...

Liiketoiminnan koulutus mahdollistaa liiketoiminnan kehittämisen

Liiketoiminnan koulutuksista saat uusia näkökulmia yrittäjyyteen ja vauhtia johtajan tai asiantuntijan urallesi. Liiketoiminnalla tarkoitetaan ammattimaista kaupallista tai teollista toimintaa, jolla pyritään ansaitsemaan rahaa ja/tai ylläpidetään jotain toimintaa.

Liiketoiminnan koulutukset tarjoavat niin yrittäjille, johtajille kuin toimihenkilöille ja asiantuntijoillekin mahdollisuuden kehittää omaa liiketoimintaosaamistaan eri aloilla. Koulutukset käsittelevät monipuolisesti liiketoiminnan eri osa-alueita ja antavat uutta osaamista uralla kehittymiseen tai yrityksen kasvattamiseen eri toimialoilla.

Mistä osa-alueista liiketoiminta koostuu?

Liiketoiminnan perinteisiä osa-alueita ovat:

• rahoitus
  • johtaminen
  • markkinointi
  • laskentatoimi
  • kansantalous ja
  • yritysjuridiikka.

Uudempana mukaan ovat tulleet:

• verkottuminen
  • kansainvälisen liiketoiminnan kehittäminen ja
  • kaupallistaminen.

Nykyään menestyksekkään yritystoiminnan edellytyksenä ovat myös verkosto- ja kumppanuusosaaminen sekä yritysten ja yhteisöjen yhteiskunnallinen vastuunhallinta sekä muut eettiset kysymykset.

Miksi osallistua liiketoiminnan koulutukseen?

Kehittämällä omaa liiketoimintaosaamistasi opit esimerkiksi asemoimaan liiketoimintaa paremmin, rakentamaan verkostoja liiketoiminnan tueksi sekä tunnistamaan tuotteen tai palvelun käytön prosessit.

Liiketoimintaosaamista on muun muassa kyky saada ideat sekä tutkimus- ja kehitystyö osaksi innovaatio- ja osaamisketjua ja jalostaa ne asiakkaiden tarpeet täyttäviksi kaupallisiksi palveluiksi sekä tuotteiksi.

Liiketoiminnan koulutus voi käsitellä esim.

• Liiketoiminnan riskienhallintaa
  • Kansainvälistä liiketoimintaa
  • Yrittäjyyttä
  • Tuotekehitystä
  • Uusia innovaatioita
  • Hankintoja / ostotoimintaa

Vastaa kansainvälistymisen asettamiin vaatimuksiin

Globalisaatio on johtanut siihen, että yritykset toimivat nykyään yhä useammin kansainvälisissä olosuhteissa. Kansainvälinen ympäristö vaatii liiketoiminnan osaajalta erilaisia taitoja, kuten globaalien liiketoimintaympäristöjen tuntemusta, vieraiden kielten osaamista ja erilaisten kulttuurien tuntemista.

Kansainvälisen liiketoiminnan osaajan tulee tuntea myös kansainvälisen liiketoiminnan haasteet sekä hallita kansainväliset strategiat ja operaatiot. Kansainvälisen liiketoiminnan koulutus pureutuu usein ajankohtaisiin kysymyksiin jatkuvasti muuttuvassa ympäristössä.

Kansainvälisen liiketoiminnan koulutukset sopivat esimerkiksi vientipäälliköille, aluejohtajille, tuotepäälliköille ja yrittäjille.

Kiinnostaako merkonomin tutkinto?

Liiketalouden perustutkinto (merkonomi) on toisen asteen kaupan ja hallinnon alan perustutkinto. Liiketalouden perustutkinnon jälkeen sinulla on kattava käsitys siitä, mitä liiketalous on. Merkonomikoulutuksen voi suorittaa näyttötutkintona, joita toteutetaan aikuiskoulutusta järjestävissä oppilaitoksissa. Liiketoiminnan perustutkinto antaa hakukelpoisuuden korkeakouluopintoihin.

Liiketoiminnan perustutkinto järjestetään

• Myynnin ja markkinoinnin osaamisalalla
  • Asiakaspalvelun osaamisalalla
  • Taloushallinnon osaamisalalla
  • Yrittäjyyden osaamisalalla

Liiketoiminnan ammattitutkinto syventää liikentoimintaosaamistasi

Liiketoiminnan ammattitutkintoon toisen asteen ammatillinen tutkinto, joka sopii jatkokoulutukseksi liiketoiminnan perustutkinnon käyneille. Liiketoiminnan ammattitutkinto sopii myös niille, joilla on jo työkokemusta liiketoiminnan alalla. Liiketoiminnan ammattitutkinto sopii suoritettavaksi oman työn ohella esimerkiksi oppisopimuksella. Tutkinnossa syvennät liiketoiminnan osaamistasi sinua kiinnostavalla liiketoiminnan alueella. Liiketoiminnan ammattitutkinto antaa hakukelpoisuuden korkeakouluopintoihin.

Liiketoiminnan erikoisammattitutkinto valmistaa liiketoiminnan vaativiin tehtäviin

Liiketoiminnan erikoisammattitutkinto on toisen asteen ammatillinen tutkinto niille, joilla on jo työkokemusta liiketoiminnan alata. Tutkinto sopii esimerkiksi kaupan alalla asiantuntija- tai esihenkilö- tai kehittämistehtävissä toimiville. Liiketoiminna erikoisammattitutkinto sopii suoritettavaksi oman työn ohella esimerkiksi oppisopimuskoulutuksena. Tutkinnossa omaa liiketoiminnan osaamista voi syventää haluamallaan liiketoiminnan alueella. Liiketoiminnan erikoisammattitutkinto antaa hakukelpoisuuden korkeakouluopintoihin.

Valitse liiketoiminnan kurssi liiketalousosaamisen täsmätarpeisiin

Liiketoiminnan koulutus ei tarkoita vain liiketoiminnan tutkintoja. Koulutus.fistä löydät tutkintojen lisäksi lyhyempiä kursseja liiketoimintaosaamisen kehittämiseen. Suodata hakua ja löydät kursseja seuraavista kategorioista:

• Hallitustyöskentely
  • Hankinta / Ostotoimi