...

Taloushallinnon koulutuksilla päivität talousosaamistasi

Taloushallinto on yrityksen rahojen riittävyydestä huolehtimista sekä talouteen liittyvän tiedon tuottamista päätöksentekoa varten. Taloushallinto tarkoittaa yrityksen budjetointia, kirjanpitoa, tilinpäätöstä, tilintarkastusta ja laskutusta sekä maksamista. Taloushallinnon tehtäviä hoitavien kannattaa pitää osaamisestaan huolta. Taloushallinnon koulutuksen avulla voit kerrata osaamistasi ja oppia uutta. Jo kärryillä pysymisessä on oma hommansa, sillä esimerkiksi verotuksen ja kirjanpidon saralla tapahtuu muutoksia ja kehitystä tasaiseen tahtiin.

Taloushallinnon koulutusten teemoja voivat olla esimerkiksi:

• Esimiehen talousosaaminen
  • Taloushallinnon perusteet
  • Taloushallinnon osaamista eri rooleille, kuten projektipäälliköille tai asiantuntijoille
  • Taloushallinnon raportointi
  • Tilinpäätöksen kirjaukset
  • Taloushallintoa yrittäjille
  • Yrityksen taloushallinto

Tutkintokoulutuksia ovat:

• Liiketoiminnan perustutkinto, taloushallinnon osaamisala
  • Liiketoiminnan ammattitutkinto, taloushallinnon osaamisala
  • Liiketoiminnan erikoisammattitutkinto, taloushallinnon osaamisala

Taloushallinnon koulutus avaa liiketalouden salat

Taloushallinnon koulutus takaa sen, että ymmärrät talouden salat entistä paremmin. Koulutuksia on olemassa eritasoisille osaajille ja eri rooleissa työskenteleville, jotka ovat jollain lailla tekemisissä yritystoiminnan kanssa. Kaikkien koulutusten on tarkoitus antaa opiskelijalle välineitä mitata yrityksen tulosta ja tehdä erilaisia päätöksiä taloudellisissa nousu- ja laskusuhdanteissa. Voit löytää myös taloushallinnon kurssin, jota voit opiskella etänä ajasta ja paikasta riippumatta.

Taloushallinnon koulutuksissa käsitellään esimerkiksi:

• liiketaloudellisia peruskäsitteitä
  • tase- ja tuloslaskelmia
  • avainlukuja
  • liiketaloudellisia yhteyksiä
  • budjetointia
  • laskentatoimea
  • kustannus- ja kannattavuusanalyysejä
  • liiketaloudellisia mahdollisuuksia ja arviointeja
  • oikeiden yritysten analysointia

Koulutukset antavat sinulle taitoja valvoa ja ennakoida talouden kehittymistä, mikä taas puolestaan parantaa yrityksesi toiminnan turvallisuutta.

Liiketoiminnan erikoisammattitutkinto, taloushallinnon osaamisala

Haluatko osoittaa taloushallinnon osaamisesi suorittamalla arvostetun tutkinnon ja laajentaa samalla osaamistasi? Taloushallinnon erikoisammattitutkinnon myötä saat syvemmän ymmärryksen liiketoiminnasta ja taloushallinnon osuudesta ja hyödyntämisestä kokonaisuudessa.

Kirjanpito

Oletko kiinnostunut erityisesti kirjanpidosta? Kirjanpito tarkoittaa tiedon tuottamista yritykselle itselleen. Tuloslaskelma kertoo toiminnan tuloksellisuuden, tase kertoo muun vakavaraisuudesta ja maksuvalmiudesta. Kirjanpidon perusteella tai sen lukuja hyödyntäen voidaan myös tehdä muuta yrityksen toimintaa palvelevaa laskentaa – kassavirtalaskelmia ja -​ennusteita, budjetteja, asiakaskannattavuuslaskelmia ja niin edelleen. Kirjanpito tuottaa tärkeää tietoa yrityksen taloudesta ja tilasta myös ulkoisille sidosryhmille. Kirjanpitoa voit opiskella tai kerrata kurssien ja koulutusten avulla tai suorittaa liiketoiminnan tutkinnon.

Lähteet: Taloushallintoliitto.fi