Rakenna laatukäsikirja

Toiminnan laatu näkyy aina ulospäin ja siihen kiinnitetään huomiota erityisesti silloin, jos laatu ei vastaa odotuksia. Asiakkaalle tämä voi näkyä huonolaatuisena tuotteena tai palveluna, sisäisesti ylimääräisenä työnä. Laadun varmistaminen on siis tärkeää kaikille organisaation toimialasta riippumatta. Laadunhallinnan päätarkoitus on asiakkaan vaatimuksien täyttäminen sekä pyrkimys ylittämään odotukset.
Laatukäsikirja on laadunhallintajärjestelmään kuuluva työkalu, joka pitää sisällään tiedot organisaation toimintatavoista, prosesseista, laadunhallinnan kehityksestä ja laadun mittareista. Laatukäsikirja voi myös vastata käytössä olevien standardien asettamiin vaatimuksiin. Käsikirjasta on hyötyä niin johdolle kuin henkilöstölle, sillä se auttaa lukijaa ymmärtämään miten organisaatio toimii.
Miksi osallistua?
- Saat ymmärryksen siitä, mikä laatukäsikirja on ja miksi se tehdään
- Saat valmiudet ja käytännön tiedot laatukäsikirjan tekemiseen
- Pääset tekemään ensimmäisen version omasta laatukäsikirjastasi
Oppimismenetelmät
Koulutuspäivät koostuvat alustavista luennoista, käytännön esimerkeistä sekä osallistujien omien laatukäsikirjojen työstämisestä. Koulutuspäivien aikana osallistujille annetaan tarvittavat tiedot ja työkalut laatukäsikirjojen työstämiseen eteenpäin seuraavaa koulutuspäivää varten.
Kiinnostuitko koulutuksesta?
Jos haluat lisätietoa aiheesta Rakenna laatukäsikirja, klikkaa alta ja täytä yhteydenottolomake. Kysymyksesi lähetetään suoraan koulutuksen järjestäjälle.Kohderyhmä
Koulutus on tarkoitettu henkilöille, jotka ovat vastuussa organisaation laatu- ja kehitystehtävistä.
Aikataulu
1. koulutuspäivä – Laadunhallinta ja laatukäsikirja
9:00 Päivän avaus
- Organisaation toiminnan ymmärtäminen
- Laatuajattelun perusteet
- Toimintajärjestelmä
11:30 Lounastauko
12:30
- Mikä on laatukäsikirja
- Laatukäsikirjaprojektin aloittaminen
16:00 Koulutuspäivä päättyy
2. koulutuspäivä – Prosessijohtaminen ja laatukäsikirja
9:00 Päivän avaus
- Prosessijohtaminen
- Prosessien kuvaaminen ja laatukäsikirja
11:30 Lounastauko
12:30
- Laatutyölle vahvistus ulkopuolisella tunnustuksella
- Ensimmäisen koulutuspäivän toiveiden perusteella valittu aihe
16:00 Koulutus päättyy
3. koulutuspäivä – Mittaaminen ja laatukäsikirja
9:00 Päivän avaus
- Mittaamisen perusteet
- Projektien esittely
11:30 Lounastauko
12:30 Projektien esittely jatkuu
16:00 Koulutuspäivä päättyy
Kouluttaja
Tomi Saarinen toimii konsulttina ja kouluttajana Arterilla. Tomilla on käytännönkokemusta laatujärjestelmien rakentamisesta ja toiminnan kehittämisestä useiden kymmenien organisaatioiden kanssa, pienistä hoitokodeista, suuriin kansainvälisiin toimijoihin. Hänen vahvuuksiinsa kuuluu prosessien kuvaaminen ja kehittäminen. Lisäksi mittaaminen sekä palautteen- ja riskienhallinta kuuluvat Tomin osaamisalueisiin. Asiakkaiden tarpeiden ja oppimistapojen ymmärtäminen ovat Tomille erittäin tärkeitä asioita koulutuksen menestymisen kannalta. Kun nämä asiat huomioidaan, ovat koulutukset selkeitä ja ennen kaikkea mukavia seurata.
Kustannukset
Ota yhteyttä ja räätälöidään organisaationne tarpeisiin soveltuva koulutuskokonaisuus!
Seuraavat toteutukset
Ota yhteyttä
Arterin Qualitas Fennica -koulutukset
Paraskaan prosessi tai edistynein ratkaisu ei kestä osaamisvajetta. Arterin Qualitas Fennica -koulutukset ovat sijoitus taitoihin ja ymmärrykseen – jokaisen yrityksen tärkeimpään kilpailutekijään. Järjestämme kaikille avoimia 1-3 päiväisiä koulutuksia ympäri vuoden. Lisäksi voit tilata meidät kouluttamaan omaa organisaatiotasi kehitystarpeidenne mukaisesti ympäri...
Lue lisää kouluttajasta Qualitas Fennica ja katso koulutustarjonta täältä