Valitse sivuston käyttötapa: Mobiili

Palveluprosessien johtaminen (1 pv)

Ratekoulutus Oy
Yhteenveto
1 päivä
697 EUR + alv 24 % (yht. 864,28 EUR)
10.10.2019
suomi
   
Helsinki
Avoin koulutus

Palveluprosessien johtaminen (1 pv)

Palveluprosessiosaaminen - jokaisen johtajan työkalupakin peruselementti

Palvelut ovat yhä keskeisemmässä roolissa organisaatioissa ja useiden yrityksien kilpailukyky perustuu palveluille.  Toimivat palveluprosessit rakentuvat syvälle asiakasymmärrykselle ja niiden tarkoituksena on tukea asiakkaan omaa palvelupolkua. Palveluprosessit ja palvelupolut auttavat organisaatiota kuvaamaan palvelut ymmärrettävästi ja tekemään niistä eheän kokonaisuuden.

Palveluprosessien ammattimainen johtaminen edellyttää, että

  • ymmärretään palvelulogiikan perusasiat käytännössä ja

  • hallitaan asiakaslähtöisen palveluprosessin rakentamisen perusmallit

  • sekä toimintatavat.


Lisäksi johtaja tarvitsee mittariston,

  • millä mitata ja johtaa palveluprosessien toimivuutta sekä tuottavuutta.


Palveluprosessien asiakaslähtöinen toimintamalli tuo tyytyväisempiä asiakkaita, auttaa työntekijöitä hahmottamaan roolit ja vastuut, parantaa kilpailukykyä ja helpottaa päätöksentekoa.



Kenelle

Koulutus sopii erinomaisesti johtajille ja kaikille avainhenkilöille, jotka vastaavat palveluprosessien kehittämisestä sekä palveluista yrityksissä ja julkisella puolella.



Mitä saat 

  • Koulutuksen aikana syvennät osaamistasi siitä, miten rakennetaan palveluprosesseja ja miten niitä johdetaan.

  • Tutustut konkreettisesti eri palveluprosessimalleihin ja niiden rakentamiseen

  • Ymmärrät paremmin tuotelogiikan (goods logic) ja palvelulogiikan erot (service logic) ja miten ne vaikuttavat johtamiseen.

  • Saat työkaluja, siihen miten yhdessä tiimisi kanssa rakennat toimivampia palveluprosesseja ja palvelupolkuja.

  • Saat näkökulmia siihen, millaisilla mittareilla palveluprosessien toimivuutta ja tuottavuutta voidaan tarkastella





Kouluttaja

Krista Keränen on väitellyt tohtoriksi Cambridgen yliopistosta aiheenaan palveluliiketoiminnan johtaminen, yhteiskehittäminen ja palvelumuotoilu/palveluinnovaatiot. Hän on toiminut Laurea-ammattikorkeakoulussa mm. innovaatio- ja yrittäjyysjohtajana sekä vastannut palveluliiketoiminnan tutkimuksesta. Yrittäjänä hän on toiminut yli 20 vuotta.

Krista on innokas yhteiskehittämisen työkalujen kehittäjä. Vuonna 2013 Krista voitti eurooppalaisessa innovaatiokilpailussa Capacity Building-kategorian pääpalkinnon CoCo-työkalupakilla. Vuonna 2018 Kristan BOOST+INNO pelin kehitysprojekti Laureassa valittiin maailman parhaiden palvelumuotoiluprojektien joukkoon Service Design Award 2018 -kisassa.

Kristalle on kertynyt kokemusta yli 300 koulutuksen/työpajan vetämisestä, joiden aiheita on ollut palveluliiketoiminnan kehittäminen, yhteiskehittäminen (co-creation), muotoiluajattelu (design thinking, service design) ja innovaatiot.

Nykyisin Krista kouluttaa sekä konsultoi organisaatioita oman yrityksensä Vision Factory Oy:n kautta ja on mukana Laurean innovaatioprojekteissa sekä toimii kahden yrityksen hallituksessa.



Ohjelma

8.30 Ilmoittautuminen, aineiston jako ja aamukahvi

9.00 Koulutus alkaa

  • Koulutuspäivä on interaktiivinen ja osallistava


Palveluprosessien johtaminen

  • Lähtötason ja tavoitteiden tunnistaminen, kehittäminen ja johtaminen


Tuotelähtöinen ajattelu ja palvelulähtöinen ajattelu

  • Goods logic ja service logic – mikä ero, mitä yhteistä

  • Ominaisuudet yrityksen tai julkisen organisaation toimissa


Palveluprosessi, palvelupolku, palvelukohtaaminen

  • Mitä nämä ovat?

  • Sisäinen ja ulkoinen

  • Johtaminen ja kehittäminen


Palveluprosessimallit ja niiden rakentaminen

  • Rakennamme konkreettisesti palveluprosesseja


11.30 Lounas

12.15 Koulutus jatkuu

 Palveluprosessien ylläpitäminen ja kehittäminen

  • Innovaationäkökulma


Mittarit

  • Miten saamme tietoa palveluprosessien toimivuudesta ja tuottavuudesta


14.15 Kahvitauko

Miten tästä eteenpäin

  • Caset – vinkit ja sudenkuopat

  • Miten johdan palveluprosesseja – Best practises ja työkalut

  • Tee edes tämä


16.00 Koulutus päättyy



Koulutuspaikka: Radisson Blu Seaside Hotel, Ruoholahdenranta 3, Helsinki

Ajankohta: 10.10.2019

Osallistumismaksu: 697 euroa (+ alv 24%). Sisältää materiaalin ja tarjoilun. Koulutukseen osallistuneet saavat myös todistuksen.

Ryhmäetuhinnat: samasta organisaatiosta kaksi osallistujaa: 657 euroa / hlö (+ alv 24%), kolme tai useampi osallistujaa: 597 euroa / hlö (+ alv 24%)



Peruutusehdot:

Peruutus on ilmoitettava viimeistään 14 päivää ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50 % koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa.

Tutkinto / todistus


Koulutukseen osallistumisesta saa todistuksen.

Ota yhteyttä

Haluatko tietää lisää koulutuksesta Palveluprosessien johtaminen (1 pv)? Täytä yhteystietosi, niin koulutuksen järjestäjä ottaa sinuun yhteyttä.

Ratekoulutus Oy

Ratekoulutus Oy

Ratekoulutus – kursseja ja seminaareja monipuolisiin tarpeisiin

Ratekoulutus on suomalainen koulutusalan yritys, joka tarjoaa laadukkaita ja ajantasaisia valmennuksia ja seminaareja kohdennettuihin tarpeisiin. Jatkuvasti päivittyvästä hakemistosta löydät helposti juuri sinulle tai organisaatiollesi sopivat kurssit. Ratekoulutuksen koulutusvalikoimaan kuuluu muun muassa seuraavien alojen koulutuksia: Johtaminen ja esimiestyö Esiintyminen Tuotannonohjaus Tuotekehitys Laadunvarmistus...


Lue lisää kouluttajasta Ratekoulutus Oy ja katso koulutustarjonta täältä

Yhteystiedot

Ratekoulutus Oy

Haapaniemenkatu 16 C 413
00530 Helsinki

 Näytä puhelinnumero


Arvioinnit
Arvioinnit
Arvioi tämä koulutus ensimmäisenä.

Arvioinnit kouluttajasta
(4,6)
Perustuu 176 arviointiin
Näytä kouluttajan kaikki arvioinnit
Yhteydenotto

Saadaksesi lisätietoa aiheesta Palveluprosessien johtaminen (1 pv) täytä seuraavat tiedot: