Valitse sivuston käyttötapa: Mobiili

Onnistunut Office 365 -käyttöönotto

Professio
Yhteenveto
1 päivä
645 EUR + alv 24 %
4.4.2019 08:30
   
Espoo
Avoin koulutus

Onnistunut Office 365 -käyttöönotto

Digitaalisen työympäristön käyttöönotto ja muutosjohtaminen

Digitaalisten työvälineiden käyttöönotto on ihmisten ja toimintatapamuutosten johtamista – ja vain vähän tekniikkaa

Onnistunut Office 365 -käyttöönotto -koulutuksessa käydään läpi malli, jonka avulla voit toteuttaa onnistuneen käyttöönoton organisaatiossasi. Opit toteuttamaan Office 365:n käyttöönoton prosessina, jossa sovitetaan yhteen:

  • Organisaation liiketoiminnan tiedonhallinnolliset tarpeet
  • Henkilöstön viestintä- ja kollaboratiiviset tarpeet
  • Toimintatavat ja käyttäytyminen sekä kulttuuri, asenne ja osaaminen
  • Työkalujen tuomat mahdollisuudet

Päivän aikana pääset myös rakentamaan ensimmäisen version muutoksen tiekartasta. Tavoitteena on, että koulutuksen jälkeen pystyt läpiviemään onnistuneen toimintatapamuutoksen organisaatiossasi! Opit ovat hyödynnettävissä myös muiden kollaboraatiotyökalujen käyttöönottoon:Google G Suite, Atlassian Confluence, Yammer tai Workplace by Facebook.

Koulutuksen tärkeimmät hyödyt

  1. Osaat kääntää ajattelun kollaboraation johtamiseen pelkän teknologien johtamisen sijaan
  2. Opit keskittymään toimintatapojen vakiinnuttamiseen pelkkien lanseeraustoimien sijaan
  3. Tiedät, miten työtapojen muutoshanke kannattaa toteuttaa käytännössä
  4. Opit suunnittelemaan omaan tilanteeseen soveltuvan muutoshankkeen tiekartan
  5. Osaat johtaa ja vetää käyttöönoton ja toimintatapojen muutoksen

Kiinnostuitko koulutuksesta?

Jos haluat lisätietoa aiheesta Onnistunut Office 365 -käyttöönotto, klikkaa alta ja täytä yhteydenottolomake. Kysymyksesi lähetetään suoraan kouluttajalle.

Kohderyhmä

Koulutus on tarkoitettu Office 365:n käyttöönottohankkeiden projektipäälliköille sekä intranet- ja kollaboraatiotyökalujen uudistusten vetäjille. Lisäksi myös näiden välineiden suunnittelu- ja kehitystyöhön osallistuville.

Saat parhaimman hyödyn, kun sinulla on käyttöönotto- tai toimintatapamuutoshanke, johon voit soveltaa koulutuksessa käsiteltävän muutosjohtamisen mallin. Sinulla tulisi olla perustason ymmärrys siitä, mihin tarkoitukseen, millä tavoitteilla, miksi ja kenelle järjestelmää tai työkalua ollaan käyttöönottamassa.

Aikataulu

8.30 Ilmoittautuminen ja aamukahvi

9.00-10.30 Johdanto

  • Digitaalinen transformaatio työpaikalla
  • Miksi käyttöönottoon panostaminen on tärkeää?
  • Muutos on sosiaalinen prosessi

Office 365:n käyttöönotto johdettuna työtapojen muutoksena

  • Arvontuotanto, holistisuus, käyttäjä- ja liiketoimintalähtöisyys, iteratiivisuus, yhteiskehittäminen, konkretia

Muutosprosessin vaiheet

  1. Valmistelu
  2. Vision määrittely
  3. Muutoksen tiekartan laatiminen
  4. Toteutus
  5. Vakiinnuttaminen

10:30-10:45Kahvitauko

10.45-12.00Valmistelu ja vision määrittely

Vaihe 1: Valmistelu

  • Käyttäjä- ja sidosryhmien tunnistaminen
  • Tarve- ja tavoitekartoitus
  • Liiketoimintaprosessien, tiedonhallinnan ja kollaboraation vaatimukset
  • Organisaation muutosvalmiuden diagnosointi

