ovat taistelurituaalit ja miten niiden tunnistaminen auttaa haastavissa viestintätilanteissa?
  • Ensivaikutelman ja ennakkoasenteiden vaikutus tilanteen hallintaan
  • Kehonkielen taikaa, mitä ovat rauhoittavat eleet?
  • Mitä eleitä ei ainakaan kannata käyttää ja minkälaista sanatonta viestintää tulisi välttää onnistuneen viestinnän takaamiseksi?
  • Miten ja mitä ei kannata sanoa, sekä miten pystyn tunnistamaan ja välttämään näitä kuoppia?
  • Miltä ammattilainen näyttää ja kuulostaa haastavissa vuorovaikutus- ja viestintätilanteissa?
  • Draaman kaari: aloitus, rauhoittelu, ratkaisun etsiminen ja tilanteen tyylikäs päättäminen
  • Jokaiselle jotakin: Puhe-Judon™ helposti muistettavat peruslauseet, tekniikat ja askelkuviot

Kiinnostuitko koulutuksesta?

Jos haluat lisätietoa aiheesta Puhe-judo™ 1: Peruskurssi - haastavien ja tunnepitoisten asiakastilanteiden hallinta vuorovaikutuksen keinoin, klikkaa alta ja täytä yhteydenottolomake. Kysymyksesi lähetetään suoraan kouluttajalle.

Kohderyhmä

Soveltuu kaikille.

Aikataulu

20.12.2019 klo 9-16

Ilmoittautuminen alkaa klo 08.30. Koulutus alkaa klo 09.00 ja päättyy klo 16.00. Koulutuksen aikana pidetään lyhyitä taukoja 50 minuutin välein sekä noin tunnin mittaisen lounastauon.

Koulutuspaikka

Hotelli Helka, Helsinki

Kouluttaja

Totti Karpela,Toimitusjohtaja, pääkouluttaja

Totti on toiminut kouluttajana jo vuodesta 1986 alkaen. Nykyisin lähes jokaisella mantereelle vuosittain kouluttava Totti on ehtinyt kerätä kokemuksia laaja-alaisesti eri teollisuuden alojen sekä asiantuntija- ja palvelualojen edustajien kouluttamisesta ja konsultoinnista. Totin koulutusten vaikuttavuus perustuu hänen käytännönläheiseen, energiseen ja organisaatioiden sekä osallistujien erityistoiveet huomioivaan tapaan kouluttaa – keskustelun ja vuorovaikutuksen tärkeyttä unohtamatta.

Totti-Karpela-kouluttaja-mielenrauha-koulutuspalvelut

Kustannukset

490€ + alv 24%.

Hinta sisältää kirjallisen koulutusmateriaalin, todistuksen sekä tarjoilut.

Mielenrauhan valikoimasta löytyy 10–30 minuutin videopohjaisia tietoiskuja koko henkilökunnalle, 1–2 tunnin webinaareja sekä 3–7 tunnin etäkoulutuksia. Tietoiskuista ja lyhyistä webinaareista voidaan tehdä myös tallenne asiakkaan sisäiseen käyttöön kevään ajaksi. Hinnat alkaen 900 € + alv.

Ota yhteyttä

Haluatko tietää lisää koulutuksesta Puhe-judo™ 1: Peruskurssi - haastavien ja tunnepitoisten asiakastilanteiden hallinta vuorovaikutuksen keinoin? Täytä yhteystietosi, niin koulutuksen järjestäjä ottaa sinuun yhteyttä.

Mielenrauha Koulutuspalvelut Oy

Mielenrauha koulutuspalvelut Oy

Koulutusta haastaviin palvelu-, viestintä- ja vuorovaikutustilanteisiin

Mielenrauhan koulutuspalvelut Oy on alansa suurin koulutus- ja asiantuntijayritys, joka on teettänyt yli 1000 kartoitusta haastavista palvelu-, vuorovaikutus-, ja poikkeustilanteista organisaatioissa. Yritys auttaa organisaatioita kehittämään ihmisten aiheuttamien sisäisten ja ulkoisten haasteiden sekä poikkeustilanteiden hallintaa. Mielenrauhalla jokaisesta koulutuksesta on saatavilla erilaisia...


Lue lisää kouluttajasta Mielenrauha Koulutuspalvelut Oy ja katso koulutustarjonta täältä

Yhteystiedot

Mielenrauha Koulutuspalvelut Oy

PL 112
00140 Helsinki

 Näytä puhelinnumero
www.mielenrauha.com Linkki kotisivulle

Arvioinnit

Keskiarvo: 4,4

Perustuu 338 arviointiin

Koulutukseen osallistunut
(5)
Aivan mahtava koulutus, tästä irtosi todella paljon. Erityisesti mieleen oli konkreettiset esimerkit. Osasit kertoa asioista todella mielenkiintoisesti; harvoin istuu 7 tuntia mielellään koulutuksissa luokkatilassa :)
Koulutukseen osallistunut
(5)
Koulutukseen osallistunut
(5)
Kiitos hyvästä koulutuksesta :)
Arvioinnit
Arvioinnit
(4,3)
Perustuu 338 arviointiin
Näytä koulutuksen arvioinnit
Arvioinnit kouluttajasta
(4,4)
Perustuu 1356 arviointiin
Näytä kouluttajan kaikki arvioinnit
Yhteydenotto

Saadaksesi lisätietoa aiheesta Puhe-judo™ 1: Peruskurssi - haastavien ja tunnepitoisten asiakastilanteiden hallinta vuorovaikutuksen keinoin täytä seuraavat tiedot:

Saatat olla kiinnostunut myös näistä: