Teknologian rooli sidosryhmien analysoinnissa ja kohdennetussa viestinnässä

Miten käyttää tekoälyä sidosryhmäanalyyseissa ja ymmärryksen jalostamisessa viestinnän tarpeisiin? Kuinka yhdistämme inhimillisen empatian ja teknologian parhaat puolet vaikuttavan viestinnän rakentamisessa? Tekoäly on korvaamaton tukiäly viestinnälle ymmärryksen analysoinnissa ja kohdennetussa viestinnässä. Tässä koulutuksessa tutkimme, millaisia uusia mahdollisuuksia se tarjoaa viestijälle.
Koulutuspäivä
Vaikuttava viestintä perustuu sidosryhmien tarpeiden ja tunteiden ymmärrykseen. Se ei aina ole helppoa, vaikka organisaatiossa kerättäisiinkin runsaasti tietoa. Datamassoista on kyettävä löytämään olennainen ja jalostamaan se kiinnostavaksi viestinnäksi.
Tekoäly on korvaamaton tukiäly viestinnälle ymmärryksen analysoinnissa ja kohdennetussa viestinnässä. Tässä koulutuksessa tutkimme, millaisia uusia mahdollisuuksia se tarjoaa viestijälle.
Koulutuksen sisältö
- Viestinnän palvelumuotoilu ja tekoälykäs viestintä: Kuinka yhdistämme inhimillisen empatian ja teknologian parhaat puolet vaikuttavan viestinnän rakentamisessa?
- Tekoäly sidosryhmäymmäryksen analysoinnissa: Miten käyttää tekoälyä sidosryhmäanalyyseissa ja ymmärryksen jalostamisessa viestinnän tarpeisiin?
- Synteettiset yleisöt: Mitä ne ovat ja miten niitä voi hyödyntää viestinnän kohderyhmäkeskeisessä suunnittelussa sekä viestien testauksessa?
- Tuoreet case-esimerkit: Mitä voimme oppia muiden kokemuksista?
Koska teknologia kehittyy nopeaa vauhtia, kouluttaja täydentää ohjelmaan koulutuksessa esiteltävät caset elokuussa 2025. Koulutuksesta rakennetaan näin ajankohtainen, osallistava ja käytännönläheinen.
Koulutus sisältää kevyen ennakkokyselyn, jolla kouluttaja selvittää osallistujien tietotason.
Kohderyhmä
Koulutus sopii parhaiten viestinnän ammattilaisille, jotka jo käyttävät tekoälyä osana työtään. Koulutukseen voi osallistua myös, vaikka ei olisi vielä tekoälyä työssään käyttänyt.
Koulutuspaikka
Koulutus järjestetään mahdollisuuksien mukaan hybriditoteutuksena siten, että online-osallistuminen Zoomissa on aina mahdollinen. Luokkahuonetoteutus arvioidaan hyvissä ajoin jokaisen koulutuspäivän osalta erikseen. Voit kertoa oman toiveesi osallistumistavasta ilmoittautumislomakkeella ja ProCom vahvistaa aina erikseen toteutuksen.
Kouluttaja
Salla Syrman on viestintätoimisto Kaiun osakas ja vanhempi viestintäkonsultti. Hän toimii myös yhtenä ProComin Valmentajaverkoston puheenjohtajista. Salla aloitti tekoälyn hyödyntämisen viestinnässä syksyllä 2022, ensimmäisten viestijöiden joukossa Suomessa. Siitä lähtien hän on aktiivisesti kehittänyt tekoälyavusteista viestintää, niin käytännön tasolla kuin strategisesta näkökulmasta Kaiun johtoryhmän jäsenenä ja markkinointijohtajana. Hän on valmentanut sekä kaikulaisia että lukuisten muiden organisaatioiden työntekijöitä innostumaan tekoälyn mahdollisuuksista.
Kustannukset
Luokkahuonekoulutus (osallistuja paikan päällä)
495 eur jäsen / 695 eur ei-jäsen
Online-koulutus (osallistuja etäyhteydellä)
395 eur jäsen / 595 eur ei-jäsen
*hintoihin lisätään alv-osuus 25,5 %.
Mikäli koulutuspäivään osallistuu organisaatiostasi kaksi henkilöä tai useampi osallistuja, saavat kaikki koulutuksen hinnasta 10 % alennuksen. Alennusta ei voi yhdistää muihin alennuksiin.
Huom. Mikäli suoritat Tekoälykkään viestinnän koulutuskokonaisuutta, sisältyy koulutuspäivä kokonaisuutesi hintaan. Koulutuskokonaisuuden osallistujien lisäosallistujat:
- Yksilöosallistujan lisäosallistuja: Saman organisaation lisäosallistujat saavat 10 % alennuksen yksittäisen päivän normaalihinnasta (ei yhdistettävissä muihin alennuksiin, alennus koskee vain lisäosallistujia).
- Organisaatio-osallistumisen lisäosallistuja: Organisaatio saa lisäosallistujat koulutuspäiviin -50 % hinnalla yksittäisen päivän normaalihinnasta (ei yhdistettävissä muihin alennuksiin, alennus koskee vain lisäosallistujia)
Seuraavat toteutukset
Ota yhteyttä
ProCom – Viestinnän ammattilaiset ry
ProCom on yhteiskunnallisesti vaikuttava viestinnän ammattilaisten järjestö – verkosto, kehittäjä ja media. ProCom toimii jäsentensä osaamisen kehittäjänä, yhteistyöfoorumina ja alan vaikuttajana. Jäseninä on noin 2 600 viestinnän parissa työskentelevää ammattilaista – asiantuntijoita, viestintäpäälliköitä, viestintäjohtajia, viestintäalan yrittäjiä ja konsultteja, jotka työskentelevät...
Lue lisää kouluttajasta ProCom – Viestinnän ammattilaiset ry ja katso koulutustarjonta täältä