Kestävyystyön tulevaisuus: Ennakointi ja trendit
Luontokato, ilmastokriisi ja sosiaalinen eriarvoisuus haastavat meidät pohtimaan syvällisten systeemisten muutosten tarvetta ja etsimään uudenlaista – uudistavaa – ajattelua ja johtamista. Viestinnällä on merkittävä rooli tämän muutosmatkan vauhdittamisessa. Perehdymme koulutuspäivässä ekologisten ja sosiaalisten multikriisien juurisyihin. Pohdimme, millaisia muutoksia tarvitaan sekä ajatusmalleissa että johtamisessa ja viestinnässä, jotta yrityksistä ja organisaatioista sekä niissä työskentelevistä ihmisistä voisi tulla planetaarisia muutosagentteja.
Koulutuspäivä
Elämme multikriisin aikaa. Luontokato, ilmastokriisi ja sosiaalinen eriarvoisuus haastavat meidät pohtimaan syvällisten systeemisten muutosten tarvetta ja etsimään uudenlaista – uudistavaa – ajattelua ja johtamista. Yrityksillä ja organisaatioilla on mahdollisuus olla osa uudistavaa taloutta, mikäli ne kykenevät siirtymään lineaarisen ”kahmimistalouden” toimintamalleista luontoa ja ihmisten hyvinvointia elvyttäviin ja ylläpitäviin malleihin. Viestinnällä on merkittävä rooli tämän muutosmatkan vauhdittamisessa.
Perehdymme koulutuspäivässä ekologisten ja sosiaalisten multikriisien juurisyihin. Pohdimme, millaisia muutoksia tarvitaan sekä ajatusmalleissa että johtamisessa ja viestinnässä, jotta yrityksistä ja organisaatioista sekä niissä työskentelevistä ihmisistä voisi tulla planetaarisia muutosagentteja.
Puolen päivän koulutus sisältää ennakkotehtävän, alustuksen sekä ryhmä- ja yksilötehtävien lisäksi case-organisaation puheenvuoron.
Kohderyhmä
Tämä koulutus on suunniteltu viestinnän ammattilaiselle, joka haluaa oppia lisää vastuullisuusajattelusta sekä yritysvastuun teemoista. Koulutus on vastuullisuusviestinnän koulutuskokonaisuutta, mutta toimii myös avoimena koulutuksena kaikille, jotka haluavat syventää osaamistaan vastuullisuusteemoihin viestinnän näkökulmasta.
Aikataulu
Kello 9.00–10.30 Vastuullisuudesta kestävyysajattelun kautta uudistavaan johtamiseen
- Ennakkotehtävän purku
- Case
Tauko
Kello 10.45–12.30 Polku kohti uudistavaa: esteiden ja hidasteiden tunnistaminen
- Meidän organisaatiomme ja toimialamme rooli uudistavan ajattelun, johtamisen ja viestinnän levittämisessä
- Pari- tai ryhmätyöskentely
- Yhteenveto ja päivän lopetus
Koulutuspaikka
Koulutus järjestetään mahdollisuuksien mukaan hybriditoteutuksena siten, että online-osallistuminen Zoomissa on aina mahdollinen. Luokkahuonetoteutus arvioidaan hyvissä ajoin jokaisen koulutuspäivän osalta erikseen. Voit kertoa oman toiveesi osallistumistavasta ilmoittautumislomakkeella ja ProCom vahvistaa aina erikseen toteutuksen.
Kouluttaja
Sari Kuvaja on Third Rockin kehitysjohtaja. Hänellä on lähes 30 vuoden kokemus vastuullisen liiketoiminnan sekä vastuullisuusviestinnän ja -raportoinnin kehittämisestä konsulttina, valmentajana ja kirjoittajana.
Kustannukset
Luokkahuonekoulutus (osallistuja paikan päällä)
255 eur jäsen / 345 eur ei-jäsen
Online-koulutus (osallistuja etäyhteydellä)
195 eur jäsen / 285 eur ei-jäsen
*hintoihin lisätään alv-osuus 25,5 %.
Mikäli koulutuspäivään osallistuu organisaatiostasi kaksi henkilöä tai useampi osallistuja, saavat kaikki koulutuksen hinnasta 10 % alennuksen. Alennusta ei voi yhdistää muihin alennuksiin.
Luokkahuonekoulutuksen edut:
- ProCom tarjoaa aamiaisen
- Verkostoituminen kollegoiden kanssa
- Toimistolta voi napata mukaan viestintäalan kirjallisuutta
- Sparrailu kollegojen ja kouluttajan kanssa
- Viihtyisät tilat Helsingin keskustassa
Seuraavat toteutukset
Ota yhteyttä
ProCom – Viestinnän ammattilaiset ry
ProCom on yhteiskunnallisesti vaikuttava viestinnän ammattilaisten järjestö – verkosto, kehittäjä ja media. ProCom toimii jäsentensä osaamisen kehittäjänä, yhteistyöfoorumina ja alan vaikuttajana. Jäseninä on noin 2 600 viestinnän parissa työskentelevää ammattilaista – asiantuntijoita, viestintäpäälliköitä, viestintäjohtajia, viestintäalan yrittäjiä ja konsultteja, jotka työskentelevät...
Lue lisää kouluttajasta ProCom – Viestinnän ammattilaiset ry ja katso koulutustarjonta täältä