Etsi koulutusta 👉

Vaikuttava sidosryhmälähtöinen viestintä

ProCom – Viestinnän ammattilaiset ry, paikassa Helsinki (+1 sijaintia)
Kesto
1 päivä
Hinta
595 - 695 EUR + alv 25,5 %
Seuraava toteutus
22 toukokuuta, 2025 (+2 toteutusta)
Toteutustapa
Lähiopetus, Etätoteutus
Kesto
1 päivä
Hinta
595 - 695 EUR + alv 25,5 %
Seuraava toteutus
22 toukokuuta, 2025 (+2 toteutusta)
Toteutustapa
Lähiopetus, Etätoteutus
alkaen 595 EUR + alv 25,5 % / osallistuja

Vaikuttava sidosryhmälähtöinen viestintä

Vaikuttava sidosryhmälähtöinen viestintä

Kuinka rakentaa strategista ja luovaa viestintää? Tässä koulutuspäivässä perehdymme luovuuden ja sidosryhmälähtöisyyden perusteisiin sekä viestinnän strategiseen suunnitteluun. Koulutuksen opit auttavat sinua syventämään strategista viestintäosaamistasi ja vahvistamaan liiketoiminnan ja viestinnän yhteyden ymmärrystä. Lisäksi tunnistat sidosryhmiä ja niiden odotuksia yhä tehokkaammin.

Koulutuspäivä

Meillä kaikilla on kyky luovaan ajatteluun – mutta osaammeko hyödyntää sitä viestinnässä? Luovuus auttaa kehittämään omaperäisiä ja tarkoituksenmukaisia ideoita, jotka tekevät viestinnästä merkityksellistä.

Muotoilijoiden käyttämä tuplatimantti on mainio suunnittelumalli, jota voi hyödyntää myös viestinnässä. Se on systemaattinen lähestymistapa uuden kehittämiseen, joka yhdistää analyyttisen ajattelun ja luovuuden.

Tässä koulutuksessa harjoittelemme kehittämään viestintää strategisella ja luovalla tavalla – tavalla, joka rakentaa arvoa ja luottamusta. Löydät keinoja siihen, kuinka luot vahvan perustan viestinnän toteutusta varten, joka pohjautuu

  • ymmärrykseen: tunnistat aidosti sidosryhmiesi tarpeet
  • oleellisuuteen: rajaat viestisi merkityksellisiksi
  • yhteiskehittämiseen: huomioit eri näkökulmat
  • konseptointiin: laadit tiimillesi viitekehyksen yhtenäisen viestinnän varmistamiseksi.

Kohderyhmä

Tämä koulutus on tarkoitettu viestinnän ammattilaisille, joilla on jo kokemusta alalta ja mahdollisesti esihenkilötehtävistä. Se sopii erityisesti viestintäpäälliköille, mutta myös viestintäjohtajat ja asiantuntijat hyötyvät koulutuksesta. Opit auttavat sinua syventämään strategista viestintäosaamistasi ja vahvistamaan liiketoiminnan ja viestinnän yhteyden ymmärrystä vastaten viestinnän nykyisiin ja tulevaisuuden haasteisiin.

Aikataulu

Kello 9‒12: Luovuuden ja sidosryhmälähtöisyyden perusteet

  • Sidosryhmälähtöinen viestintä: mitä se on ja miksi se on tärkeää?
  • Sidosryhmien jäsentäminen ja tunnistaminen
  • Luovuus viestinnässä: mitä se tarkoittaa?
  • Tuplatimanttimalli: teoria ja sovellus viestinnässä

Kello 12–13 Lounastauko

Kello 13‒15: Soveltaminen ja strateginen suunnittelu

  • Harjoitus: sidosryhmien odotusten tunnistaminen
  • Luovuuden ruokkiminen: menetelmiä ideoinnin tueksi
  • Tarinankerronnan ytimen havainnollistaminen: esimerkkejä

Koulutuspaikka

Koulutus järjestetään mahdollisuuksien mukaan hybriditoteutuksena siten, että online-osallistuminen Zoomissa on aina mahdollinen. Luokkahuonetoteutus arvioidaan hyvissä ajoin jokaisen koulutuspäivän osalta erikseen. Voit kertoa oman toiveesi osallistumistavasta ilmoittautumislomakkeella ja ProCom vahvistaa aina erikseen toteutuksen.

