Vaikuttava viestintä: Data, mittarit ja tekoälyn tuki
Mitä on dataohjattu viestintä? Miten viestintää voi ja kannattaa mitata? Onko tekoälystä apua dataohjatussa viestinnässä? Tässä koulutuspäivässä keskitymme datan rooliin viestinnän päätöksenteossa ja vaikuttavuuden mittaamisessa.
Koulutuspäivä
Tässä koulutuspäivässä keskitymme datan rooliin viestinnän päätöksenteossa ja vaikuttavuuden mittaamisessa. Opimme hyödyntämään dataa viestinnän suunnittelussa ja analysoimaan sen tuloksia tehokkaasti ja tekoälykkäästi. Kuulemme myös käytännön esimerkkejä dataohjatusta viestinnästä sekä syvennymme datan vastuulliseen käyttöön.
Koulutukseen kuuluu työpajaosuus, jossa opitaan luomaan vaikuttavan viestinnän mittaussuunnitelma ja pohtimaan, miten tekoälyä kannattaa siinä hyödyntää.
Koulutuksen sisältö
- Mitä on dataohjattu viestintä?
- Miten viestintää voi ja kannattaa mitata?
- KPI:t ja niiden määrittely viestinnässä.
- Miten kerätä dataa tehokkaasti?
- Onko tekoälystä apua?
- Viestinnän tulosten analysointi ja raportointi
- ChatGPT ja Copilot osana datan analysointia
- Sentimenttianalyysi, automatisoidut raportit, päätöksenteko ja datan visualisointi tekoälyllä
- Käytännön esimerkkejä dataohjatusta viestinnästä.
- Datan vastuullisen käytön merkitys - hyvät käytännöt
- Työpajaosuus: Luodaan vaikuttavan viestinnän mittaussuunnitelma ja pohditaan miten tekoälyä kannattaa hyödyntää.
Kohderyhmä
Koulutus on suunnattu kaikille viestinnän ammattilaisille, jotka haluavat syventää osaamistaan dataohjatusta viestinnästä ja siitä, miten tekoäly voi olla siinä viestijän apuna. Osallistujat saavat valmiudet ymmärtää ja toteuttaa viestinnän muutosta ja hyödyntää teknologisia työkaluja viestinnän vaikuttavuuden parantamiseksi.
Koulutuspaikka
Koulutus järjestetään mahdollisuuksien mukaan hybriditoteutuksena siten, että online-osallistuminen Zoomissa on aina mahdollinen. Luokkahuonetoteutus arvioidaan hyvissä ajoin jokaisen koulutuspäivän osalta erikseen. Voit kertoa oman toiveesi osallistumistavasta ilmoittautumislomakkeella ja ProCom vahvistaa aina erikseen toteutuksen.
Kouluttaja
Kristiina Salo, Communications Lead, Account Director, LM Someco Oy
Kristiina on viestinnän kokenut asiantuntija, valmentaja ja sparraaja. Aihealueina erityisesti viestinnän kehitys, avoin viestintäkulttuuri, viestinnän vaikuttavuuden mittaaminen sekä analysointi. Kristiina on taustaltaan diplomi-insinööri, kauppatieteiden maisteri ja opettaja. Viestinnän ammattilaisten osaamisen kehitys on hänen työnsä ytimessä.
Kustannukset
Luokkahuonekoulutus (osallistuja paikan päällä)
495 eur jäsen / 695 eur ei-jäsen
Online-koulutus (osallistuja etäyhteydellä)
395 eur jäsen / 595 eur ei-jäsen
*hintoihin lisätään alv-osuus 25,5 %.
Mikäli koulutuspäivään osallistuu organisaatiostasi kaksi henkilöä tai useampi osallistuja, saavat kaikki koulutuksen hinnasta 10 % alennuksen. Alennusta ei voi yhdistää muihin alennuksiin.
Seuraavat toteutukset
Ota yhteyttä
ProCom – Viestinnän ammattilaiset ry
ProCom on yhteiskunnallisesti vaikuttava viestinnän ammattilaisten järjestö – verkosto, kehittäjä ja media. ProCom toimii jäsentensä osaamisen kehittäjänä, yhteistyöfoorumina ja alan vaikuttajana. Jäseninä on noin 2 600 viestinnän parissa työskentelevää ammattilaista – asiantuntijoita, viestintäpäälliköitä, viestintäjohtajia, viestintäalan yrittäjiä ja konsultteja, jotka työskentelevät...
Lue lisää kouluttajasta ProCom – Viestinnän ammattilaiset ry ja katso koulutustarjonta täältä