Valitse sivuston käyttötapa: Mobiili

Asiakaslähtöinen myyntikoulutus johdolle ja asiantuntijoille

Nurmi Consulting Oy
Yhteenveto
2 päivää
Pyydä tarjous
Sopimuksen mukaan
   
Useita paikkakuntia
Räätälöity / Asiakaskohtainen koulutus

Asiakaslähtöinen myyntikoulutus johdolle ja asiantuntijoille

Asiakaslähtöinen myynti johdolle ja asiantuntijoille

Onko myyntinne ajautunut kuolleeseen laaksoon?

Rakkaalla lapsella on monta nimeä: konsultoiva myynti, ratkaisumyynti, vuorovaikutusmyynti tai vaikkapa opastava myynti. Vaikka tarinan mukaan amerikkalaiset myyntimiehet ovat niin hyviä, että he myyvät mitä vaan ja kelle vaan, ei se pidä paikkaansa. Todellisuudessa koko vaativan myynnin juju on siinä, ettei yritetä myydä beduiinille hiekkaa tai eskimolle lunta, vaan kuunnellaan asiakasta.

Asiakaslähtöisyys on asia, josta kaikki puhuvat, mutta harvat toteuttavat loppuun asti. Suomalaisessa myyntikulttuurissa kuljetaan yleensä tuote tai palvelu edellä. Tämä ei kuitenkaan riitä, vaan tarvitaan asiakaslähtöistä myyntiä!

Korvat auki asiakkaan suuntaan

Asiakaslähtöinen myynti on systemaattista toimintaa, jossa myyjä tekee valmistelevat työt kunnolla ja etsii tuotteille tai palveluille sellaiset asiakkaat, joille on erityisen paljon hyötyä niistä. Tämän jälkeen myyjä pitää yllä kontaktia, hoitaa neuvottelut, auttaa asiakasta koko prosessin ajan ja lopulta solmii kaupan siten, että asiakas on tyytyväinen myös lopputulokseen.

Yleensä kaikki B-to-B kauppa on tällaista ja myös hyvin monet kuluttajakaupan myyntitapahtumat noudattavat samoja lainalaisuuksia. Kuluttaja-asiakkaalle arvokkaat ostotapahtumat (hinnan tai muun syyn takia) vaativat myyjältä syvää palveluasennetta, jotta myös ostaja voittaa kaupassa, ei pelkästään myyjä!

Myynti on yrityksissä kaikkien asia

Johdon ja asiantuntijoiden myyntivalmennus (2 pv), perehdyttää johdon ja asiantuntijat ymmärtämään asiakaslähtöisen myynnin prosessin, sen mahdollisuudet ja vaatimukset yritykselle. Yksinkertaistettuna tämä myyntikoulutus käy läpi prosessin ja systemaattisen lähestymistavan asiakaslähtöiseen myyntiin. Koulutuksessa perehdytään aiheeseen saksalaisella perinpohjaisuudella ja systemaattisuudella.

Kurssilla käsitellään seuraavia asioita:

  • Asiakkaan kuunteleminen ja ymmärtäminen
  • Pitkäaikaisten asiakassuhteiden luominen
  • Todellisen kontaktin saavuttaminen
  • Kontaktin positiivinen ylläpito
  • ”Ensimmäisenä mielessä” -aseman saavuttaminen
  • Kontaktien jatkuva seuranta
  • Myyntiesitysten tekeminen ja esittäminen
  • Tarvittavat myyntimateriaalit
  • Asiakaslähtöisen myynnin esittely
  • Parhaiden asiakkaiden löytäminen
  • Epäonnistumisen syyt asiakasvalinnoissa
  • Aktiivinen ja passiivinen prospektointi
  • Puhelimessa toimiminen
  • Informaation kerääminen asiakkaalta
  • Asiakkaiden validointi
  • Clousaamis-strategiat ja -tekniikat
  • Vastalauseiden ja kysymysten käsittely
  • Vastalauseiden ja kysymysten todellisen merkityksen ymmärtäminen
  • 29 yleisintä vastalausetta
  • Miten myyjä voi toimia ongelmanratkaisijana
  • Suunnitellut vastaukset
  • Tavoitteiden asetannan tärkeys
  • Tavoite strategiat
  • Myynnin ja sen resurssien budjetointi käytännössä
    • Tarpeet ja haluamiset
    • Etenemisen suunnittelu
  • Ajanhallinta myynnissä
  • 30 päivän etenemissuunnitelma
  • Suorituksen arviointi

Kiinnostuitko koulutuksesta?

Jos haluat lisätietoa aiheesta Asiakaslähtöinen myyntikoulutus johdolle ja asiantuntijoille, klikkaa alta ja täytä yhteydenottolomake. Kysymyksesi lähetetään suoraan kouluttajalle.

Kohderyhmä

Tämä asiakaslähtöisen myynnin koulutus on suunnattu ammattilaisille, jotka ovat tavalla tai toisella tekemisissä asiakaslähtöisen myynnin kanssa. Tällaisia asiantuntijoita ovat esimerkiksi: yrityksen johto, tuotepäälliköt, asiakaspalveluhenkilöstö, tekninen tuki, markkinointi ja monet suunnittelijat.

Kouluttaja

Kari NurmiLisätietoja antaa kouluttaja Kari Nurmi. Ota yhteyttä!

Nurmi on koulutukseltaan juristi ja eMBA. Viimeiset yli 10 vuotta hän on toiminut vaativissa yritysten muutoshankkeissa, yleensä vetäjänä. Hankkeissa on parannettu aina myyntiä.

Ota yhteyttä

Haluatko tietää lisää koulutuksesta Asiakaslähtöinen myyntikoulutus johdolle ja asiantuntijoille? Täytä yhteystietosi, niin koulutuksen järjestäjä ottaa sinuun yhteyttä.

Nurmi Consulting Oy

Nurmi Consulting Oy

Muutos parempaan koulutuksella

Nurmi Consulting tarjoaa myynnin ja johtamisen koulutuksia lähi-, etä- tai yhdistelmäkoulutuksina. Koulutukset ovat aina käytännöllisiä ja kustannustehokkaita. Nurmi Consulting Oy tarjoaa ainutlaatuista asiakaslähtöistä myyntikoulutusta sekä myyjille että muille ammattilaisille, jotka ovat asiakaslähtöisen myynnin kanssa tekemisissä. Koulutukset on testattu tuhansilla osallistujilla...


Lue lisää kouluttajasta Nurmi Consulting Oy ja katso koulutustarjonta täältä

Yhteystiedot

Nurmi Consulting Oy

Mustanniementie 17 b 1
00760 Helsinki

 Näytä puhelinnumero
www.nurmiconsulting.fi

Arvioinnit
Arvioi tämä koulutus ensimmäisenä.
Yhteydenotto

Saadaksesi lisätietoa aiheesta Asiakaslähtöinen myyntikoulutus johdolle ja asiantuntijoille täytä seuraavat tiedot:

Tämäkin voisi kiinnostaa sinua...

Hurraamme sinun tiimisi puolesta!

Maailma on täynnä upeita tuotteita ja palveluita. On asiakaskokemuksesta kiinni, mitkä erottuvat joukosta. Myynnin ja asiakastyön pulmiin saat apua Brikin valmennuksista.