Etsi koulutusta 👉

Strateginen viestintä ja mittaaminen

ProCom – Viestinnän ammattilaiset ry, paikassa Helsinki (+1 sijaintia)
Kesto
1 päivä
Hinta
595 - 695 EUR + alv 25,5 %
Seuraava toteutus
2 syyskuuta, 2025 (+2 toteutusta)
Toteutustapa
Lähiopetus, Etätoteutus
Kesto
1 päivä
Hinta
595 - 695 EUR + alv 25,5 %
Seuraava toteutus
2 syyskuuta, 2025 (+2 toteutusta)
Toteutustapa
Lähiopetus, Etätoteutus
alkaen 595 EUR + alv 25,5 % / osallistuja

Strateginen viestintä ja mittaaminen

Strateginen viestintä ja mittaaminen

Viestinnän strategisuus ja vaikuttavuuden mittaaminen ovat kehittyneet myönteiseen suuntaan viime vuosina. Ne kulkevatkin käsi kädessä. Siinä missä strateginen viestintä auttaa organisaatiota saavuttamaan tavoitteensa, todentaa vaikuttavuuden mittaaminen viestinnän pääsyä tavoitteisiinsa.  

Viestintä on vaikuttavaa silloin, kun se linjataan organisaation strategiasta. Vaikuttavalla viestinnällä on konkreettiset ja mitattavat tavoitteet. Koulutuspäivä antaa niin viestintäjohdolle, -tiimeille kuin viestijöille laajennetun näkökulman viestinnän mittaamiseen sekä käytännöllisiä työkaluja viestinnän vaikuttavuuden mittariston rakentamiseen. Selkeät tavoitteet ja hyvät mittarit auttavat organisaatiota saavuttamaan tavoitteensa. Päivän aikana käymme läpi myös organisaation viestinnän tilannekuvan tärkeyden ja avaamme, miten viestinnän vaikuttavuuden mittaaminen auttaa myös käytännön viestintätöiden organisointia. Organisaatioviestintä on edelleen usein paineista ja sirpaleista. Siksi on tärkeää keskittyä asioihin, joihin viestinnällä voi todella vaikuttaa.

Koulutuspäivän tarkoituksena on lisätä ymmärrystä viestinnän mittaamisesta ja sen perusperiaatteista. Päivä tarjoaa konkreettisia työkaluja vaikuttavuuden mittaamiseen ja sen kehittämiseen. Jokainen osallistuja pääsee myös pohtimaan oman organisaationsa mittareita ja saa tukea niiden rakentamiseen.

KOULUTUKSEN SISÄLTÖ

 Kello 9.00–10.00 

  • Strateginen viestintä
  • Viestinnän ja mittaamisen tilannekuva

Tauko

Kello 10.45–12.00 

  • Miksi mitata viestintää?
  • Mittaamisen harhakuvat
  • Perusperiaatteet ja harjoitus

Kello 12.00–13.00 Lounastauko

Kello 13.00–15.00

  • Case: Viestinnän strategiset tavoitteet ja mittarit
  • Harjoitus: Oman mittarin laatiminen

Kohderyhmä

Koulutus on tarkoitettu viestinnän johto- tai asiantuntijatehtävissä toimiville henkilöille ja tiimeille, jotka haluavat kytkeä viestinnän tiiviimmin organisaation strategiaan, vahvistaa liiketoiminnan ja viestinnän yhteyttä sekä kehittää viestinnän vaikuttavuutta.

Koulutuspaikka

Koulutus järjestetään mahdollisuuksien mukaan hybriditoteutuksena siten, että online-osallistuminen Zoomissa on aina mahdollinen. Luokkahuonetoteutus arvioidaan hyvissä ajoin jokaisen koulutuspäivän osalta erikseen. Voit kertoa oman toiveesi osallistumistavasta ilmoittautumislomakkeella ja ProCom vahvistaa aina erikseen toteutuksen.

Kouluttaja

Terttu Sopanen, KTM toimii johtavana konsulttina strategisen viestinnän toimisto Brunnen Communicationsissa. Tepa näkee viestinnän olennaisena osana yritysten liiketoimintaa ja johtamista. Viestinnällä edistetään organisaatioiden strategioiden toteuttamista, taktisia valintoja, työyhteisön arjen sujumista sekä yhteisöllisyyden ja organisaatiokulttuurin rakentumista. Tepalla on kahden vuosikymmenen kokemus viestinnän ja markkinoinnin johtotehtävistä, erityisesti muutosviestinnästä ja laajojen viestinnällisten uudistusten läpiviennistä eri organisaatioissa. Hänen ominta osaamistaan on johtamisviestinnän rakenteiden ja prosessien luominen. Tepa on myös Viestintäekonomien perustajajäsen.

Kustannukset

Luokkahuonekoulutus (osallistuja paikan päällä)

495 eur jäsen / 695 eur ei-jäsen

Online-koulutus (osallistuja etäyhteydellä)

395 eur jäsen / 595 eur ei-jäsen

*hintoihin lisätään alv-osuus 25,5 %.

Mikäli koulutuspäivään osallistuu organisaatiostasi kaksi henkilöä tai useampi osallistuja, saavat kaikki koulutuksen hinnasta 10 % alennuksen. Alennusta ei voi yhdistää muihin alennuksiin.

Seuraavat toteutukset

Tulossa 2 toteutusta

2 syyskuuta, 2025

  • Lähiopetus
  • Helsinki

2 syyskuuta, 2025

  • Etätoteutus
  • Verkossa

Ota yhteyttä

Ota yhteyttä

Haluatko tietää lisää koulutuksesta Strateginen viestintä ja mittaaminen? Täytä yhteystietosi, niin koulutuksen järjestäjä ottaa sinuun yhteyttä.

reCAPTCHA logo Tämä sivusto on suojattu reCAPTCHA:lla, ja Googlen tietosuojakäytäntö ja käyttöehdot ovat voimassa.
ProCom – Viestinnän ammattilaiset ry
Kasarmikatu 23 A 5
00130 Helsinki

ProCom – Viestinnän ammattilaiset ry

ProCom on yhteiskunnallisesti vaikuttava viestinnän ammattilaisten järjestö – verkosto, kehittäjä ja media. ProCom toimii jäsentensä osaamisen kehittäjänä, yhteistyöfoorumina ja alan vaikuttajana. Jäseninä on noin 2 600 viestinnän parissa työskentelevää ammattilaista – asiantuntijoita, viestintäpäälliköitä, viestintäjohtajia, viestintäalan yrittäjiä ja konsultteja, jotka työskentelevät...

Lue lisää kouluttajasta ProCom – Viestinnän ammattilaiset ry ja katso koulutustarjonta täältä

Sponsoroitu