Kirjaamisen perusteet henkilöstölle
Koulutus toimii hyvin henkilöstön täydennyskoulutuksena ja se antaa ajantasaisen tiedon asiakaskirjaamisesta sekä siihen liittyvistä keskeisistä teemoista. Näistä teemoista merkittävimpänä mainittakoon asiakasosallisuuden toteuttaminen. Koulutus sisältää tietoa myös siitä miten kirjaamistavat päivittyvät Kantaan liittymisen myötä, miten kirjaaminen tulisi nähdä koko työyhteisön asiana ja miten kirjaaminen liittyy hyvinvointi uudistukseen.
Koulutus on suunniteltu interaktiiviseksi kurssiksi, jossa perinteisiä kalvoja on täydennetty äänitiedostoilla, erilaisilla tehtävillä, kysymyksillä ja osallistujan itsensä laatimilla kirjallisilla pohdinnoilla. Osallistuja saa kurssin suorittamisen jälkeen todistuksen.
Kurssin sisältö
- Johdanto
- 1. Valtakunnallinen muutos ja lainsäädäntö kirjaamisen taustalla
- 2. Asiakasasiakirjat ja määrämuotoisuus sosiaalihuollon kirjaamisessa
- 3. Näkökulmia kirjaamiseen osana työyhteisöä
Seuraavat toteutukset
Kohderyhmä
Tämä koulutus on suunnattu sosiaalialan palveluntuottajille sillä kirjaaminen on merkittävä osa hoivatyötä ja totutut kirjaamiskäytännöt kaipaavat päivittämistä mm. käyttöön tulevien määrämuotojen osalta. Yrittäjän ja organisaation johdon velvollisuus onkin varmistaa oman henkilöstön osaaminen kirjaamisessa. Tällä koulutuksella vastaat tähän tarpeeseen.
Kustannukset
Ota yhteyttä
Salus Qualitas Consulting Oy sosiaalisessa mediassa
Salus Qualitas Consulting Oy
Salus Qualitas Consulting Oy on vuonna 2013 perustettu turvallisuuteen ja laatuun erikoistunut konsultointi- ja koulutuspalveluja tarjoava yritys. Salus Qualitas Consulting Oy:n taustalla toimivat Heidi Ilmonen ja Marjut Jokela. SQC tuottaa kustannustehokkaita ja räätälöityjä ratkaisuja sosiaali- ja terveysalan yksin- ja pienyrittäjille...
Lue lisää kouluttajasta Salus Qualitas Consulting Oy ja katso koulutustarjonta täältä