Google Analytics 4 viestijälle

Mistä tiedät, onko viestintäsi vaikuttavaa? Miten web-analytiikkaa voidaan hyödyntää viestinnässä? Google Analytics on digiviestijän salainen ase: sen avulla näet tarkalleen, mitä kävijät tekevät sivustollasi, säädät viestintää ja markkinointia sen mukaan sekä mittaat viestinnän vaikuttavuutta!
Google Analytics 4 tulee tulevaisuudessa korvaamaan Universal Analyticsin. Tässä koulutuksessa pääset nostamaan analytiikkaosaamistasi ja opit, kuinka saat Google Analyticsin uudesta versiosta kaiken irti. Osallistuminen ei edellytä erityistä lähtötasoa puoleltasi tai Google Analytics 4:n valmista asennusta tietokoneellasi. Vaikka et itse analytiikkaa tekisikään, kurssin jälkeen tiedät mistä puhutaan!
Koulutuksen hyödyt
- Koulutuspäivässä opit mittaamaan viestintääsi
- Opit näkemään, mihin kanaviin ja sisältöihin kannattaa panostaa
- Tunnistat viestintääsi muodostuneet pullonkaulat ja oivallat keinot avata ne
- Osaat tutkia käyttäjien toimintaa organisaatiosi sivustolla, jotta näet muun muassa mihin asiakkaan tie pysähtyy ja millä sivuilla on eniten kävijöitä
- Opit segmentoimaan käyttäjiä, jotta osaat tarjota kullekin ryhmälle, mitä he tarvitsevat
- Opit, miten seuraat viestinnän tehokkuutta, jolloin näet nopeasti, millainen viestintä toimii parhaiten
Huomioithan, että tarvitset koulutuspäivässä omaa tietokonetta sekä google-tilin harjoitusten tekemiseen.
Kiinnostuitko koulutuksesta?
Jos haluat lisätietoa aiheesta Google Analytics 4 viestijälle, klikkaa alta ja täytä yhteydenottolomake. Kysymyksesi lähetetään suoraan koulutuksen järjestäjälle.Seuraavat toteutukset
Kohderyhmä
Tämä koulutus on viestintäammattilaiselle, joka:
- haluaa tietää, mitkä kanavat ja sisällöt toimivat parhaiten
- ei ole varma, miksi sivusto ei toimi toivotusti, vaikka sillä on kävijöitä
- on aina halunnut osata analytiikan seurantaa, mutta tarvitsee tukea käytännön osaamiseen
Aikataulu
24.8.2023 09:00 – 15:30
Koulutuspäivän sisältö
9.00–9.30 Web-analytiikan perusteet
- Mitä on web-analytiikka?
- Miten seurannat toimivat käytännössä?
- Mitkä muut työkalut täydentävät Analyticsia?
9.30–10.00 Google Analytics 4:n perusteet viestijälle
- Analytiikan peruskäsitteet ja mikä siinä on oleellista viestijälle
- Miten Google Analytics 4 asennetaan oikein ja miten vältetään tyypilliset asennusvirheet?
- Miten käyttöoikeuksia hallitaan turvallisesti?
10.00–10.15 Tauko
10.15–11.00 Google Analytics 4:n käyttöliittymä käytännössä
- Käyttöliittymään perehtyminen ja työkalun tärkeimmät osa-alueet viestijälle
11.00–11.45 Sisältöjen, markkinoinnin ja viestintäkanavien seuraaminen
- Kanavien ja kampanjoiden seuraaminen: URL Builderin käyttö
- Facebook-mainonnan seuraaminen auto-tagging-ominaisuudella
- Harjoitustehtävä
11.45–12.45 Lounas
12.45–14.15 Sivustovierailijoiden analysointi ja käyttäytyminen
- Sisällöt: Mitä sisältöjä sivuston vierailijat lukevat? Mitkä sivut ovat saaneet paljon katseluita?
