Haullasi ei valitettavasti löytynyt yhtään tulosta, tee Uusi haku

NLP-koulutus tehostaa vuorovaikutustaitoja ja työtuloksia

Oletko koskaan ajatellut, että ajatteluasi muuttamalla muutat myös omaa olemustasi? Domino-efektin lailla oma ajattelusi ja olotilasi heijastuu ulospäin ja vaikuttaa myös muihin.

Omien ajattelurakenteiden muuttaminen saattaa näin ollen olla ratkaisevassa roolissa erityisesti työelämässä. Aktiivisella itsensä kehittämisellä ja vanhoja ajatusrakenteita uudistamalla parannat vuorovaikutustasi ja kykenet ymmärtämään myös muiden ajattelua tehokkaammin.

Mitä on NLP?

NLP-koulutus pyrkii kehittämään eri alojen ammattilaisten tehokkuutta ja ihmistuntemusta sen tärkeimmän – oman mielen ja toiminnan – kautta. NLP on lyhenne englannin kielen sanoista neuro-linguistic programming. Suomeksi NLP:tä voidaan kutsua neurolingvistiseksi ohjelmoinniksi. Neurolingvistinen ohjelmointi on Richard Bandlerin ja John Grinderin 1970-luvulla kehittämä psykologian lähestymistapa, jossa pyritään parempien vuorovaikutustaitojen ja tehokkaamman oppimisen saavuttamiseen NLP-koulutuksen kautta.

Bandler ja Grinder aloittivat NLP-mallin rakentamisen tutkimalla ja kartoittamalla eri aloilla menestyneiden ammattilaisten toimintatapoja ja käytöstä. Kartoituksen tuloksena syntyi NLP-koulutus, jonka mukaan menestyneiden henkilöiden käyttämät tekniikat ovat jokaisen ulottuvissa.

NLP-koulutus sopii monien alojen ammattilaisille

NLP-koulutus korostaa, että käytännön kokemuksen kautta opittuja kieli-, ajattelu- ja toimintamalleja on mahdollista tietoisesti muokata erilaisten harjoitusten kautta. Harjoittelulla voidaan muun muassa vaikuttaa omiin ajattelumalleihin ja tunnetiloihin, poistaa haitallisia uskomuksia ja ajatusrakenteita sekä asettaa ja saavuttaa parempia tavoitteita.

Itsensä kehittymisestä hyötyy jokainen, mutta NLP-koulutus on erityisen suositeltavaa työelämän osaajille.

NLP-koulutuksen harjoituksista on todennettua hyötyä erityisesti johtamisen, opetuksen sekä myynnin ja markkinoinnin ammattilaisille. Koulutuksen avulla parannat vuorovaikutustaitojasi, jolloin pystyt luomaan paremman kontaktin asiakkaaseen tai oppilaaseen. Syvemmän kontaktin ja eri ajattelumallien tehokkaamman ymmärtämisen avulla pystyt myös paremmin valitsemaan juuri kohderyhmällesi sopivan markkinointi-, opetus- tai johtamistyylin.

Usein kysytyt kysymykset

• Richard Bandlerin ja John Grinderin 1970-luvulla kehittämä psykologian lähestymistapa ja toimintamalli, joka auttaa ihmisiä kehittämään osaamistaan. Lyhenne NLP tulee englannin kielen sanoista neuro-linguistic programming. Suomeksi NLP:tä voidaan kutsua neurolingvistiseksi ohjelmoinniksi.

• NLP Practitioner on ensimmäinen NLP-koulutusaste. NLP Practioner -koulutus sisältää kaikki NLP:n keskeiset perusmallit, -menetelmät, -taidot ja tekniikat.