Teemakoulutus: Sosiaalisen median strategia

Kuinka luoda sosiaalisen median strategiaa alati muuttuvassa mediaympäristössä? Tämän koulutuspäivän aikana keskustelemme muun muassa toimivista sisältökonsepteista, perehdymme kanavasuunnitteluun ja tuloksien mittaamiseen sekä social sellingiin. Osallistuja saa eteensä konkreettisia tehtäviä, joiden avulla työstämme oman organisaation strategisia suuntaviivoja.
Koulutuspäivä
Sosiaalisen median strategia ohjaa viestintää liiketoiminnallisten tavoitteiden ja mission pohjalta oikeaan suuntaan, mutta antaa liikkumatilaa ketterään kokeiluun. Sosiaalinen media luo oivan mahdollisuuden brändikokemuksen rakentamiseen, kunhan tavoitteet ja toimintatavat ovat selkeät ja yhtenäiset. Sosiaalisen median strategisella suunnittelutyöllä varmistetaan niin sisältöjen vaikuttavuus, kohderyhmien tavoittaminen sekä kotimaassa että kansainvälisesti kuin myös sisältöjen jakelun tehokkuus.
Sosiaalisen median viestinnästä oppii jatkuvasti sitä tehdessään. Muutoksia tapahtuu toimintaympäristössä niin nopeasti, että strategia ei voi olla staattinen paperi, vaan sen tulee elää ja kehittyä toimintaympäristön muuttuessa. Omasta tekemisestä voi oppia tuloksia ja dataa analysoiden ja niihin proaktiivisesti reagoiden.
Tässä koulutuspäivässä syvennytään sosiaalisen median strategiseen suunnitteluun ja käydään läpi, miten luodaan sosiaalisen median strategia, joka antaa konkreettiset edellytykset tehokkaan sosiaalisen median viestinnän toteutukselle. Teemme päivän aikana tehtäviä, joilla työstämme oman organisaation strategisia suuntaviivoja.
Aikataulu
Kello 9‒12
- Sosiaalisen median strategia
- Sisällöt: sisältöjen konseptointi, sisältöpolkuajattelu ja tone-of-voice
- Kanavasuunnittelu: tavoitteet, kohderyhmät, pääviestit
- Orgaanisen ja maksetun sisällön suhde ja tavoitteet
Kello 12‒13 Lounastauko
Kello 13‒15
- Vastuut ja suunnitelmallinen sisällöntuotannon prosessi
- Mittarit: KPI-mittarit kanavakohtaisesti – perustana nykytilanteen analyysi
- Social selling ja työntekijälähettilyys: johdon, myynnin ja asiantuntijoiden rooli
Koulutuspaikka
Koulutus järjestetään online-toteutuksena Zoomissa.
Kouluttaja
Sari Sohlstöm, Strategist, LM Someco Oy
Sari Sohlström on strategiseen viestintään ja sisältömarkkinointiin erikoistunut strategi, jonka intohimona on herätellä organisaatioita dialogiin ja vaikuttavaan viestintään. Ja koska erityisesti sosiaalisen median voima on verkostoissa ja vuoropuhelussa, hän valmentaa ja aktivoi myös organisaatioiden johtoa, myyntiä ja asiantuntijoita hyödyntämään sosiaalista mediaa osana modernia työnkuvaa.
Kustannukset
Online-koulutus (osallistuja etäyhteydellä)
395 eur jäsen / 595 eur ei-jäsen
*hintoihin lisätään alv-osuus 25,5 %.
Mikäli koulutuspäivään osallistuu organisaatiostasi kaksi henkilöä tai useampi osallistuja, saavat kaikki koulutuksen hinnasta 10 % alennuksen. Alennusta ei voi yhdistää muihin alennuksiin.
Seuraavat toteutukset
Ota yhteyttä
ProCom – Viestinnän ammattilaiset ry
ProCom on yhteiskunnallisesti vaikuttava viestinnän ammattilaisten järjestö – verkosto, kehittäjä ja media. ProCom toimii jäsentensä osaamisen kehittäjänä, yhteistyöfoorumina ja alan vaikuttajana. Jäseninä on noin 2 600 viestinnän parissa työskentelevää ammattilaista – asiantuntijoita, viestintäpäälliköitä, viestintäjohtajia, viestintäalan yrittäjiä ja konsultteja, jotka työskentelevät...
Lue lisää kouluttajasta ProCom – Viestinnän ammattilaiset ry ja katso koulutustarjonta täältä