- Asiakaspolkujen tutkiminen
- Yleisöanalyysin tekeminen
- Harjoitus yleisöjen ja segmenttien luomisesta
14.15–14.30 Tauko ja keskustelua
14.30–15.00 Tulosten mittaaminen ja tavoitteet
- Viestinnän vaikuttavuuden seuraaminen ja mittaaminen
- Tapahtumaseurannat ja tavoitteiden mittaaminen
- Minkälaisia asioita kannattaa seurata tavoitteena
- Tulosseuranta käytännössä
15.00–15.15 GDPR, Safari ja Google Analytics
- Kuinka ottaa GDPR ja käyttäjien suostumus huomioon
15.15–15.30 Yhteenveto, kysymyksiä & vastauksia
Koulutuspaikka
ProComin toimisto / Online
Koulutus järjestetään mahdollisuuksien mukaan hybriditoteutuksena siten, että online-osallistuminen on aina mahdollinen. Luokkahuonetoteutus arvioidaan hyvissä ajoin jokaisen koulutuspäivän osalta erikseen. Voit kertoa oman toiveesi osallistumistavasta ilmoittautumislomakkeella ja ProCom vahvistaa aina erikseen toteutuksen.
Kouluttaja
Tommi Pohjola, Senior Consultant, Hopkins Oy
Google Analytics 4 -kouluttaja Tommi Pohjola on intohimoinen web-analyytikko, jolla kokemusta niin pienten kuin suurien verkkosivustojen mittaamisen suunnittelusta sekä toteuttamisesta. Konsultointityönsä lisäksi Tommi kouluttaa ja sparraa viestinnän sekä markkinoinnin ammattilaisia siinä, että verkkosivuilta seurataan luotettavasti oikeita asioita ja, että tätä tietoa myös hyödynnetään liiketoiminnassa sekä sivuston kehityksessä.
Kustannukset
Luokkahuonekoulutus (osallistuja paikan päällä)
495 eur jäsen / 655 eur ei-jäsen
Online-koulutus (osallistuja etäyhteydellä)
355 eur jäsen / 525 eur ei-jäsen
*hintoihin lisätään alv-osuus 24 %.
Mikäli koulutuspäivään osallistuu organisaatiostasi kaksi henkilöä tai useampi osallistuja, saavat kaikki koulutuksen hinnasta 10 % alennuksen. Alennusta ei voi yhdistää muihin alennuksiin.
Huom. Mikäli suoritat Digitaalisen viestinnän koulutuskokonaisuutta, sisältyy koulutuspäivä kokonaisuutesi hintaan. Koulutuskokonaisuus -osallistujien lisäosallistujat:
- Yksilöosallistujan lisäosallistuja: Saman organisaation lisäosallistujat saavat 10 % alennuksen yksittäisen päivän normaalihinnasta (ei yhdistettävissä muihin alennuksiin, alennus koskee vain lisäosallistujia).
- Organisaatio-osallistumisen lisäosallistuja: Organisaatio saa lisäosallistujat koulutuspäiviin -50 % hinnalla yksittäisen päivän normaalihinnasta (ei yhdistettävissä muihin alennuksiin, alennus koskee vain lisäosallistujia)
Ota yhteyttä
ProCom – Viestinnän ammattilaiset ry
ProCom on yhteiskunnallisesti vaikuttava viestinnän ammattilaisten järjestö – verkosto, kehittäjä ja media. ProCom toimii jäsentensä osaamisen kehittäjänä, yhteistyöfoorumina ja alan vaikuttajana. Jäseninä on noin 2 600 viestinnän parissa työskentelevää ammattilaista – asiantuntijoita, viestintäpäälliköitä, viestintäjohtajia, viestintäalan yrittäjiä ja konsultteja, jotka työskentelevät...
Lue lisää kouluttajasta ProCom – Viestinnän ammattilaiset ry ja katso koulutustarjonta täältä