Kouluttaja

Merja Karjanmaa, FM, on monipuolinen strategisen viestinnän konsultti, joka lähestyy vuorovaikutusta muun muassa tutkitun tiedon, yhteiskunnallisten ilmiöiden ja heikkojen signaalien kautta. Hän on vienyt monen asiakasorganisaation viestinnän strategiselle tasolle, selkeyttänyt viestinnän prosesseja sekä luotsannut organisaatioita viemään haastavatkin projektit maaliin. Merja toimii strategiseen viestintään keskittyvän viestintätoimisto Brunnen Communicationsin viestintäkonsulttina.

Kati Lostedton strategisen viestinnän osaaja, joka yhdistää suunnitteluun kestävyys- ja palvelumuotoiluosaamisensa. Hän on suorittanut palvelumuotoilun maisteriopinnot Lapin yliopistossa, ja hänellä on parinkymmenen vuoden kokemus viestinnän tehtävistä pääosin kansainvälisissä yrityksissä. Kati työskentelee viestintätoimisto Brunnen Communicationsilla viestintä- ja vastuullisuuskonsulttina.

Kustannukset

Luokkahuonekoulutus (osallistuja paikan päällä)

495 eur jäsen / 695 eur ei-jäsen

Online-koulutus (osallistuja etäyhteydellä)

395 eur jäsen / 595 eur ei-jäsen

*hintoihin lisätään alv-osuus 25,5 %.

Mikäli koulutuspäivään osallistuu organisaatiostasi kaksi henkilöä tai useampi osallistuja, saavat kaikki koulutuksen hinnasta 10 % alennuksen. Alennusta ei voi yhdistää muihin alennuksiin.

LUOKKAHUONEKOULUTUKSEN EDUT

  • ProCom tarjoaa aamiaisen ja lounaan
  • Verkostoituminen kollegoiden kanssa
  • Toimistolta voi napata mukaan viestintäalan kirjallisuutta
  • Sparrailu kollegojen ja kouluttajan kanssa
  • Viihtyisät tilat Helsingin keskustassa

Seuraavat toteutukset

Tulossa 2 toteutusta

22 toukokuuta, 2025

  • Lähiopetus
  • Helsinki

22 toukokuuta, 2025

  • Etätoteutus
  • Verkossa

Ota yhteyttä

Ota yhteyttä

Haluatko tietää lisää koulutuksesta Vaikuttava sidosryhmälähtöinen viestintä? Täytä yhteystietosi, niin koulutuksen järjestäjä ottaa sinuun yhteyttä.

reCAPTCHA logo Tämä sivusto on suojattu reCAPTCHA:lla, ja Googlen tietosuojakäytäntö ja käyttöehdot ovat voimassa.
ProCom – Viestinnän ammattilaiset ry
Kasarmikatu 23 A 5
00130 Helsinki

ProCom – Viestinnän ammattilaiset ry

ProCom on yhteiskunnallisesti vaikuttava viestinnän ammattilaisten järjestö – verkosto, kehittäjä ja media. ProCom toimii jäsentensä osaamisen kehittäjänä, yhteistyöfoorumina ja alan vaikuttajana. Jäseninä on noin 2 600 viestinnän parissa työskentelevää ammattilaista – asiantuntijoita, viestintäpäälliköitä, viestintäjohtajia, viestintäalan yrittäjiä ja konsultteja, jotka työskentelevät...

Lue lisää kouluttajasta ProCom – Viestinnän ammattilaiset ry ja katso koulutustarjonta täältä

Sponsoroitu