Palvelumuotoilu digiajassa (3 h)

Etäaika on muuttanut sekä palveluita että asiakkaiden käyttäytymistä ja hybridiaika muuttaa niitä vielä lisää. Miten organisaatiosi pysyy ajantasalla asiakastarpeiden muuttuessa?
Tässä puolenpäivän käytännönläheisessä ja vuorovaikutteisessa Palvelumuotoilu digiajassa -koulutuksessa saat tarvittavat tiedot ja pääset alkuun oman organisaatiosi palveluiden muotoilemisessa.
Palvelumuotoilu digiajassa -koulutus toteutetaan etänä Zoomilla, jotta saat jo siinä käytännön esimerkkejä digitalisaation tarjoamista mahdollisuuksista ja työkaluista palvelumuotoilua ajatellen.
Kenelle
Palveluiden kehittäjille ja niistä vastaaville henkilöille, jotka haluavat varmistaa organisaationsa palveluiden toimivuuden ja positiivisen asiakaskokemuksen myös digiajassa.
Hyödyt
– Opit tehokkaasti ja käytännönläheisesti palvelumuotoilun perusperiaatteet
– Saat työkalupakkiisi palvelumuotoilun tärkeimmät työkalut – myös digiajassa
– Aloitat palveluiden muotoilun omassa organisaatiossasi
– Opit tekemään palveluiden kehittämisessä hyödynnettäviä käyttäjäpersoonia
– Kuvaat jonkin palvelunne palvelupolun ja mietit siihen parannuksia
– Kehität palveluprosessianne
– Suunnittelet yhteiskehittämistyöpajan, jonka voit toteuttaa omassa organisaatiossasi
Koulutuksen jälkeen sinulla on jo hyvä alku ja selkeät askelmerkit palvelumuotoilun jatkamiseen omassa organisaatiossasi.
Kouluttaja
KTM, Pol.kand. Mira Kivistö ConTe Oy:stä on kokenut toiminnan kehittäjä, jonka missiona on auttaa organisaatioita hyödyntämään potentiaaliaan haluttujen tavoitteiden ja tulosten saavuttamiseksi. Palvelumuotoilua Mira on opiskellut mm. Italiassa ja Suomessa.
Miralla on 20 vuoden kokemus henkilöstön ja toiminnan kehittämisestä sekä esimiestyöstä. Hän on opiskellut mm. psykologiaa, työpsykologiaa ja organisaatioiden kehittämistä.
Mira on toiminut arvioijana sekä Suomen Laatupalkintokilpailussa että Suomen Innovaatiokilpailussa. Hänellä on kokemusta sekä ulkoisena (esim. Aalto yliopiston Nanofab) että sisäisenä (mm. Finnair) kehittäjänä toimimisesta.
Palvelumuotoilua Mira on opiskellut Suomessa ja Italiassa.
Kouluttajana Mira on saanut positiivista palautetta mm. innostavuudestaan ja käytännönläheisyydestään.
Osallistujien kommentteja:
- ”Miralla on innostava ja konkreettinen tapa asioiden läpikäyntiin sekä paljon osaamista.”
- ”Selkeä ja helposti ymmärrettävä.”
- ”Ihan huippu, nautin joka hetkestä.”
- ”Kouluttajana Mira oli asiantunteva, mutkaton, ja tyyliltään pirteä.”
- "Koulutus oli hyvä ja avasi sopivasti käsitettä palvelumuotoilu."
- "Perusteellinen tutustuminen palvelumuotoilun maailmaan monesta eri näkökulmasta katsottuna."
- "Kiitos innostavuudesta! Erityisesti arvostin myös konkreettisia esimerkkejä, ne auttavat aina hahmottamaan asiaa paremmin."
- "Reipas ja asiantunteva ote, josta huokui laaja-alainen kokemus."