Harjoitus

Vaihe 2: Vision määrittely

  • Tarvittavien Office 365 -sovellusten valinta
  • Skaalattavien ratkaisujen suunnittelu
  • Muutostavoitteiden määrittely käyttäjäryhmittäin; muutoksen laajuuden arviointi

Harjoitus

12.00-13.00 Lounas

13.00-14.30 Harjoitus: Muutoksen tiekartta kootaan iltapäivän aikana

Vaihe 3: Muutoksen tiekartan laatiminen

  • Aliprojektit ja vaiheistus
  • Vastuut ja resurssointi

Vaihe 4: Toteutus

  • Pilotointi
  • Skaalattavien ratkaisujen käyttöönotto
  • Yksilöllisten ratkaisujen käyttöönotto

14:30-14:45 Kahvitauko

14.45-15.30 Muutosta vahvistavat tekijät: tehokkaita käytännön esimerkkejä

  • Yhteiskehittäminen ja osallistaminen
  • Muutosviestintä
  • Sosiaaliset verkostot
  • Johdon tuki ja esimerkillinen toiminta
  • Muutosagentit
  • Oppiminen, koulutukset ja valmennukset
  • Mikroprosessien ja kokeilujen edistäminen
  • Palautteenkeruu ja palautteen hyödyntäminen

Vaihe 5: Vakiinnuttaminen

  • Vahvistavien tekijöiden hyödyntäminen
  • Institutionalisointi

15:30-16:00 Muutoksen tiekarttojen esittely ja keskustelu & koulutus päättyy

Kouluttaja

Kouluttajana toimii Hanna P. Korhonen, joka on riippumaton digitaalisen työn ja viestinnän strategisti. Hän tukee asiakkaitaan erityisesti intranet-uudistuksissa ja digitaalisten työympäristöjen käyttöönotoissa. Hannalla on yli 15 vuoden kokemus organisaatioviestinnästä, verkkopalveluiden konseptoinnista ja kehittämisestä sekä järjestelmien käyttöönotoista ja muutosjohtamisesta.

Kustannukset

Normaalihinta

  • julkiselle sektorille: 645 € + alv.
  • yksityiselle sektorille: 745 € + alv.

Tarkista Early Bird-hinnat Profession sivuilta.

Ota kollegasi mukaan! Kysy ryhmätarjousta yli 3 hengen seurueelle yhteydenottolomakkeella.

Ota yhteyttä

Haluatko tietää lisää koulutuksesta Onnistunut Office 365 -käyttöönotto? Täytä yhteystietosi, niin koulutuksen järjestäjä ottaa sinuun yhteyttä.

Professio

Professio

Keskustele. Oivalla. Inspiroidu.

Professio on innovatiivinen suomalainen tapahtuma- ja koulutusjärjestäjä. Koulutuksissa ja tapahtumissa on tärkeintä, että voit soveltaa oppimaasi työssäsi heti. Professio ymmärtää koulutuksen olevan investointi, jolle on tarjottava aidosti vastinetta. Profession saamat loistavat palautteet ovat inspiroineet tarjoamaan koulutustapahtumia nyt ympäri Suomen. Professiolla...


Lue lisää kouluttajasta Professio ja katso koulutustarjonta täältä

Yhteystiedot

Professio

Keilaranta 1 A
02150 Espoo

 Näytä puhelinnumero
www.professio.fi

Arvioinnit
Arvioi tämä koulutus ensimmäisenä.
Yhteydenotto

Saadaksesi lisätietoa aiheesta Onnistunut Office 365 -käyttöönotto täytä seuraavat tiedot:

Tämäkin voisi kiinnostaa sinua...

UEF Executive MBA 100 op

Johdon ja asiantuntijoiden koulutusohjelma, jonka käytyäsi saat käyttöösi arvostetun EMBA -nimikkeen. Ohjelma kehittää sekä yksilöä että koko organisaatiota.