Ennakkokysely:
Ennen koulutusta sinulle lähetetään lyhyt ennakkokysely, jonka avulla autat meitä tekemään koulutuksesta parhaan mahdollisen sinulle. Ennakkokysely toimitetaan osallistumisinfon yhteydessä.
Aikataulu
12.45 Yhteyksien tarkistus
13.00 Koulutus alkaa
– Pidämme lyhyitä taukoja sopivissa kohdissa
16.00 Koulutus päättyy
Ohjelma
12.45 Yhteyksien tarkistus
13.00 Koulutus alkaa
Palvelumuotoilu pähkinänkuoressa
– Mitä palvelumuotoilu on ja miksi se kannattaa?
– Palvelumuotoilun tärkeimmät työkalut
Tee käyttäjäpersoona
– Mikä on käyttäjäpersoona?
– Erilaiset käyttäytymistyylit apuna asiakkaan ymmärtämisessä
– Millainen on palvelunne tyypillinen käyttäjäpersoona?
Tee palvelupolku ja Service Blueprint
– Palvelupolku ja kontaktipisteet
– Miten organisaationne toimii erinomaisen asiakaskokemuksen mahdollistamiseksi (Service Blueprint)?
Suunnittele Co-creation workshop
– Miksi ja miten osallistaa asiakkaat ja muut sidosryhmät kehittämiseen?
– Millaisen Co-creation workshopin voisimme järjestää?
Miten tästä eteenpäin?
– Käytännön vinkkejä palvelumuotoilun jatkamiseen omassa organisaatiossa
Yhteenveto
Aikaa kysymyksille
– Pidämme lyhyitä taukoja sopivissa kohdissa
16.00 Koulutus päättyy
Koulutuspaikka:
Tämä etäkoulutus toteutetaan Zoomilla, joka toimii etävalmennuksena mukavasti. Voit kysyä ja kommentoida koulutuksen aikana.
Ajankohta:
28.3.2023 klo 13.00 – 16.00
Osallistumismaksu:
397 euroa / hlö (+ alv 24%). Sisältää sähköisen materiaalin.
Ryhmäetuhinnat:
samasta organisaatiosta kaksi osallistujaa: 257 euroa / hlö (+ alv 24%),
kolme tai useampia osallistujia: 197 euroa / hlö (+ alv 24%).
Ilmoittautumisen peruutusehdot:
Peruutus on ilmoitettava viimeistään 8 päivää ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50% koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.
Kiinnostuitko koulutuksesta?
Jos haluat lisätietoa aiheesta Palvelumuotoilu digiajassa (3 h), klikkaa alta ja täytä yhteydenottolomake. Kysymyksesi lähetetään suoraan koulutuksen järjestäjälle.Tutkinto / todistus
Koulutukseen osallistumisesta saa todistuksen.
Ota yhteyttä
Ratekoulutus Oy sosiaalisessa mediassa
Ratekoulutus Oy

Ratekoulutus – ajankohtaiset valmennukset sinun tarpeisiisi
Ratekoulutus on vuonna 2000 aloittanut suomalainen koulutusalan yritys, joka tarjoaa laadukkaita valmennuksia kohdennettuihin tarpeisiin. Valikoimissamme on sekä omia että yhteistyökumppaniemme kursseja, webinaareja ja verkkokoulutuksia. Tuhansia koulutuksia – Ratekoulutuksella on alallaan mittava kokemus Tarjoamme koulutusta eri toimialojen johdolle, esihenkilöille ja asiantuntijoille...
Yhteystiedot
Ratekoulutus Oy
Arvioinnit
Arvioinnit
Arvioi tämä koulutus ensimmäisenä.
Arvioinnit kouluttajasta
(4,6)
Perustuu 185 arviointiin
Näytä kouluttajan kaikki arvioinnit
Ota yhteyttä
Saadaksesi lisätietoa aiheesta Palvelumuotoilu digiajassa (3 h) täytä seuraavat tiedot: